Nie je žiadnym tajomstvom, dokonca aj územný plán sa menil, že na pozemkoch oligarchu zo sirie vyrastú bytovky. Otazka je kedy. V merine sa uz chystá búracia akcia aby mohla začať vystavba bytoviek. Myslim že starý most bude stale v povodnom stave, ked sa na stanici budu predavat byty za vesmírne ceny....
Tiež som toho názoru, že najväčšie sklamanie je odsun (najviac využívaných) nástupíšť MHD ďalej od staničnej budovy, čím sa skomplikuje prestup MHD/vlak a opačne. Ďalšia vec je fyzická bariéra v podobe všeobjímajúceho zábradlia. Chápem, že je to snaha regulovať samovražedných chodcov, ale zahraničné trendy sú dnes presne opačné. Voľný rozptyl chodcov a opatrná jazda autobusov. Ale oukej, dajme tomu, že na toto my dorastieme až o generáciu-dve...
Mne pri zbežnom pohľade laika vychádza, že zmenu smeru jazdy a odsun nástupíšť MHD spravili preto, aby mohli celú staničku narvať do priestoru severne od Železničnej ul. (úplne vylúčiť potrebu využívať pozemok za cestou). Takto MHD stojí už v osi Železničnej ulice. Ak by boli nástupištia MHD tam, kde sú dnes, zrejme by im nevyšiel celkový počet nástupíšť ako dnes.
Mňa skôr zaujíma, čo bude s pozemkom na druhej strane ulice, keď tam už žiadne nástupištia nebudú. Lebo ak je pravda, že tam má byť neverejná odstavná plocha pre busy, potom mi je záhadou, prečo Mesto dostalo "výpoveď" z odstavovania mestských autobusov na AS (podľa mojich informácií sa po dokončení prestavby AS má akékoľvek prestávkovanie autobusov MHD na stanici zrušiť pre nedostatok miesta).
Iba doplním. V kocúrkove je vždy, opakujem vždy najviac bitý či občan a v tomto prípade cestujúca verejnosť. Neviem prečo stále obhajujete anarchiu, neporiadok a benevolentný prístup našich platených sluhov. Sluha nie je nadávka, má to byť čestný, múdry a poctivý človek. Už sa občania sťažujú na odklon cyklistov cez potápajúci sa cestný most. Mimochodom , keď denno denne pozerám na nový železničný most, prečo tam z oboch strán nespravili chodníky pre chodcov , či bajky? Že by bájky? Že to je investícia štátu? A večne žobrajúci Rybníček bol kde, keď to tu išli stavať? Že zas iný stavebný úrad, či pripomienky milej Lenky?
to nie je nič kvalitné, čakal som že TN bude mať aj za danej situácie lepšiu stanicu, než sa črtá. Zbytočné oddielanie MHD od stanice, úplne - dlhšie prestupy z vlakov a opačne. V roku 1945 soudruzi veľmi umne naprojektovali stanicu i predstaničný priestor, dnes to je bieda vzhľadom na možnosti. Ani len podchod od perónov sa nepredĺžil k nástupištiam busov
Lenze tu ide o to ze najviac vytazena doprava sa "odtisla" najdalej od ludi(napriek tomu ze ide len o par metrov). Naopak, par dialkovych autobusov stojacich random po ploche(aj s tymto nesuhlasim, jediny kto random staval je flix ua a potom jedine ak sa stretli dvaja v jeden cas skrz meskanie, bobo, nika a spol vzdy stoja tam kde stat maju)ako si povedal sa presunuli blizsie, lebo...? Lebo medved. Tak isto otocenie vjazdu a vyjazdu stanice nema logicky zaklad, iba v pripade, ze by niekto namietal, ze sa stavali kolizne situacie koli oproti vyjazdu od kasarni rsp. z parkoviska pri byvalom Madove. Uz teraz si vrabce cvirikaju ze realne sa tvary stanice nijak zavratne nezmenia a kazdy kto si bude pamatat "staru" stanicu a pozrie sa na "novu" tam tie tvary jednoznacne uvidi.
S tymto riesenim v konecnom stadiu v akom je, je velmi malo ludi spokojnych a jediny tlak ktory je na to, aby sa to zrealizovalo, je EHMK 2026. Nie je to tlak spokojnosti spolocnosti po zmene stanice.
este uvidime ako sa zmeni prevadzkovy poriadok stanice. Nie ze by sa realne tymto krokom nieco zmenilo, ale uvidime do akej miery sa stalo prepracovane toto riesenie, co ja si osobne myslim, ze nie velmi. V podstate suhlasim s tym to riesenie vytvoril clovek ktory ovlada legislativu(tabulky, zakony) ale realnej praxe moc nema.
No kedze niku pre MHD i prístrešky platí mesto (!!!) tak je to blbosť, že to nie je hneď pri stanici ako dosiaľ. Tomu sa hovorí otočiť smer jazdy ako vodu v hajzli...len aby bolo, ale pozitívum žiadne, len nové kolízne body.
Nástupišť je navrhnutých 9, v starom riešení bolo pre prímestskú 5 (6?) a tých pár odchodov diaľkových autobusov za deň stálo aj tak väčšinou random na ploche. Poloha nástupíšť MHD voči podchodu mi príde pre smery Zámostie a Max s dlhšou vzdialenosťou, ale ak si vezmem nástupištia na smery Sihoť a Juh, tak mám pocit, že to bude z podchodu narovnako.
Rozdiel je doslova pár krokov - z východu podchodu na nástupište smer Juh je to dnes 87 metrov, v novej polohe to bude 95 metrov. To je reálne rozdiel asi tak niekoľko málo jednotiek sekúnd chôdze. Navyše, ak človek ide z podchodu od vlaku, nemusí prechádzať k budove a ísť po cikcak prechode, ale má k dispozícii priamy prechod k nástupišťam MHD. De facto sa jedná o takú cestu, akú už dnes využívajú ľudia buď k prímestskej doprave, alebo k nástupišťu SADky pre spoje končiace v meste.
Nie som si istý či autorom návrhu autobusovej stanice je architekt. Je možné, že návrh vytvoril len dopravný inžinier. Skôr začať hladať riešenie v súťaži a nie len na základe najnižšej ceny spracovania. To sa týka hlavne verejných objektov. A nemyslím si ,že to je problém len Slovenska, lacné rýchle riešenia, nazývané sedliacky rozum, sú štandart dnešnej AI doby.
RAD (PAL) nebude stáť na terajších zastávkach, tie už budú slúžiť len ako odstavná plocha. Z 9 nových nástupíšť pred staničnou budovou bude časť pre diaľkovú dopravu a časť pre regionálnu.
Nuž veru, nenadávaj cestujúcej verejnosti. Keď tu spomeniem tony masla v kocúrkove z hláv mysliteľa Rybníčka a jeho dvíhačov rúk / zastupiči občanov/ som ukameňovaný cestujúci / asi jediný zastupič cestujúcich v kocúrkove/. Budeme situáciu s premenou vítacej brány do mesta na Považí sledovať.
Riešenie novej stanice je sklamanie. Páska sa bude ale strihať. Čo tam po tom, že cestujúci budú riskovať vlastné životy (hoc ani ja to nechápem, ale je to bežný jav), len pre to, že nejaký architekt povedal, že to bude tu.
Slovensko musí prestať rešpektovať predstavy architektov a riadiť sa konečne správaním cestujúcich. Toľko k téme.
V tomto kontexte je prekvapivé, že sa zastávky MHD dávajú preč od čakárne železníc. Doteraz nástup a výstup bol bez krizenia ciest busom MHD. Po novom tých pár diaľkových spojov bude pri stanici, až potom MHD a na záver stále PAL. Ja toto riešenie celkovo nepovažujem za dobré.
Absolútne súhlasím, ich správanie vykazuje samovražedné sklony. To že sa snažia zastaviť idúce autobusy radšej bez slov. Aktuálne majú 2 zastávky a oni aj tak nedokážu pochopiť ktorý bus ide a nejde na juh. Nastúpia do random prvého červeného a potom hykaju ked odbočím k maxu alebo do centra.... Mám dojem, ze cestujúcej verejnosti výrazne klesá IQ... A na otázku či pozerali do čoho nastúpili, odpovedajú rozhodne že nie....
Nevadilo by to, ak by tam bol dostatočný priestor. Ale keď vidíš, že všetci na PAL pôjdu cez čakacie priestory MHD, tak to ma vyrušuje. Ale obrázky ukazujú, že miesta moc nieto. Preto by priamu ťah bol z tohto pohľadu lepší. Ale ak dobre vidím, pre MHD sú zastávky 3. Či sa zle pozerám?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pablo