Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
OMFG!!! ? ? Rychlik 757 "Klidna sila" z Plzne hl.n. do Jeseniku stoji na tretej kolaji...
http://jizdnirady.atlas.cz/Route.asp?cl=C&tt=2&i=21272&s1=27258&s2=15288
Reply on: burz #2031:
kuantické salto, kuantický skok ?
http://www.regiotours.net/sk/home/wien/verkehr/248 ... Stranka o spojeni z Viedne do Bratislavy, dost zaujimavy preklad do slovenciny s par slovickami, ktore som v slovniku ani nenasiel:)
Niekolko poznámok k článku o mýtuse o 1000mm rozchode, resp. úvahy o "regiotram"- vozidle schopného prechodu medzi električkovou sieťou a železnicou.
Profil kola: Je fakt, že dnes sa už vo všetkých mestách (ČS) odlišuje od železničného. Ale nebola to pravda vždy . Dokonca pri výstavbe tratí na prelome 19-20 storočia bolo zámerom mať prechodnosť žel. vozidiel na mestskú sieť. Tá bola totiž využívaná okrem mhd aj ako sieť vlečiek pre rozvoz žel. vagónov. Tomu odpovedal polomer oblúkov, šírka žliabkov, prevedenie výhybiek. Ako príklad : Brno, Ostrava, Košice.
V Nemecku sa u regiotram rieši rozdiel v šírke vozidla oproti vzdialenosti nástupišťa tak, že v žel. zastávke vchádza vozidlo výhybkou na kolaj bližšiu nastupišťu. Táto "odbočka " je riešená ako kolajová splietka s priamou kolajou pre vlaky.
Nabídka exkurzí pro školy
http://www.dpmb.cz/exkurze/
strach.cz :: Stížnost na dispečinku MHD
http://strach.cz/?p=526 ?
Reply on: Papyr #2025:
tak budu mat marsrutky ?
Reply on: eMareq #2024:
Bardejov si mysli, ze mu dakto bude zabezpecovat MHD najlepsie zadarmo. V tej spominanej sutazi sa zucastnili MTK Bus (vyluceny), DPMP a SAD PO. Ponuky DPMP a SAD PO sa Bardejovcanom zdali vysoke, preto sutaz zrusili. Nepochopili, ze lacnejsie sa to jednoducho neda a ze ziadna firma neponukne cenu nizsiu, ako su naklady. Maju, co chceli.
Prešovská SAD hrozí zastavením dopravy v Bardejove
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=25.3.2006/18478P
Reply on: T_m #2022:
Jen pište, moc rád si to přečtu! Jen doufám, že se u toho budu královsky bavit jak když onehdá v Dráze psali o S-Bahnu v Seattlu (3 spoje ráno do města a 3 spoje večer z města zajišťují 3 soupravy, dieslová lokomotiva na noc motor nevypíná...) ?
A abych řekl pravdu, tak paralely k bývalému Sovětskému Svazu mě u zpráv z USA občas napadají taky...
Reply on: SZKV #2021:
Co ti na to napsat... S autorem fotek pripravujeme rozsahly clanek o tamni MHD a rozhodne tam nebude napsano, jak je tam vse uzasne a skvele. Prave kamarad tam byl sluzebne pul roku a srovnaval treba s Ukrajinou ... Mimochodem oni tam jsou uplne mimo z obycejneho technika, ktery umi pouzivat sroubovak ... proste Emerika
Reply on: T_m #2020:
Fotky jsou rozhodně zajímavé, ale nemůžu říct, že mě to nějak uchvacovalo! Holt jsem "zhýčkaný Evropan" a tohle mi přijde dost ubohé- prostě socka...
Ono o čemsi svědčí i to, že v několika amerických městech (Portland, Tacoma) jsou úplně mimo s obyčejných českých Aster, které v evropském měřítku jsou dost zastaralé a nedokonalé...
Každopádně někdy bych to vidět chtěl, ale rozhodně bych v USA nechtěl prodlévat déle než je to nezbytně nutné- na jejich veřejnou dopravu bych být odkázán rozhodně nechtěl!
Reply on: SZKV #2019:
Nejen trolejbusy, ale i jednosmerne tramvaje PCC maji dvere na obou stranach (to ale zase tak neobvykle neni). Ovsem taky maji v Bostnu napriklad misty jeste rucne!!! stavitelne trolejbusove vyhybky (ridic musi pred krizovatkou zastavit, vystoupit, prehodit si pozadovany smer a pak pokracovat). Obcas tam maji v trolejove siti i mene jak 220V a pak se divi, proc jim to nejede (asi teroristi za to mohou ... ? ) A nekolik fotek z tohoto mesta
http://www.dopravni.net/gallery.php?akce=galerie_ukaz&galerie_id=15
Reply on: tomas1 #2017:
Amerika je prostě země neomezených možností ? . A nejde jen o tohle, v tom Bostonu mají např. trolejbusy s dveřmi na obou stranách, to v Evropě taky nikde není...
Reply on: tomas1 #2016:
? ? ? Tak som sa trochu pohrabal na internete a objavil som to...
South Bend, Indiana, USA
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=2605
... a ešte nejaká historickejšia
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=52639
(Pozrite popisy pod fotkami.) Toto by malo byť to mesto, keď sa vám chce tak skúste pohľadať tú ulicu cez satelit ?:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=south+bend+indiana&ll=41.664705,-86.234436&spn=0.189281,0.43396

Ale teda... hento ťahať prostriedkom ulice, to som teda ešte nežral... ? ?
Reply on: Sarko #2012:
"A ešte som hľadal, či nenájdem fotografie toho čuda podľa kľúčového slova "Boston"."
- Inak podľa tých American Hot šRots vedľa to vyzerá buď na starú fotku alebo na ešte o trochu väčší zapadákov než Boston. ? ?
Reply on: Sarko #2010:
Vypadá to zajímavě, díky. Každopádně mají tarif nastavený dost vysoko- čekal jsem, že měsíční jízdenka bude podstatně levnější!
Reply on: Sarko #2009:
Tak to potom chápu- Praha se rozhodně nemůže s civilizovanými městy západní Evropy v oblasti MHD srovnávat!
Pokud jde o tu Paříž, tak problém je právě v tom, že na plánku jsou linky RER (konkrétně RER C) označené čísly, zatímco na nádraží je k vidění jen ten bláznivý čtyřpísmený kód. Víc ti bohužel neporadím, protože jsem kolem toho dvakrát lítal jako blázen a vůbec to nechápu. Vypadá to asi takhle: http://www.transilien.com/FR/FicheHoraire.htm
Abych řekl pravdu, ani moc jsem se v tom totiž vyznávat nepotřeboval- na konečnou tramvaje T2 Issy, Val de Seine totiž jede z centra všechno, totéž platí i pro spojení RER E St. Lazaire- Noisy le Sec (konečná tramvaje T3) jakož i RER D ze St. Denis (druhá konečná tramvaje T3) do centra. Ale pokud chceš jet třeba do Versailles, tak ti Bůh buď milostiv... Původně jsem si myslel, že to je výmysl SNCF, ale funguje to tak i na linkách RER A a RER B, které jako jediné provozuje RATP, jízdní řád vypadá takhle: http://www.ratp.info/picts/v_ori/o_bt/ob_02.gif
Jinak jestli můžu doporučit, tak si rozhodně projeď metro 14 (nová linka s automatickým provozem), 1(nejstarší s úplně novými vozy), 2 a 6 (dohromady dělají okruh, z větší části nadzemní) a 7bis (krátká okružní linka s jednosměrným provozem), pak bych doporučil tramvaj T2 (větší část trasy přestavěná železnice údolím Seiny, na jednom konci se to motá přes La Defense a určitě nějakou autobusovou linku v centru (převažují dvoudveřové Agory Line). Na tohle ti postačí denní jízdenka Mobilis na 3 zóny, která stojí něco kolem 6,50 EUR. A docela ti závidím, dopravní systém v Paříži sice nepatří v Evropě k nejlepším, ale atmosféra je tam neopakovatelná!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.