Ja som rozpisal len jeden model. Takychto modelov mozeme mat aj 10 a vsetky budu variantnymi rieseniami.
Druhy model by mohol napr. vychadzat z tych 100 km denne, ale nezavadzala by sa ziadna uplne nova linka, iba by doslo k predlzeniu doterajsich liniek jazdiacich po Zlatovsku. Muselo by sa rozmyslat na tym
- ktore linky by to boli z pohladu odkial by sme sem vozili ludi
- kolko liniek by sa nam do tych 100 km zmestilo
- a ci tieto linky uz teraz nechodia na Zlatovsku natrieskane, takze by sa tam ziaden cestujuci iduci do AUO vlastne nezmestil
Urcite z pohladu MHD budu existovat 2 etapy:
1/ do doby uplneho rozbehu priem.parku a "utrasenia" pracovnikov z pohladu zdrojov cesty a druhu dopravneho prostriedku. Tu by sa linkovy system mesta nemenil, iba robili male upravy.
2/ po uplnom rozbehu a stabilizacii, kedy by sa mohol dat prepocitat nanovo cely system MHD vratane trasovania, linkovania a vyuzivania napriklad aj noveho mosta, ktory by v tej dobe mohol byt aj hotovy.
jasné, stalo sa ? poznám zmluvné vzťahy. Sem píšem pre ďalšie zlepšováky a návrhy. Pretože ako to poznám, u nás sa to rieši buď - alebo, a variantné riešenia asi moc nikto nenavrhuje. ?
? hotova pasia pre dochodcov,taky poschodak ? ,a u nas koli podchodu a tym co vzniknu pod trat...by dopadol ako v tej bondovke- ? http://www.youtube.com/watch?v=XzwXNvMyZd8&feature=related ,ale inak je to pekny kusok,no pockame na tie klbaky ?
Dopravaci nemozu cakat na vetrik, dopravaci pracuju s cislami. Tvoj vetrik treba fuknut listom na oddelenie dopravy na meste.
Nesuhlasim, ze samotna neexistencia vstupov nezaklada nemoznost navrhu. Preferujem metodu dopravno-ekonomickeho modelu. Tento sa tvori opacnym postupom ako som ti napisal, teda "odzadu", od penazi.
1/ Predpokladajme, ze mesto je ochotne do obsluhy AUO dat napriklad milion korun, co nie je malo penazi, teda 33 tis.€.
2/ Tuto sumu vydelime 0,9 € a vyjde nam, na kolko kilometrov mame penazi. V tomto modeli by to bolo asi 36 500 km rocne. Teda asi 100 km na den.
3/ Dalsim modelom bude pocet cestujucich, nech ich je napriklad 300, teda bude ich treba odviezt 4-mi autobusmi.
4/ Poslednym modelovym cislom bude pocet smien, pre zaciatok nech pracuju na jednu smenu kazdy den v roku.
Mame teda styri spoje do roboty, styri z roboty plus dalsie styri "vratne" spoje (lebo autobusy nebudu pred firmou cakat 8 hodin po navezeni ludi na ich odvezenie). Spolu 16 spojov.
5/ No a mozem zacat rozmyslat nad linkami. Mame teda 100 km na 16 spojov, teda jeden spoj (a teda linka) moze byt priemerne dlhy 6 a pol kilometra. Ak by sme dali nejake spoje z Juhu, co je omnoho viac km, museli by sme zvysok mat spoje kratsie. Teda z tych styroch autobusov by mohol ist maximalne jeden z Juhu, aby nam ostatne tri isli zo zel.stanice. A tak dalej mozeme rozmyslat. Stale mame len tych 100 km a 16 spojov, takze urcite nikdy neurobime to, co si napisal ty.
Takze skus pokracovat. Mas 100 km denne a mas 4 autobusy. Ako by si to teraz riesil?
počkaj ešte keď prídu s kĺbovými autobusmi, zrazu bdue aj ten akceptovateľný, lebo zatiaľ je názor pána Troligu, že tieto sú nevhodné a riešením sú tieto doubledeckery ?
k tej predĺženej linke 22: predĺženie jedného spoja zo stanice na Sihoť je prírastok 2,3 km, resp. 2,9 km (podľa toho či sa bude krútiť okolo maxu alebo pôjde priamo po Železničnej).
Naopak zrušenie spoja linky 8 v čase linky 22 znamená ušetrenie 7,5 km. Z toho mi pekne vyplýva, že sa takto ušetrí na jednom spoji 4,6 až 5,2 km. Pri počte týchto spojov je to určite úspora, nakoľko linky 8 a 22 idú napr. v "a" v smere na Juh vždy vo vláčiku. Takže by to tiež nemuselo byť nepriechodné. Nasadiť na linku prípadne cez víkend kĺbový autobus, a máme víťaza. ?
Ja viem, ze nie si 001. Na rozdiel od neho som ani proti tvojmu navrhu nic nemal (len to, ze si ho zacal a nedokoncil).
Ono to dokoncenie nie je ziadna veda, mal by to zvladnut aj ziak zakladnej skoly. Trasu si vie prejst na bicykli (obvod kolesa by si mal vediet vyratat a vynasobit poctom jeho otoceni medzi jednotlivymi zastavkami) a takisto na kalkulacke vynasobit 90-timi centami by mal tiez vediet. Len chciet.
rozhodne úpravy na linkách 8/18 a 23/28 pozná každý kto sa vozí MHD a aj to množstvo prjejazdov, z ktorých by sa uživila riadna linka MHD (v našich pomeroch asi "nosná").
Linka 24: to, že spoj o 08:00 kapacitne nepostačuje, už uvádzali viacerí, ale zatiaľ sa s tým nič nerobí, hoci jeden kĺbový autobus je v tom čase možné nasadiť....takže samotná neexistencia vstupov ešte neznamená, že by sa nedal robiť návrh.
Ouptronics: mesto už uviedlo na webe, že k marcu bude prehodnotené vedenie liniek MHD, tak myslím že asi netreba čakať až do marca, nie? ? PS: nikde neuvádzam, že všetky spoje musia zákonite jazdiť k Ouptronics, na druhú stranu, myslí SAD už aj na to, kde by sa autobusy mali otáčať na Zlatovskej? (doteraz to bolo nevhodne v križovatke, obratisko nie je nikde). PPS:doprava spoza mostov je nevyhovujúca ako celok, aj s ohľadom na súbeh L3,5,15.
K linke 22 navrhujem to, čo som už uvádzal, podľa mňa je to správne, keďže po novom by spájala miesta s najväčšou HBV v meste (Juh II a Sihoť V). otázka je aj predĺženie konečnej z VÚO na Novú Kubru s postupom výstavby.
Myslím, Juraj, že by sa s tým niečo mohlo urobiť, nie? Ale bez vetra sa ani lístok nepohne, tak treba niečo rozprúdiť. ?
Presne tak, musíme veriť a držať im palce, aby z ich výrobných liniek zchádzali vozy, s ktorými bude radosť jazdiť a ktoré budú naše, SLOVENSKÉ❤ Kto vie, možno raz príde éra "troligáčov"... aa docela som zvedavý na ten kĺbový autobus, ktorý by mal vyjsť na svetlo sveta v blízkej budúcnosti?
Tak to uz hej...take nieco som vidal na letisku ked som praxoval pri lietadlach,no toto ma potesilo,raz sa snad dostanem k vyrobnej hale ak pojdem pre novy busik ?
Už len ten prívlastok NÁŠ je krásny? Aj ostatné modely sú celkom fajn, napr. interiéry prímestských busov sú mi veľmi sympatické, je to taký mix Karosy radu 900 a 700? Zadné čelá majú pekné, no predné masky vyniknú len pri kombinácií farieb, keď sú čisto biele, vyzerajú trošku čudne? Ale ten mustang, či to je to za koňa v tom znaku, to je štýlová frajerinka?
preto som aj povedal ze si ziadne navrhy k AUO netrufam robit kedze nie su ziadny fakty, podklady, boli by to ozaj len bludy...
K nocaku, trasa v mojom navrhu je urcite kratsia, vpodstate je to to iste co teraz, len vynechava Zamostie, cize uspora urcite minimalne 3km. A s tym ze z celej Sihote sa dostanu ludia na Juh takisto aj od Maxu. Teraz od Maxu jedine na stanicu a zo Sihote tiez.
A na zaver ja nie som Milan001 ak si niekto mysli ze to je moj druhy nick
A trosku aj k tebe. Takyto navrh je uplne bezcenny, ak ho este aspon trochu nedorobis. Co este treba? No predsa
- spocitat celu trasu na dlzku takejto linky v kilometroch, takisto dlzku doterajsej linky v km
- pri starej aj novej trase toto vypocitat za den, tyzden, mesiac a rok
- vyjde rocny rozdiel kilometrov medzi obidvoma verziami
- ak je nova trasa kratsia, je to super a mame finale!
- ak je nova trasa dlhsia, ten rocny rozdiel kilometrov treba vynasobit asi 0,9 € (v pripade vytazenych spojov je to omnoho menej, v pripade "vozenia vzduchu" je to viac)
- vyjde nam celkova rocna cena v eurach, o co bude nova trasa drahsia oproti starej
- v tomto pripade bude finale vtedy, ak mesto presvedcime, ze sa bude vozit ovela viac ludi ako doteraz a mesto bude ochotne o tuto sumu dotacie oproti sucasnosti navysit.
Krasny a nas!!! -len zem umyvat v nom by som nechcel-aj hore... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MarekPB_B961E