Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďalší alibizmus mesta a nesplnené sľuby, hoci peniaze z parkovania tečú:

Otázka od: Zuzana TN, 20.10.2017
Dobry den, v tomto clanku http://www.trencin.sk/109098 sa pise, ze uvazujete o pridanie novych zastavok. Je nejaky konkretny termin, kedy bude pridana zastavka Brnianska? Dakujem.
Odpoveď:

Miloš Minarech, útvar mobility:

Na to, aby zastávka Brnianska bola pridaná do obsluhy MHD, by bolo potrebné vykonať stavebné úpravy. Okresný dopravný inšpektorát so zriadením zastávky do jazdného pruhu nesúhlasí. Mesto Trenčín musí vybudovať záliv zo zastavovaním mimo jazdného pruhu. V súčasnosti sa - zatiaľ - neuvažuje s vybudovaním zastávky.

?
na mestskom portáli je článok ohľadne výluky na linkách 2,7,12,17, kde sa záverom píše:

Prosíme vodičov, aby až do ukončenia uzávierky železničného priecestia a najmä v čase Dušičiek neparkovali vozidlá v otoči autobusov MHD v Biskupiciach. V opačnom prípade autobusy nebudú môcť obslúžiť zastávku Biskupice, cintorín a zastavia až na zastávke Biskupice, čistička. Preto žiadame o rešpektovanie prenosného dopravného značenia a vytvorenie maximálneho možného priestoru pre vozidlá MHD.

- a čo tak keby mesto osadilo príslušnú značku a vyznačilo vodorovné značenie, žeby nebol problém? Takto alibisticky nechať ľudí v buse v štichu v prípade, ak sa nájde niekto kto tam zaparkuje, to je čo toto? Ak tam naviac v otoči nie je žiadne značenie, prečo by tam niekto aj neparkoval, to akože majú všetci čítať mestský web?

Takto ten otoč vyzerá: https://www.google.sk/maps/@48.8803254,18.0189182,3a,75y,269.71h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPcE7X2NQsyG4fK4y_004kA!2e0!7i13312!8i6656
takže problém by nastať nemal vôbec.
Reakcia na: kvorka #10819:
neviem, nevidel ho niekto?
Reakcia na: peste.noire #10823:
Ja by som VÚC nerušil. To by bolo na silno politicky motivovanú diskusiu mimo dopravnej politiky a v posledných rokoch ma rozsiahle internetové komentáre prestali baviť. Radšej si zvolím niekoho iného, či už poslancov alebo župana a ak sa niekomu podarí veci zlepšiť, fajn, ak nie, nabudúce volím iného.
Reakcia na: Jacob #10825:
Ak sa nemýlim, tak kaselské na Soblahovskej sa robili len z toho dôvodu, že ODI tlačil na zvýšenie priepustnosti ulice vytvorením ník. Čiže mesto bolo viac menej dotlačené k novým zastávkam a zrejme niekomu osvietenému, ak sa to už musí robiť, napadlo spraviť ich poriadne.
Reakcia na: Marek6283 #10824:
Tak vieš, mne to príde a asi to tak aj je, že ak sa prerába jedna vec tak aj druhá, napríklad na Soblahovksej budovali cyklotrasu a ak by ju nebudovali tak tie zastávky by kaselak a iné veci nedostali tak skoro. Aj zastávka legionárska smer centrum tiež kaselak a iné veci robili až keď robili sa tie ostrovčeky a takéto hovadinky.

Ono čo ma napadá zastávka Gymnázium by mohla dostať kaselak, Hasičská, ale asi najviac Autobusová stanica, ale aj keď tam ťažko povedať keď sľubovalo sa, že bude terminál čiže tam by boli zastávky inak asi doriešené, ale dlhšiu dobu typujem, že sa nedočkáme ani terminálu ani len novej železničnej stanice 😕
Po rekonstrukcii povrchu Karpatskej ulice sa buduje aj novucka aut.zastavka=zda sa ze teraz uz linka c.12 bude musiet zostat zachovana 🙂 ,hladeny beton,kaselak,este by to chcelo pekny novy oznacnik...troska ma mrzi dost nevhodne umiestnenie blizucko prechodu pre chodcov (skor by som ju umiestnil niekde za-viac do stradu danej dlhej ulice) a obavam sa ze na tom betone budu isty "piloti" chytat smyky ale tak tam sa lietat nebude o com svedcia aj tie vyvysene prechody nad uroven cesty ktore sluzia namiesto spomalovacich prahov. Tentokrat chvala,takto by sa malo uz len pokracovat dalej i ked tadial autobus jazdi minimalne.
Reakcia na: draxter #10821:
Úspechom by bolo, keby sa VÚCky zrušili, príp. im odňali kompetencie v doprave a objednávala výkony v želeničnej aj autobusovej doprave jedna autorita. Najúspornejšie a najefektívnejšie by bolo mať jedného železničného dopravcu v osobnej doprave, ktorý by mal pod sebou autobusovú dopravu a namiesto 15 dozorných rád a 15 správnych rád, ktoré dokopy dávajú cca 100 ľudí mať jedného generálneho riadieľa, jednu dozornú a jednu správnu radu a dokopy maximálne 8-9 ľudí! Podotýkam, že úplne zbytočných je tých 100 ľudí, lebo keby ich zajtra vzal fras, tak by to cestujúci nijak negatívne nepocítili, ba naopak. Všimli by si úsmev od ucha k uchu na tvárach šoférov, ktorým by svitla nádej, že konečne uvidia na výplatnej páske o 100-200 eur viac v čistom a neskončí to na účte vedenia a časť ako všimné do vrecák krajských poslancov a primátorov miest, aby boli motivovaní rozhodovať "správne". Inak samotné VÚC a okresy sú hnoj už len tým, že vôbec nerešpektujú historické a logicky dané regióny a väzby ľudí. Namiesto 79 okresov a 8 VÚC by bolo ideále mať 26 regiónov ako napr. Záhorie, Tekov, Hont, Horehronie, Kysuce, Orava, Liptov, Šariš, Spiš, Gemer, atď.
Reakcia na: syko #10820:
Viem iba stručné info, že vyletel pár rokov nazad niekto, neviem kto (meno mi nepovedali). A mal to byť za obhajobu železničnej dopravy. Asi moc vŕtal do súbehov bus-vlak na území TNSK, tak bol uprataný. Inak bežná prax aj na iných krajoch. Otvoríš orál v zmysle, žeby sa mal využiť potenciál železnice autobusy upratať mimo vlakov a nakopú ti anál. Proste na VÚC musíš sekať dobrotu a nekaziť bezrizikový biznis súkromným SADkám.

O Rybníčkovom diele viem iba toľko, čo som čítal a z jeho vyjadrenia predposratého "nerobme si problémy" mi vychádza iba jedno, že dakomu tu bol pomastený vačok a zároveň bolo aj pohrozené, aby nerobil problémy so súťažou. Trenčín mal do vypršania zmluvy koľko času na vypísanie súťaže? Inak v celkom malých podmienkach mesta Trenčín a s dopredu jasným objemom výkonov podľa CP to mohli stihnúť vypísať. Stačilo chcieť. A možno by sa ľudai v TN dočkali aj nákupu časových lístkov a skončila by tá zhovädilá otrokárina nástupu cez prvé a druhé dvere s kartou dopravcu a lízať si kartu ako cvičené opice a dobíjať kredit. Jediné dve formy CL by som zaviedol. PCL na 7, 30 a 90 dní a JCL na 15, 30 a 60 min. Hotovo. Šofér je šofér a nie predávačka a pokladník.

Kotleba sa v 2013 dušoval ako zatočí so SADkami. No podľa dodatku zatočil iba so sebou a s cestujúcimi. Keď som videl ten dodatok BBSK - SAD Zvolen, tak som mal chuť ztrestať notebook za to, že ma neupozornil na spamový materiál pretože inak ako opruz sa ten dodatok nedá nazvať. Žasnem nad tým, že niekto dokáže byť tak hlúpy a fixovať dotáciu na 1km namiesto toho aby fixoval ekonomické oprávnené náklady na 1km! Ak dotácia plus príjmy nepostačia (a SAD Zvolen sa s radosťou postará, že nepostačia ...), tak čo s doplatkom, ktorý vôbec nie je riešený v dodatku? Navyše dodatok paradoxne meria dvojakým metrom. Dodatkuje sa platnosť pôvodnej zmluvy z 31.12.2018 až do 31.12.2023 ale dotácia je fixovaná na 0,77 eur/km iba do konca pôvodnej zmluvy a dodatkované obdobie nie je vôbec riešené!!! V každom prípade mali byť riešené celkové náklady na 1km a aj to diferencované podľa veľkosti autobusu, aby sa to sortovalo podľa miestokilometrov, pretože len blbeček platí rovnako na 1 vzkm 35 miestny a 50 miestny autobus. Veľmi rád by som vedel, že či takúto ekonomickú hnojarinu vymyslel Kotleba sám alebo mu to poradil niekto zo strany, či ekonomická sekcia BBSK, pretože na toto treba byť buď sprostý úplne, alebo uplatený alebo neznalý kapacitných a dĺžkových rozdielov medzi autobusmi a síce, že kratšie autobusy sa nasadzujú tam, kde postačujú aby sa náklady na 1km znížili a nie boli totožné s tými, kde jazdí kapacitnejší veľký autobus.

V prípade Trenčína je aké znenie zmluvy so SAD Trenčína na výkony v MHD ozaj?!

Podľa toho aké "súťaže" a "zmluvy" výhodné pre dopravcov robia samosprávy vedome naberám dojem, že voľby nič nezmenia a treba ústavou politické strany zakázať, pretože sú to len tí, čo legalizujú prevod nakradnutých peňazí od daňových poplatníkov k mafiánskym podnikateľom a zbohatlíkom čo nakradli. Politika od roku 1989 tak sprznila dopravu, že všade je iba prepad záujmu o verejnú hromadnú dopravu. Namiesto kvality CP sa rieši aby sa nažrali ŽOSky, Corex, AutoImpex, Irisbus a Libchavy. Dopravné prostriedky sa súťažia iba naoko, víťaz je vopred známy a ak si odmyslím ZSSK, ktoré jazdí podľa objednávateľa (MDV), tak je to tu absolúte rozložené. Zastávky v prímestskej doprave si budujú obce podľa svojej vôle ako KDI povolí teda, bez rozmyslu zrušia a ani neoznámia VÚCke, že zanikla zastávka. Móda zastávkových prístreškov pripomínajúcich drevenice je pekná vec ale bolo by dobré aby tie prístrešky boli pri zastávke a nie 10m od autobusu. Dakde absolútne neexistuje nástupný ostrovček, nastupuje sa z jarku div, že nie, alebo je tam plechový prístrešok pamätajúci snáď ešte Jeľcina keď bol abstinent.
Reakcia na: syko #10820:
a ešte v oboch prípadoch sa to prezentovalo ako úspech ? hoci verejný obstarávateľ tým nič nezískal....?
Reakcia na: peste.noire #10815:
K tomu personálnemu problému s nosnou koľajovou dopravou na VÚC máš viac info?

Čo sa týka tých súťaží, v tomto si môže Rybníček podať ruky s Kotlebom. Jediný rozdiel, že ten prvý to spravil v MHD, ten druhý v PAL.
Reakcia na: MA MHD #10816:
Ktorý voz to robil?
Súvisí toto meškanie linky 8, nejak s hokejom, alebo podobne? Viete niekto, čo sa tam deje? ?
Reakcia na: MA MHD #10816:
A ešte jedna aktualita:
Pripravte sa na uzávierku priecestia do Biskupíc

http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=122259
Posilový spoj z hokeja na Juh

(19.10.2017, Mesto Trenčín)

Upozorňujeme návštevníkov hokeja, že Mesto Trenčín dohodlo s SAD Trenčín, a. s., na piatok 20. októbra 2017 posilový spoj od Zimného štadióna P. Demitru na sídlisko Juh.

Autobus bude pristavený po ukončení zápasu na zastávke Zimný štadión. Posilový spoj bude vykonaný na linke č. 8 a bude zastavovať na všetkých zastávkach s konečnou zastávkou na Ul. gen. Svobodu.

zdroj: http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=122375
Chcel by som sa opýtať, že či neviete, že ktorého zamestnanca z oddelenia dopravy pred cca 2 rokmi z Trenčianskej VÚC vyprevadili po zistení, že obhajuje nosnú funkciu železničnej dopravy v daných líniách kde je železničná doprava naozaj najrýchlejšia a lepši ako autobusová, t.j. TN - NMnV, TN - PU, TN - Horné Sŕnie, TN - BN a PD - TO?!

Inak som sa tu začítal do diskusie okolo kšeftu mesta Trenčín a SAD TN a táto veta ma z článku http://www.transport.sk/spravy/cestna-doprava/9775-trencin-predlzil-zmluvu-so-sad-o-zabezpecovani-mhd-o-pat-rokov.html dostala do varu :
Do roku 2019 podľa neho Európska únia odporučila zlepšiť a pripraviť také súťažné podmienky, aby sa tieto veci dali normálne súťažiť v rámci verejnej dopravy. „Robiť v súčasnej situácii verejnú súťaž, to by boli len zbytočné problémy, a to tu určite nikto nechce,“ doplnil primátor a poukázal na prípad Nitry, kde sa problematika verejnej dopravy dostala až na Najvyšší súd SR

Aké zbytočné problémy pán primát(or)?! Čo sú zbytočné problémy? Komu by vznikli problémy? Vaším politickým ambíciám, alebo by Vám mestskí poslanci smerácki a KDHácki zavarili? Či opäť sme v stave, že dopravca vie lepšie ako objednávateľ, čo si má objednávateľ objednať a dopravca vie rovnako lepšie kedy majú cestujúci cestovať a teda sa CP prispôsobujú SADkárskym zvykom, že CP vyjazdíme a akceptujeme iba ak to nám blahorodiu SADkárskemu výjde pohodlne do turnusu? Len zvrátení ľudia dokážu przniť CP podľa turnusov šoférov a argumentovať takto. Česi to pochopili a žnú v pozitívnom zmysle slova plody práce, že prestali tvoriť CP podľa svojvôle dopravcov.

Mimochodom tu čo čítam, že sa riešila obnova vozového parku, tak sa riešilo čo? Že konečne aj SADky budú súťažiť autobusy a nebudú apriori otravovať všade s Crosswaymi? Alebo sa pokročilo tak, že sa rozhodlo aj aké dĺžkové kategórie sa nakúpia podľa reálnej vyťaženosti liniek a potenciálu daných liniek? Alebo sa tu cnostne prezentuje to, že sa riešilo kedy a či sa vôbec bude nakupovať a koľko, ale neriešilo sa čo a za koľko?! ?
Reakcia na: JurajZaTn #10813:
Opäť osvedčuješ svoje schopnosti. Nič z toho, o čom hovoríš, som nenapadol. Hovorím o tom, ako si presvedčil mesto, aby vám predĺžilo zmluvu, lebo potrebujete dojazdiť šroty. A nebolo to pichanie, bolo to napísané s uznaním.
Reakcia na: S499.1023 #10770:
Nechapem ta, ja do teba nepicham, tak preco stale pichas ty do mna? Starnes? Velmi dobre vies, ze obnovu vozidloveho parku si urcuje objednavatel. Zasadnutie komisii MZ je otvorene pre verejnost, keby si na zasadnutie financnej namiesto pichania 9.januara o 16h zasiel, mohol si svedkom celej disputy okolo obnovy byt. A taktiez velmi dobre vies, co su to Ekonomicke Opravnene Naklady (EON) a ze ked je vozidlo odpisane, tak si po odpisani vozidla dopravca dalsie odpisy neuplatnuje. Dobra praca, chrobak Truhlik by zavidel...
Reakcia na: Viko #10811:
mňa by potešili hokejové posily, po skončení zápasu kĺbak vyrazí od zimáku na Juh po Električnej - nádhera, ako koncom 90-tych rokov. To by pomohlo aj tomu hlúpemu parkovaniu na Sihoti i fanúšikom, čo by si mohli dať jedno dve pivá a nejsť autom.
Reakcia na: Jacob #10810:
Veľkú logiku v tom nevidím. To si potom pracujúci povedia, že keď môžu študenti a dôchodcovia, tak oni si tiež zaslúžia?

Alebo inak sa opýtam, zmení sa niečo, keď miesto 50% budeš platiť 0%? Fajn, budeš motivovaný viac využívať MHD, ale na úkor čoho? Jedine pešej chôdze, bicykla a obsadenosti jednotlivých áut, pretože pochybujem, že rodiny sa vykašlú na auto ako také len za to, že ich syn ide autobusom. Takže mestu ekologicky neuľahčíš... A peňaženke rodičov nakoniec tiež možno nie, ak budú zvýšenie dotácie kvôli výpadku príjmov kompenzovať zvýšením miestnych daní.

Alebo som azda prehliadol nejaký cenný prínos?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.