Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: skoda9Tr #2008:
Něco málo najdeš tady: http://www.pmpvideo.fsnet.co.uk/stills.htm
a taky tady: http://www.bakupages.com/cmm-glr-list.php?cmm_id=26&glr_id=95

Je toho málo, ale chápu, že v Azerbajdžanu se fotí mHD špatně- v těch krajích na něco takového nejsou moc zvyklí... I v "civilizované" lotyšské Rize měl nějaký Polák problémy, když se mu zachtělo si vyfotit skupinu tramvají na konečné A/S Kvadrats včetně děžurných v popředí- to se babice daly na pochod ?
Reply on: Sarko #2011:
A ešte pikoška, schéma mimoriadných udalostí zobrazovaných v reálnom čase, tzv. Real Time Disruption:
http://journeyplanner.tfl.gov.uk/im/RD-T.html

Informácie o udalosti sa zobrazia kliknutím na zvýraznenú dotknutú časť siete MHD (ostatné je šedé). Textová forma Real Time Disruption sa nachádza aj tu:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/realtime/

A ešte som hľadal, či nenájdem fotografie toho čuda podľa kľúčového slova "Boston". Síce som to nenašiel a zrejme tá fotografia nebude z tej oblasti, ale narazil som na zaujímavé stránky.

"Boston: Light Rail Transit Overview", alebo čo linka, to iná prevádzka ?
http://www.lightrailnow.org/facts/fa_bos001.htm

Fotogalérie jednotlivých liniek/prevádzok:
http://www.nycrail.com/boston/boston.htm

Zaujímavá fotogaléria tzv. Commuter Rail v Bostone:
http://world.nycsubway.org/us/boston/commuter.html

Všetko o Silver Line, čiže podzemnej trolejbusovej prevádzke v Bostone:
http://www.allaboutsilverline.com/

Schéma siete podzemnej časti Silver Line:
http://www.allaboutsilverline.com/images/waterfront/Waterfront_Map_lg.gif

"A Bus by Any Other Name Is Still ... a Train?"
http://www.lightrailnow.org/features/f_brt008.htm#BO

A ešte nejaký vyhľadávač po dopravných stránkach (na konci strany pozri "See also" a "External links":
http://en.wikipedia.org/wiki/Tram

Fotogalérie dopravných prevádzok z celého sveta:
http://public-transport.net/ ... ... ...
Reply on: SZKV #2002:

Lístky a Oyster card:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/fares-tickets/2006/index.shtml

Schéma liniek metra:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/pdfdocs/colourmap.pdf

Spoločná schéma siete metra, vlakov a električiek:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/pdfdocs/colourmap.pdf

Schéma siete električkovej prevádzky v časti Croydon:
http://www.tfl.gov.uk/trams/pdf/tramlink_system_map.pdf

Schémy autobusových liniek:
http://www.tfl.gov.uk/buses/spiders/?borough=croydon

Tu treba klikať na jednotlivé časti mesta a ich dôležitejšie zastávky, ktoré sú na schéme vyobrazené a z ktorých častí sú vyobrazené všetky linky odtiaľ smerujúce (tzv. pavúčie mapy). Tu sa dá uklikať k smrti, preto pre konkrétne cestovanie z bodu A do B je preto najvhodnejší tzv. plánovač ciest "Journey Planner" na adrese:
http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en

Schéma, tarifa a informácie o lodnej doprave:
http://www.tfl.gov.uk/river/pdfdocs/RiverServicesWinter05.pdf
Reply on: SZKV #2002:

Čo sa týka viacdňových predplatených lístkov (Travelcards), ceny sú nasledovné:

3-dňový - £ 15,40 (zóny 1+2), £ 37,20 (zóny 1-6, zakúpený do 9:30 PD), £ 18,90 (zóny 1-6, zakúpený po 9:30 PD/cez VD)

Tu sa oplatí kúpiť si 3x Day Travelcard, pokiaľ nepostačuje dvojzónový CL, ale 6-zónový je už zbytočný, resp. ak sa CL zakúpi po 9:30 alebo sú VD.

7-dňový - £ 22,20 (z. 1+2), £ 26,- (z. 1-3), £ 31,60 (z. 1-4), £ 37,80 (z. 1-5), £ 41,- (z. 1-6), £ 14,- (z. 2+3, 3+4, 4+5, 5+6), £ 18,40 (z. 2-4, 3-5, 4-6), £ 22,20 (z. 2-5, 3-6), £ 27,20 (z. 2-6)

Mesačný (zóny podľa predošlého odstavca) - £ 85,30, £ 99,90, £ 121,40, £ 154,20, £ 157,50, £ 53,80, £ 70,70, £ 85,30, £ 104,50

Ročný (zóny podľa predošlého odstavca) - £ 888, £ 1040, £ 1264, £ 1512, £1640, £ 560, £ 736, £ 888, £ 1088.

Takže tie ceny sú niekde pekne mastné. Zľavnené pre deti od 5-15 a študentov som neuvádzal. Všetky typy predplatených CL platia v metre (podľa zón), Dockland Light Rail (DLR- podľa zón), električkách (Croydonská prevádzka je "bezzónová" a platia na nej CL zón 3, 4, 5 alebo 6), železnici (v rámci zakúpených zón), lodná doprava (iba na určených trasách a za o 1/3 nižšie cestovné po preukázaní sa predplateným CL) a autobusoch (kompletná sieť londýnskych liniek MHD, vrátane vymedzených sekcií mimo Veľkého Londýna - väčšinou po jednej linke každým smerom mimo Londýna do vzdialenosti cca 50 km).

Pre cestujúcich, ktorí chcú cestovať iba autobusmi, sú určené tzv. Bus Passes. Jednodňový stojí £ 3,50, týždenný £ 13,50, mesačný 51,90 a ročný £ 540. Tieto platia pre autobusy a električky (ako je uvedené v zátvorke v predošlom odstavci). Tu sú trošku mätúce pásma, pretože autobusy ich majú úplne odlišné a iba zóny 1 až 4. Je to však zrejme pozostalosť z minulosti, keď bolo možné kupovať CL pre jednotlivé zóny. Dnes je to jedno, pretože aj jednorázové aj predplatené CL sú pre všetky 4 pásma s vytlačenou info "Zones 1234". V autobusových mapách je vyznačená iba hranica 4. zóny a linky, na ktorých platia predplatené CL sú za touto hranicou odlišené zelenou farbou (ak na danej trase premáva viac liniek, tak je zelené len číslo danej linky, ak ide táto linka na danej trase jediná, tak je zelená aj trasa tejto linky). Je to veľmi prehľadné.
Reply on: SZKV #2002:
Možno sa nelíši, ale pre Slováka, ktorý bol najďalej na západ iba v Prahe, je to obrovský rozdiel ? Ale pozerám na mapu RER v Paríži a nevidím tu žiadnu kombináciu písmen, ale iba kombináciu písmena a čísla podľa podskupiny danej linky - červená linka A1 až A5, modrá B2 až B5, žltá C1 až C7, zelená D1, D2 a D4 a fialová E1, E2 a E4. Tak prípadne mi ozrejmi, ako si to myslel, pretože ja som v Paríži nikdy nebol. Ale o týždeň sa tam konečne dostanem a veľmi sa teším, lebo sa mi splnia hneď 4 veľké sny - konečne použijem naučenú francúzštinu, uvidím Paríž, MHD a povozím sa TGV cez Eurotunel ?
PEKNY DEŇ,

zatial mam jednu otázku, vie mi niekdo poskytnúť
fotky trolejbusov skoda 9Tr z Azerbajdzanského mesta BAKU?

ďakujem
Reply on: Papyr #2006:
A já ještě aglomeraci Seattle/Tacoma (české tramvaje, "S-Bahny" s třemi mocnými diesely v čele, trolejbusová síť) a Boston (vlakotramvaje, klasický trolejbusový systém a separátní systém podzemních trolejbusů).
Proti letecké dopravě nic nemám, ale navazovat několik separátních letenek z jednoho konce země na druhý a zpět je právě na mojí peněženku pridrahé! A pochybuju, že tamní letečtí přepravci vedou něco jako je Eurodomino ?
Reply on: SZKV #2003:
Pokial za verejnu hromadnu dopravu povazujes aj vnutrostatne letecke linky, tak by si videl dost 🙂 ale MHD ako taku ma len niekolko velkych miest. Osobne by som rad videl MHD v San Franciscu a v New Yorku, ale najma v tom San Franciscu.
Reply on: SZKV #2003:
Však ja som tam tiež nebol. 🙂

ŽSR majú platiť milióny
http://www.sme.sk/c/2640745/ZSR-maju-platit-miliony.html

Noramu súd opäť uznal obrovské náhrady
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2640725
Reply on: eMareq #2001:
Jinak pokud jde o tu fotku, tak mě napadá, že by to mohl být Boston. Tam mají "lightrail" s vozy Breda, jejichž čela vypadají dost podobně jako u té věci, ovšem foto z boku jsem nikdy neviděl, tak nevím. Ale v USA jsem nikdy nebyl (a ani mě to tam moc netahne- bojím se, že při výhradním používání hromadné dopravy bych z té země stejně moc neviděl...), tak nevím- nic jiného mě nenapadá.
Reply on: Sarko #2000:
Díky za detailní popis systému MHD v Londýně, ale jak na to koukám, tak se to absolutně ničím neliší od běžného západoevropského standardu. Nízkopodlažní autobusy a tramvaje už silně převažují v celé západní Evropě (např. v Madridu nebo Barceloně jsem během dvou denních návštěv- kdy jsem nedělal nic jiného než se vozil MHD- neviděl nic vysokopodlažního, v Paříži už je středněpodlažních Renaultů 312 taky celkem málo, o Německu ani nemluvě). A tramvaje se ve starých zemích EU už cca. 15 let vysokopodlažní nenakupují, ovšem jiná věc je, že s ohledem na životnost tramvají je vysokopodlažních kousků v "tradičních" provozech pořád dost (Německo, Švýcarsko, Amsterdam, Brusel...).
Stejně tak mám pocit, že informace pro cestující se od Paříže moc lišit nebudou (snad s tou výjimkou, že tamní RERy mají zvrhlé linkové označení- kombinace písmen konečných zastávek a kdo se v tom má vyznat?!), stejně tak i intervaly (15-min. takt je na jednotlivých RERech taky standardní a někdy to jezdí i lépe).
Ale zajímala by mě jedna věc- existuje v Londýně nějaký předplatní lístek (týdenní, měsíční, čtvrtletní, roční...), který mi dá svobodu neomezeného cestování celou sítí MHD (aspoň v nějaké oblasti, např. vymezené administrativními hranicemi města) bez ohledu na dopravní prostředek a dopravce? A pokud ano, tak kolik taková věc stojí? Podle zkušeností z opačné strany kanálu bych tipoval, že když jednorázová jízdenka přijde na 0,80 GBP, tak měsíční bude tak kolem 25 GBP (zhruba 30-násobek), je to tak?
Reply on: Sarko #1999:
To je Amerika! Chýba mi tam niekde pri tých domoch typický ameriký kostol. 🙂

Keďže je to stránka o pozadiach, tak som vybral jednu špeciálnu podstránku venovanú vlakom aj s úvodným textom a možnosťou výberu (Train Wallpapers):
http://www.galawallpapers.com/gallery/280/Train

alebo komplet celý sajt so všetkým čo ponúka: http://www.galawallpapers.com/
Reply on: SZKV #1990:
Vďaka za info. No, čo sa týka londýnskej organizácie MHD, tak tá je prepracovaná do detailov a plne funkčná aj napriek veľkému množstvu železničných a autobusových dopravcov na linkách MHD.

Cestovné na tunajšie pomery drahé nie je, na BČK "Oyster card" sa dá cestovať už od £ 0,80 za jednu jazdu, prípadne £ 4,90 za celodenný lístok pre pásma 1+2 zakúpený po 9:30 v PD (zakúpenie v špičke stojí £ 6,20) a kedykoľvek vo VD a sviatky a je platný do 4:30 nasledujúceho dňa. Ceny sú viac ako dobré, keďže Oystercard platí na všetko okrem klasickej železnice (ale po dobití kreditu sa ňou dá platiť aj tu).

Pohodlie je štandardom aj v MHD, veď už koncom roka 2005 boli všetky autobusy londýnskej MHD nízkopodlažné a nutnou povinnosťou zo zákona to bude až v roku 2011. Bezbariérový prístup má aj električková prevádzka v časti Croydon a Dockland Light Rail.

Intenzita spojení je úžasná, veď len mne z cca 40 km vzdialenej časti od Londýna premáva vlak cez PD každých 15 min. a cez VD v 30 min. intervaloch (s jedným prestupom po ceste aj častejšie...). Vďaka tarifnej výnimke do každej takto vzdialenej oblasti premáva minimálne jedna autobusová linka, na ktorej platí londýnska tarifa, vrátane predplatených CL.

Hlásenie a informačné systémy sú na výnimočnej úrovni, od prvej jazdy mimo miesta nového bydliska sa v Anglicku orientujem absolútne bez problémov. Schémy siete vychádzajú vo verzii "železnica+metro" (predná časť centrum Londýna a blízke okolie, zadná časť široké okolie až po južné, západné a východné pobrežie), "bus+metro+tram+DLR" (predná časť je obrazová, zadná s nočnou dopravou, trasami liniek atď.) pozostávajúca z 5 častí - centrum, severozápad, severovýchod, juhozápad a juhovýchod, a "cyklomapy" (vydáva takisto Transport of London!), ktoré pozostávajú až z 19 (!!!) častí s úplne podrobnými informáciami od výlučne cyklistických chodníkov až po odporúčané trasy po komunikáciach v oblastiach bez cyklochodníkov. Vzhľadovo sa veľmi približujú klasickým mapám. Ku tomu sa vydávajú rôzne špecializované brožúrky a mapky s výlučne danou prevádzkou (len tram, len DLR, ale s veľmi podrobnými informáciami). Tieto sa dajú počíťať minimálne na niekoľko desiatok. Len máp so sieťou metra sa ročne vytlačí 15 miliónov výtlačkov...
Reply on: tr3mp #1993:
Veď práve, že nemám. Je to zo stránky, na ktorej sú tapety bez akýchkoľvek informácií. Na hlavnej stránke som iba klikol na "Train" a "America" a je to hneď prvá fotografia, ktorá mi doslova udrela do očí. Názov fotografie je

Re #1994 TA: No uprostred komunikácie a bez akéhokoľvek prekážky mám z fotografie pocit, že po tej trati je súbežná premávka s IAD ? Označenie železničného priecestia dnes nájdeš kdekoľvek aj na klasickej električkovej trati, najbližšie napr. už v Brne na Renneské třídě, trať L8.

Re #1995 eMareq: A ja Ti viem? Veľa vecí ma na tej fotografii zaujalo, jednokoľajná trať, zvršok vyplnený asfaltom, ale kvôli jeho rozrušovaniu sú po stranách koľaje nejaké kocky (?, pripomína to KE, že? 🙂 ), potom tie drevené stĺpy trakčného vedenia, monštruózne vozidlá, ďalšie pridané okná tesne pod stropom, vysoký nástup do vozidlá (nástupištia musia byť železničné a vyššie, ako u nás) a nakoniec to ťahané auto zadkom s jazdou na prednu nápravu. Tá fotka proste nemá chybu!
Reply on: eMareq #1995:
No, ked mas to stastie a ides WLABmee, tak sa to da. Ale musis ist Vihorlatom a to ta vyjde Pha-KE-Pha 42,80+16=58,80 EUR. A zo sluzieb mas jedine rano caj v cene. Ak ta nezobudi v Klanoviciach sprievodca s vetickou "ked vsetci budu otvarat kupe tak pomaly jak vy, tak tie listky nikdy neporozdavam" jak zobudil v nedelu mna. A caj mi samozrejme nedal.
Reply on: eMareq #1995:
...V správach hlásili, že ŽSR prehrali 6 ročný spor s firmou, ktorá im dodávala komunikačný software, činí to niekoľko 100 miliónov Sk. Chcú sa samozrejme odvolať, ale keď neuspejú, hádajte kto to následne zaplatí? 🙂 /škoda, že nie je o tom bližšia tlačová správa/... Nachádza sa to na stránke č. 120 STV TEXTu
Reply on: Sarko #1992:
Tramtrain či traintram? 🙂
Reply on: Papyr #1982:
Však to je taká kvázi akcia, no kto bude cez !!!víkend!!! húfne cestovať (využijú predsa vlakovú kapacitu cez víkend - argument ako hrom)? Ak si si všimol podmienky, tak taký cestujúci čo nepoužíva ŽSR pravidelne (teda bez tej ....rail karty - ktorá je podmienkou) je mu to na veľké ... Predpokladám, že v ŽSR zistia, že nič sa nezmenilo. 🙂 Ale mňa to netrápi, ja aj tak železnicu používam veľmi zriedkavo.

ŽSR nevie spraviť niečo tak, aby prilákali natrvalo zákazníkov. Nakoniec im konkurujú ako si spomenul spomínaní autobusoví dopravcovia, alebo nízkonákladové letecké spoločnosti (myslím si, že v blízkej budúcnosti začnú ľudia preferovať viac leteckú dopravu KE - BA, alebo až do Prahy. Ako sa trmácať vo vozni, ktorý pojem modernizácia nepozná ani keby jej bežal oproti a bez nejakých lepších služieb, aj keď ich možno letenka vyjde o čosi drahšie, ale budú mať lepšiu ponuku služieb, adekvátny komfort a hlavne budú v cieli svojej cesty omnoho skôr).
---
V správach hlásili, že ŽSR prehrali 6 ročný spor s firmou, ktorá im dodávala komunikačný software, činí to niekoľko 100 miliónov Sk. Chcú sa samozrejme odvolať, ale keď neuspejú, hádajte kto to následne zaplatí? 🙂 /škoda, že nie je o tom bližšia tlačová správa/
Reply on: Sarko #1992:
chudák vláčik, asi zablúdil ? Podľa dopravného značenia železničné priecestie usudzujem, že je to asi vlak. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.