Reakcia na: tomas153cv #15752:
Doplním, resp. vysvetlím niektoré Ričardove tvrdenia:* tvrdenie o tom, že vodiči v Transdeve sú školení, že na zastávkach nemajú stáť s deaktivovaným dopytom sa vzťahuje na prevádzku v Nitre, kde vstupné školenie s každým novým vodičom vediem ja. V Trenčíne som o tom hovoril v auguste 2022 na školení k novému tarifnému systému pre vodičov, ktorí do Transdevu prešli zo SAD TN a potom ešte niekoľkým, ktorí nastúpili v septembri či októbri 2022. Potom školenie nových vodičov prestala byť moja kompetencia, neviem, kto to robí teraz.
* správny postup podľa vyššie uvedeného by mal byť:
1. po príchode do zastávky aktivujem dopyt, nechám cestujúcich, aby si tlačidlom otvorili dvere (ak to nie je nevyhnutné, nikdy neotváram cestujúcim dvere ja)
2. po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich:
2a. ak chcem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a odchádzam
2b. ak ešte nechcem/nemôžem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a následne opäť aktivujem dopyt. V prípade, že si do odchodu zo zastávky ešte nejaký cestujúci dvere otvorí, postupujem podľa 2a., v prípade že nie, v čase odchodu odídem zo zastávky, dopyt sa deaktivuje sám
* Ričard nerozoberal jednotlivé úkony, ktoré je treba vykonať na to, aby sa vozidlo reálne zo zastávky pohlo, Ričard písal o tom, čo PALUBNÝ POČÍTAČ vyhodnocuje ako odchod vozidla zo zastávky. No a palubný počítač zapisuje do pamäte ako odchod zo zastávky čas 5 sekúnd po zatvorení posledných dverí. Vtedy aj posunie nasledujúcu zastávku. Je jedno, že vozidlo po zatvorení dverí ešte hneď nevyrazilo zo zastávky - do údajov o čase odchodu sa zapíše čas 5 sekúnd po zavretí dverí. Ak sa dvere v zastávke otvoria a zavrú viackrát, ako údaj o odchode slúži čas 5 sekúnd po poslednom zavretí dverí.
tomas153cv
Presny cas zatvorenia dveri sa lisi autobus od autobusu, znamena to cas od spustenia zvukoveho vystrazneho znamenia az po odblokovanie zastavkovej brzdy - a od odblokovania zastavkovej brzdy po pohyb autobusu je druha velicina.
Vodic podla teba pochybil. Napriklad ja som si nikdy nedovolil vyniest nejaky zaver lebo som nevidel situaciu a to vsetko okolo toho.
Napisal som len moj pohlad na vec, nikoho som nepresviedcal a nevnucoval mu svoj debilny nazor. Mozno preto DPMB iba o 27% staznosti vyse, napriek tomu, ake velke mesto je to a TN to znasa doslova bombardujuco.
Co sa tyka hrubeho porusenia discipliny, ale aj menej zavazneho, v TD transport je to jedno, aspon to uved na pravu mieru, papier mas podpisany tak ci tak.
Nikdy som netvrdil ze za to vodic nemoze alebo to nieje jeho chyba ci nebodaj jeho arogancia. Akurat ak si kompetetny to posudit, tak to posud