Reakcia na: ophis #7482:
v lete (august) prebehla redukcia z dôvodu potreby šetrenia. Avšak v porovnaní s rokom 2006. Ak porovnáme s rokom 2004, tak to je možno dokonca rovnaké:linka 1 2004(30/30/30) 2012 (20/30/60)
linka 2 2004(30/30/30) 2012 (30/60/60)
linka 3 2004 nič 2012 (60/120/3 spoje)
linka 4 2004 nič 2012 1 pár v "c"
linka 5 2004 (20/60/60) 2012 (30/60/60)
linka 6 2004 (60/60/60) 2012 (30/60/6 spojov)
linka 7,12,16,19,20 2004 a 2012 porovnateľné
linka 8 2004 (20/30/60) 2012 (15/60/60)
linka 9 2004 (60/-/-) 2012: zrušená
linka 11 2004 (60/60/60) 2012 (60/60/60)
linka 13 2004 (30/60/60-120) 2012 (30/60/60-120)
linka 15 2004 (30-60/120/-) 2012 (30-60/60/-)
linka 17 2004 (60/-/-) 2012 (60*/-/-)
linka 18 2004 (60/60/60-90) 2012 (60/60/60)
linka 21 2004 (60/120/120) 2012 (60/120/120)
linka 22 2004 (30/60/60) 2012 (60*/60*/30)
linka 23 2004 (60/120/90) 2012 (60/60-120/120)
linka 24,25 2012 (60/60/60)
linka 28 2012 (60/60/120)
k tomu je tu ešte linka 27 s 3-4 spojmi v každom smere.
* - okrem letných prázdnin
Čiže áno, linky ako 1,2,5,6,8 sú zredukované, ale sú tu nové linky 24 (v trase skoro úplne zhodnej s linkou 2), linka 25, linka 27 a 28, ako aj nočák 50. Určite by bolo lepšie mať aj nejaké nosnejšie linky (1,8), ale ako vidíš, trend je opačný. Na druhú stranu, zaviesť bratislavský električkový systém by bolo na naše mesto asi príliš radikálne. Aj s tým, čo tu máme teraz by sa to ešte dalo oveľa oveľa lepšie vyšperkovať, stačilo by:
linka 2+24 dokonalý preklad
linka 8+18+21/28 v smere Juh - Sihoť preložiť do intervalu minimálne 20 min, bez nejakých väčších dier a podobne ?
kvorka
Inak ja by som ten večer riešil trošku koncepnejšie celkovo, nemyslím teraz Kubricu, Nozdrkovce či Záblatie (hoci do porovnateľných častí chodí v ZA MHD štandardne aj po 22)
- linka 8 by mala premávať každú hodinu, vrátane 22-hej aj v "a", je to predsa najdôležitejšia linka na najsilnejšom preperavnom prúde, naviac už nepremávajú ani L18,28 a v "a" ani L21! Na trasu tejto linky potom nadväzuje linka 50 v piatok/sobotu. Takže tento prúd je asi oprávnený
- linka 1 je tiež nosnou linkou, hoci pre Kubru v sopjení s L11 je to večer až priluxusné oproti inej časti mesta, preto by si asi aj Juh I zaslúžil spojenie aj po 22-hej, a zvážil by som preto možno nejaký skrátený spoj linky 11 (Kubra-Juh I).
- linky 24 a 25 považujem v tomto smere za účelové návozy, ale na Sihoti by určite nemali ísť tak blízko seba s inými linkami (8,24) ako dnes.