čipová karta radu MIFARE má tak isto, ako všetka technika, obmedzenú životnosť. Výrobca udáva životnosť čipu na 100tis použití, čo sa nejakým priemerným koeficientom vyrátalo na reálnu životnosť 3-5 rokov pri pravidelnom používaní, ktoré sa samozrejme odlišuje od množstva aplikácií, pre ktoré sa karta používa (doprava, prístupový systém, dochádzka, strava, knižničný systém...). Rovnako ako banky, ktoré to zaviedli tiež od začiatku, začali dopravcovia pri vydávaní kariet nastavovať platnosť karty tak, aby bola nutná jej výmena po definovanom čase a predišlo sa tým problémom s kartami po životnosti (neúplné zápisy na kartu, chybné dáta, poškodenia pamäťových sektorov a pod., ktoré potom vedú k hromadným reklamáciám na nespoľahlivý systém). Je možné karty po životnosti predlžovať (napr. o ďalších 5 rokov) obvykle s tým, že držiteľ karty si je vedomý, že karta môže v ktoromkoľvek okamžiku prestať fungovať a nebude sa na ňu viazať žiaden druh reklamácie. Definícia, ako sa bude karta používať, či bude platiť 3 alebo 5 rokov, a či bude predlžovať platnosť karty alebo nie je na dopravcovi.
A jedna poznámka - záruka nie je to isté, životnosť. Prosím o naštudovanie rozdielov medzi týmito dvoma pojmami.
Len dve otázky mám na teba (na zamyslenie):
1. Myslíš že tá pani za okienkom má dostatočné technické znalosti, aby poznala presný princíp fungovania tej karty a dôvody, prečo ju treba po 5tich rokoch vymeniť?
2. Aj platobná karta má obmedzenú platnosť a za jej vystavenie sa niečo platí (ak nie priamo, tak ti to rozrátajú do mesačných balíkov) a tam sa nikto tomu nečuduje. Prečo?
Týmto neschvaľujem obmedzenie možnosti používať karty, ktoré si niektorí dopravcovia vymysleli. Tiež som proti, ale nebudem sa kvôli tomu rozčulovať na fóre, ale biť do nich mailom alebo listom, kým to obmedzenie nezrušia. Nech karte garantujú 5 rokov životnosti a keď ju chce niekto používať ďalej s tým, že môže kedykoľvek vypovedať, tak prosím (príklad DPMK). Ale nie aby výmena bola povinná.... Ja mám kartu Slovak Linesu z roku 1999 a stále mi funguje. Asi preto, že ju používam len cca 10x do roka. Ale stačí mi. Ak by mi jej "platnosť" skončila, druhú si nekúpim a dopravcu nebudem úverovať ani tými 2,05 € čo teraz.
aj mňa tieto informácie prekvapili, ale imhd s tým nič nemá. Možno ti budú vedieť odpovedať niektorí jednotlivci, ale oficiálne sa možno obrátiť na mesto (otázky a odpovede) alebo na hovorkyňu SAD p. Strelcovú.
nazdar pani ... uz dlhsie to tu sledujem, ale az dnes som sa rozhodl napisat. Mam hlavne jednu zasadnu otazku, preoc sa karta po piatich rokoch musi kupit nova???? a preco nova? nech mi ju daju, moja stara stale dobre funguje a mam ju skoro 7 rokov a zrazu ze je starsia ako 5, no to je hadam uplne jasne.. a aka zivotnost? co je to za kravina? podla mna jej zivotnost skonci ked mi nepojde a nie ked to niekto napise na papier!! nie nahodou? a preco by mal niekto nutit si vymenit nieco funkcne za nieco uplne rovnake a platit za to? hmm? chcem normalnu odpoved pretoze ta vypatlana dochodkyna co tam robi za okienkom hadam nevie ani svoje meno, nieto mi este odpovedat na moju otazku jej odpoved je ze ma take nariadenie, hovorim mna nezaujima vase nariadenie ja chcem vediet preco. co mna ako zakaznika je po vasom nariadeni? chcel som od nej vysvetlenie ktore mi ta "osoba" nedokazala dat. keby mala aspon rozum povie neviem bohuzial abo nieco. a nie sa ohradzovat na nariadenie, ja viem ze je posledny bobek ktory si to odnese, ale sakra aspon si to priznam nie nakoniec z nej vyleze ze to robi "šarapatu" na strojcekoch co zadrela asi po desiatom preco ... toto podla mna tiez nieje vysvetlenie, to je ako kupte si nove auto na starom uz jazdit nemozte skoncila mu dvojrocna zaruka (zivotnost) pritom auto je v dobrom stave a stale poslucha.... viem ze su tu aj ludia co by mi na to vedeli odpovedat, tak sa este raz na to pytam. a ked ma byt nova preco by som mal za nu platit ked ja ju vymenit nechcem pretoze je plne funkcna? ja viem ja vyuzivam tie sluzby, ale ja som si za tu kartu uz raz zaplatil, takze rpeco by som mal znova za inu? normalne ma ta - vytocila...
btw otazka, co chodi v poslednej dobe za sofera rano 7,40 ci kolko to z juhu na jednotke? jasne chapem, ten bus meskava pocas skolskeho roka vzdy to je pohoda ale len tento sofer vecne meska 10 minut a kazdy den a este si ide laazo plaazo sak ja som len v robote nie? taky tlsty zarasteny, inak pohode, len ked uz meskam aspon sa skusim pohnut rychlejsie. aj iny meskaju, ale nie tolko.
btw este k soferom, v autobuse by asi nemali fajcit nie? neznamena ze ked zacina zo stanice pradzny musi mat v autobuse nafajcene jak v poslednom pajzly ... to bol zasa iny specialista
sry ze len nadavam, ale za poslednych par dni sa mi nakopilo tolko nervov na MHD az to pekne neni ...
Všimol som si, že tabule na Citelisoch (okrem #01 na ktorom je EMtest) opäť haprujú. #05 dnes nemala číslo linky vpredu, zboku ok, a zozadu nič. Na #21 naopak v smere na Juh všetko ok, ale potom do Kubry rovnako ako na #05. Čiže spredu a zozadu neoznačená.
V Crosswayoch chválim nastavenie vnút. displeja. Akurát dlhé názvy zastávok v spodnom riadku znamenajú, že napr. v #12 na L2 pri kotolni píše: 2 smer Opatovská, Sihoť IV a pod tým Opatovská - Opatovská, čiže nikto nevie či to je chyba, alebo ako sa ďalšia zastávka volá.
V #06 cez víkend vnútorný displej ukazoval dve bodky, tak snáď už je spravený. ?
nezabúdajme na Beckovskú ja by som dal 4, Saratovska je najhorsia na mostiku pri parku a na zakrute pred najstrmsim usekom kde niektori vodici kvoli stavu vozovky musia pribrzdit, namiesto toho aby sa dobre rozbehli ?
takisto ulica G. Svobodu neni nic moc na mieste kde byval "skokan" od busov je tam dost zvlneny povrch
Pár mesiacov dozadu som kdesi čítal článok (tuším naň bol odkaz aj na imhd.sk) o MHD v TO a okrem tých ojazdených Van Hoolov sa tam aj spomínalo aj že nejaký odborník z Veolie Nitra (žeby to hodli na krk Vladimírovi?) má vyhodnotiť a prepracovať tamojšie linkové vedenie. Takže myslím že je to na dobrej ceste. A som rád že si to Veolia chce spraviť sama a nie za pomoci "odborných" inštitúcií typu VÚD...
Inak Veolia NR zadelila na MHD Topoľčany sólo autobusy Van Hool A330 (EČV NR-367FE, NR-380FE a NR-369FE) z roku 2005. Tak to ma podrž. ešte keby tam urobili niečo s tým nezmyselným cestovným poriadkom!
nevadí, chcel som len prispieť stroškou tomu super článku. Ad Opatovská: už aj slepý to vie, lebo to cíti keď sa tadiaľ vezeJe to hrôza, naviac hlavná sídlisková tepna.
- v článku sa uvádza, že bratislavské Citelisy sú určené pre 2 invalidné vozíky. Ako je to v TN? Pokiaľ som sledoval aj jednu medializovanú kauzu, u nás sú len pre jeden (a to aj #21, kde sám výrobca udáva počet 2). Ako to teda je?
"No ale škoda..." Mne sa zda, ze jedina nadej svita v buducorocnych volbach do MsZ a volbou primatora. Pretoze ak bude nadalej "oprava" komunikacii spocivat len pri platani dier, nic sa nezmeni. V tomto "Meste pre ľudí" az prilis vela veci funguje na velmi podivnych principoch. Inak ta Oparovska ulica je neskutocne otrasna.
Vzhľadom na posledné cesty MHD,ktoré zo mňa skoro vytriasli dušu, sa pýtam, kedy sa opraví povrch na OPATOVKEJ ULICI? Veď to ničí majetok nielen občanov, ale aj náš celkom nový park MHD. No ale škoda....
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TorpedoLuky