Reakcia na: draxter #7283:
Milý *draxter*, aj napriek tvojím agresívnym postojom (pravdepodobne "maďarská motanica") na imhd/tt:
Neskutočné, nvídané, pán Udiak, pozri si tento linka a potom môžeš k tomu niečo povedať, stojím si za každým jedným slovom, vrátane toho, že je to odfláknutá robota!
s vami v TN súcitím, pretože svojím spôsobom mi na odsúdení panfletu spískaného maslovou inžinierkou a dvomi-tromi sabotérmi zo SAD TN veľmi záleží z viacerých princípov:
- bolo oficiálné výberové konanie na spracovanie optimalizácie MHD TN, bola oficiálne podpísaná zmluva, bol oficiálne odovzdaný projekt a bol tento projekt oficiálne aj vyplatený, teda defacto prijatý
- na základe postoja úradníčky MÚ, ktorá mimochodom nemá pečiatku a teda ani oprávnenie na takúto činnosť, bol projekt pravdepodobne pozastavený. Nemám odvahu napísať, že zrušený, pretože by potom MÚ musel pravdepodobne poslancom vysvetľovať, prečo sa projekt vyplatil (defacto prevzal) a prečo následne nereklamoval, keď nespĺňal údajne požadované zadanie
- ak už bol projekt neprevzatý, prečo zároveň vytvorená akčná skupina neoprávnené používala výsledky neuznanej analýzy bez súhlasu spracovateľa
Na základe našej multiriteriálnej analýzy (pretože sme výsledok akčnej skupiny našli na stole...) sme dospeli k názoru, že uvádzané úspory VZKM a údajne aj financií sú ,diplomaticky povedané, *veľmi,veľmi nepresné*. Návrh je výrazne horší od jestvujúceho stavu, ale čo je najhoršie nemení nič na achaickom záujmovom usporiadaní MHD TN. To znamená, že nerešpektuje intervalovú dopravu (hlavný znak pravidelnej mestskej dopravy), nerieši neprehľadné množstvo liniek (často úsekovo identických), nediferencuje nosné linky, neakceptuje najväčšie zdroje ciest, nasadená kapacita nekorešponduje s potenciálom obyvateľov, zásadne potiera štruktúru abonentov, neustále zaznáva kritiku súbežnosti liniek, preobsluhu úsekov, nejednoznačnosť trás a režimov. Zachoval linky s jedným, resp. dvoma spojmi, bez funkčného vydelenia, zachoval obrovsky dlhé diametrálne linky, kde dodržanie kritéria kvality obsluhy o presnosti prevádzky je aj teoreticky nedosiahnuteľné. Údajne novonavrhnuté turnusy šetria manipulačné kilometre, čo je veľmi otázne, pretože 10-15% z celkového dopravného výkonu je neprimeraný luxus (v kritizovanej TT je to 3-5%), navyše je pri finále projektu uvedené veľmi profesionálne záverečné stanovisko - počet spojov, ich časy a režimy budú prispôsobené po návrhu turnusov - čo je absolútna profesionalita, hlavne plnení kritéria o zmluvnej cene prepravy pre dopravcu.
Nenapísal by som tento kritický príspevok, keby sa na nás v TT nespustila lavína subjektívnych a okamžitých skratových reakcií. To zároveň vyvolalo cunami ohľadom ZV a TN, takže treba si naliať čistého vína a konečne sa pozerať na vec objektívne.
Kritika v TT ustala, tých pár kuvikov zaženie už zmienená úprava k 27.8. a potom možno ďalšia k 1.10., ale princíp na základe ktorého bol systém MAD v Trnave prerobený tam zostane, pretože ten tvorí 80-90% podstatu.
Trnava týždenne zaťaží MAD 75 tisícami cestujúcich. Trenčín má týždenne 135 tisíc cestujúcich, a preto si myslíme, že takáto výhoda v množstve abonentov si zaslúži jeden funkčný a plnohodnotný systém MHD a nie MZD (mestskej záujmovej dopravy), založený na princípe neustáleho obchádzania podstaty rôznymi partikulárnymi záujmami.
linka10
Takisto aj tá Východná. Doobedie na Východnej je diskutabilné, ľudí tou linkou 23 moc nechodí, ale zase dávať ju každé 2 hod...neviem. Možno ju radšej dať 8:20 (školáci), 9:20(dôchodci), 10:20(dôchodci) a cez obed väčšiu medzeru v intervale (aj 3 hodiny), pretože doobedu sa pohybuje viac ľudí ako cez ten obed. Odpoludnajšia špička je horšia, ale večer zase vpohode, aj keď posledné spoje mohla namiesto linky 23 robiť 28 ako doteraz. Aspoň by na Opatovskej po 20-tej hodine nebol taký rapídny úbytok. A dať ju v preklade s linkou 24 a 8.
Zlatovská cez víkend vyzerá dobre, linky 5 a 6 nejazdia spolu ako doteraz, aj keď na druhej strane v novej podobe linka 6 už nie je prípojom na vlak ako doteraz. Záblatie je cez víkend total bez prekladu liniek, po sedemnástej idú všetky 3 naraz v zhluku, ale to sa dá možno ospravedlniť návozom ľudí na 18-tu hodinu do roboty (aj keď ktovie koľko takých robí so/ne).
Juh ako komplex na tejto zmene dosť utrpel a nemusel...
Kubra cez pracovné dni celkom pohoda, cez víkend "celé zle". Linka 11 10 minút po jednotke. Spoj 22:10a na linke 11 až do Kubrice zbytočný, dobrý bol ako doteraz linka 1 o 22:00. Takisto tie spoje 4:25x z Juhu a 22:45x z Kubrice v období šetrenia luxus obrovský.
Nová linka 27 tiež nie je najlepšie doriešená. Namiesto toho aby išla cez mesto (Legionárska) ide po Električnej, teda poberie len ľudí ktorí idú zo Zámostia výlučne do obchodnej zóny. Myslíte že ich skutočne toľko bude aby s kvôli nim chodil autobus? Keby ide cez mesto už by sa priplichtili aj nejakí cestujúci čo idú do mesta, do nemocnice, k poisťovni.
Som veľmi zvedavý ako sa to od soboty rozbehne, budem sledovať