Reakcia na: henko151 #14570:
Ano, toto by mohol byt stavebny kamen toho co popisujem v prispevok nizsie - jasne a razne urcit maximalnu dobu cakania. Zohladnit prestoje, celkovu dlzku trasy, pocet cestujucich, premavku ako aj uprednostnit vacsinu pred mensinou. Skratka jasne, vecne podlozene(zial urcite nepopularne) rozhodnutie, smernica, usmernenie, prikaz o tom ako by to malo vyzerat. Bez nutnosti realne vynalozeneho usilia v podobe financnych prostriedkov(vid moje ostatne prispevky o upgradu palubnych jednotiek atd) pripadne mrhania ludskymi zdrojmi premyslat uz vopred.Netreba sa spoliehat na nejake nahody a "onotonejakdopadne". Treba jasne a zrozumitelne(aj za cenu nepopularnych opatreni a strat na cestujucich) zadefinovat parametre tak, aby sa dala na nich spravit nadstavba napriklad spominanymi informaciami pre vodicov. Malickost? Mozno, ale vytvorenim standardov aplikujucich sa napriklad napriec celou dopravou sa dostaneme do stadia ze sa napriklad nebudem bat pouzit multimodalnu dopravu(vlak-bus-vlak) - povodne som tymto pribehom(a nielen tym) chcel odpovedat TomoSK, nakoniec som vsak svoju odpoved prehodnotil. Cize kludne zaviest standard ze MHD nebude cakat viac nez 5 minut.
Ak si niekto mysli ze je to nezmysel, skusme si spomenut par rokov dozadu o tom ze bude napriklad jednotny konektor na nabijanie periferii. V roku 24(a hanbim sa naozaj teraz za moju retoriku) je usb-c s PD protokolom standard. Format akychkolvek dokladov uz je standard. DIN normy prebral ISO a vo vacsine pripadov je tiez z toho bezny standard. Vsetko beznym obyvatelom ulahcuje kazdodenne veci v zivote.
Tak ako som pisal Milanovi, aj toto bola trosku obsiahla odpoved nad ramec toho na co reagujem

kvorka