Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Poprosila by som o radu, nie som z TN, ako sa najlahšie dostanem z autobusovej stanice na Polikliniku Juh - akou MHD je to najlepšie a na koľkej zástavke v poradí (od stanice) mám vystúpiť? Vopred ďakujem 🙂
Reakcia na: draxter #7189:
? volakedy bufet-Smazienka,ja som pri Smazienke byval 30 rokov...a zda saze sa aj vratim,lebo pri VUO sa nam hybe dom...a ja v nom...ale spet ku Smazienke-dalo sa tam najest,nieco ako lahodky,polievky,rychle jedla...salaty...knedle...Aj vodici co mali kocecnu na Dlhych Honoch tam radi chodili nie len na WC ? ale aj napapat sa,a Kofola ci citrokola a aj visnokola tam byvala na 1. Ja nezabudnem ked som po celodenke odparkoval staru 18 rocnu Karosu pred Smazienku,bolo tak horko ako dnes,vonku sedel moj vtedajsi kolega a ze pod na jedno!-ja smedny ako tava,sup jedno pivo do seba a Karosa sa mi zahmlievala pred ocami ? ? a tieklo so mna ako z krhly...V 90 tych rokoch jeden nas kolega - podnikatel,tam staval s privesom v ktorom robil cukrovu vatu a my sme na nu radi chodili...
Reakcia na: S499.1023 #7188:
Tak to si zažil riadny Sajus ? Áno, je to pajzel, že bežný človek by si tam ledva dal kofolu. Ale je to taká legenda, čapovaná kofola aj v časoch cocacolových tam vždy bola, hoci tam sedia miestni štamgasti už od rána (až do večera, pokiaľ ich maminky či ženy neprídu spakovať). Ale kedysi tam práve smažené lupienky robili, také biele, neviem teraz presne ako sa volajú, často som si ich brával na hokej. Takže názov ostal, je to pomerne zaužívaný orientačný bod: kde bývaš? - pri Smažienke... Málokto povie na Dlhých Honoch.
PS: dakedy tam robili aj tresku, smažák (pre tých, čo české výrazy nepoznajú = vyprážaný syr) a podobne. Oproti bývala pošta 4, dnes už je v kauflande. Čiže to bolo centrum Soblahovskej-Dlhých Honov. ?
OFF TOPIC: V sobotu som navštívil Trančín v rámci každoročnej alkohlicko-turistickej akcie K10, kde bol tohto roku prvýkrát zaradený podnik "Smažienka". To si držíte ako skanzen socíku ? ? Ale o inom chcem písať - neviete niketo, prečo sa tento pajzel volá práve "Smažienka"? Však tam nielenže nič vyprážané človek nekúpi, tam človek nekúpi pomaly ani zemiakové lupienky...
Reakcia na: draxter #7185:
a nevies kedy to ma vsetko sa zacat diat? a o stanici ani slovo?
Reakcia na: draxter #7185:
fi-ha ,kopa zmien..uvidime casom ...
Reakcia na: Marek6283 #7184:
čo je ešte horšie, tak sme študovali návrh nového ÚPN, okrem toho že je v ňom dsoť chýb, tak z pohľadu MHD:
- ruší sa zastávka Legionárska v smere do mesta, a náhradná sa nezriaďuje
- doprava od gymnázia po Legionársku sa presúva na Jesenského ulicu, už sa nepôjde šikanou na nám. sv. Anny
- vytvára sa zastávka na Jesenského ul. v smere z centra (toto asi bude chyba a mala by to byť skôr náhradná za tú zrušnú)
- v Opatovej sa linka MHD (21) presunie na cestu I. triedy novým nadjazdom(podjazdom) a späť na pôvodnú trasu sa vráti po ul. Niva - vplyv to má aj na rozmiestnenie zastávok
- ruší sa obratisko Nová Kubra, zastávka v jendom smere ostáva (asi v oboch, bude to chyba) v novej polohe vzľhadom na zmenu polohy železnice
- zastávka LOT nebude konečnou, nová konečná až za tou pravouhlou zákrutou
- nové zastávky MHD na ul. Ľ. Stára (rovno popri bývalej Ozete), kruháč Brnianska-Zlatovská
- nové zastávky MHD v predĺžení ulice z Kubra nám. smerom k vojenským objektom a JV obchvatu

Mínusy dopravy ako takej:
- gen. Svobodu vedená ako cesta profilu 8,5 - zúženie z dnešného stavu, asi vytvorením parkovacích miest či čo, neviem v tom stúpaní aký to bude mať zmysel, možno len chyba
- Električná zostáva v profile 14 a Štefánikova 12 (štvorprúdovka)
- M. Rázusa v profile 8,5 - dnes je v profile 14, ale využívaná len v jednom pruhu v každom smere

Plusy:
- cesta od Kauflandu po kruháč Tesco v profile 14 (štvorprúdovka)
- prvá etapa mestskej koľajovej dopravy v úseku žst - Kubra (v trase dnešnej vojenskej vlečky)
Vraj sa ma zacat dalsia faza vystavby OC Laugarico,pribudne plavaren a dalsie objekty...nebolo by zle mysliet popri tom aj na adekvatne obratlisko pre autobusy(klbove),myslim ze casom po dostavani bude nevyhnutnostou nasadit tam najme take vozidla.
Tak ja som si myslel, že TN-711AM už ani fotka nebude. Takto to je super, všetky legendy sú aspoň na jednom zábere. Hoci si tiež pamätám ešte nejaké ďalšie vozy, špz ani ich výpravu som si vtedy neznačil. Určite však viem ešte o týchto:
- fialový Ikarus, biely interiér: občas som ním šiel na linke 19 na Juh II, bol to síce veľký šrot, ale farbu mal odlišnú od borďákov ako naše klasické vozy, trilexáč.
- ako tu už bolo spomínané, oranžový Ikarus na expresoch päťky. Bol taký ako niektoré vozy v PB, možno pôvodom z BA, no zjavne jediný svojho druhu
- bordový voz na linke 8, je pravdepodobné, že ho vyradili po tom, ako zakúpili TN-758AM. Mal šišaté svetlá signalizácie zboku
- červený Ikarus na linke 1 a 17, vyzeral síce ako novonalakovaný, ale asi zjavne starý. Komplet trilexáč. Možno jeden z prvej série z rokov 1976 a nasl.

Všetko si pamätám z rokov 1989-1994, takže je to dosť nepresné, ale ktovie.
Trošku čriepkov z histórie MHD i PAL v najnovšom fotoalbume, ale hlavne TN-711AM I. !!! ?
Co je s mojim autobusom? -pyta sa vodic mechanika. Ten sa poskriabe po hlave a povie: Keby to bol kon,musel by som ho zastrelit! ?
Vcera som zasol zase na krizovatke pri hotele Tatra. Stojim na cervenu v smere Hasicka>Strfanikova v prostrednom pruhu,auto vedla mna na pravo zatocilo smerom na Palackeho(tam bola zelena sipka v pravo) ale hned sa sikovno zvrtol v lavo-obisiel ostrovcek a klid-pido pokracoval v smere k Maxu,skratka vrchol vynaliezavosti ako obist pravidla...Tak mozme to zacat robit vsetci ? ,ako to dopadne???
Jedno VEEELKE podakovanie za orezanie krikov a konarov trciacich rovno do autobusov pri otacani na Sihoti 4 VUO !!! DAKUJEME!!!
Reakcia na: draxter #7178:
...keby popri tom vyhotovili aj autobusove zastavky mimo urovne cesty...Inak,cyklo chodnicky su aj od priem.parku,no kazdy cyklista vali po ceste ,lebo ta je ako tak osvetlena...
Reakcia na: kvorka #7177:
znamenalo by to asi výrub drevín, inak neviem kde by ho vybudovali. Pretože vybudovať nie je "prestreikať", tak hádam to bude mať aj nejaký hlbší význam. V tom TN-info som sa ani ja vaic nedočítal. Uvidíme. Zišlo by sa potom urobiť zastávkové niky keď už sa niečo bude robiť.
Plánuje sa vybudovanie viacúčelového pruhu na Soblahovskej pre cyklistov - čo to znamená? Bude sa rozširovať táto ulica? Nepočul niekto k tomu niečo viac? Mňa by zaujímalo, kedy sa vymení povrch na Opatovskej ulici a zastávky gymnázium či Legionárska. Na Braneckého by sa mohol spraviť naopak obrubník, lebo tam aj keď zastane Citelis, človek má ešte riadny schod. Na kasselák ako stvorený priestor.
Reakcia na: draxter #7173:
ráno jazdila 17 expresne do TOS-ky, a dvadsaťdvojky prášili po Soblahovskej v prevedení harmoník, a o 7:30 šli dve osmičky, z toho jedna rýchla a jedna pomalá.Ale najväčší zrýchleňák býval kraťas na linke 18 s vodičom, čo dnes jazdí na Crosswayi 16. Ten vedel prísť s náskokom 5 min celú trasu! ?
Reakcia na: NUUK #7174:
jasné, tým spojom som chodil zo školy domov Pod sokolice. A pamätáš si ešte čiernu tabuľku linky na kovovom podklade?
Keď dnes sledujem úroveň našej dopravy, tak myslím, že pred 2-rokmi bola lepšia. Ráno je to stále dobre, možno aj lepšie, ale doobedu a podvečer človeku nejde nič a potom 2-3 spoje za sebou. Štve ma to, lebo teraz sa na Juh vozím jednotkou, musím ísť pešo na Novomeského, ale ani na Juh II to nie je žiadna sláva. Nehovorím o tom, že z Juhu I urobili spojenie tak, že niekedy nejde nič ani 45 minút. A opačne idú skoro vždy všetky linky po sebe. Krásny príklad je aj kombinácia liniek 11+18, ktoré okrem päťky sú jedinými pousžiteľnými. Výsledok? Z kedysi množstva spojov liniek 1,5,8,17 dnes zostala ledva jedna štvrtina a ešte rozložená tak blbo, ako to je. Keby ide 11 a 17 tak ako 1 a 22, bolo by to super. Alebo keď 11 a 18 idú kolom nemocnice, tak by tiež mohli ísť na striedačku.
Ja si pamätám, že keď som chodil na ZŠ na Hodžovej, mohlo to byť okolo r. 1990, tak niekedy cez obed (po vyučovaní) išiel spoj L 10, ktorý od kotolne na Hodžovej smeroval cez rampy k TOS. Ja ako krpec som už vedel, že toto ma na Sihoť IV nevezme, ale moji spolužiaci sa neraz neželane previezli. A neboli v tom sami - niekoľkokrát som videl, že keď sa spoj smerujúci k TOS pohol od kotolne smerom k rampám, tak za zákrutou (pred Kovotexom) ešte raz zastavil a von sa vyhrnuli prekvapení cestujúci, ktorí si neráčili všimnúť, že tento bus nejde na Sihoť.
Určite ste si všimli krátky článok o zrýchlených spojoch na jednotlivých linkách. Sú to spoje liniek 1,3,5,13,15 a 23. V nedávnej minulosti sa vyskytovali aj na linkách 6 a 17. Predtým aj na linke 8 a 22, či v čase rozmachu TOS-ky na linkách 2,10. Pamätá sa niekto na jazdu linkou 8 k TOS-ke, harmonikou cez starú Sihoť a potom cez rampy?
Nemohol by nočák stáť na znamenie aj niekde na začiatku Soblahovskej? Máme to z tých výškovákov pomerne ďaleko, to môžem ísť peši už rovno.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.