Reakcia na: TomoSK #14246:
L2 večer v minulosti jazdila, dokonca každých 30 min. ale postupne sa z nej uberalo, až padla úplne. Aj z dôvodu vzniku liniek 24 a 28 ktoré prebrali jej cestujúcich, aj z dôvodu že ak odmyslíme dopyt Sihoť+Beckovská, nevozila nikoho.
Napr. spoj o 20:25x jazdiaci od 1.8.2016 do 11.12.2016 previezol za celú trasu 4,6 cestujúceho.
Keďže nebolo možné navýšiť km a boli opodstatnené požiadavky inde, bol zrušený.
Človek sa poteší každému navýšeniu (km nie ceny lístka) ale nič nie je zadarmo.
Kvorka asi tým chcel povedať že zaujímavé by boli čísla z iných liniek ako L1 ktorá má čas a trasu so silným dopytom.
Čo tak linky 6 a 13 v "a" po 20tej hodine?!
To s tým jedným prichádzajúcim cestujúcim na Juh nebola sranda ale fakt ktorý som videl.
Vyššie popísanej situácií neprospieva ani fakt, že nové spoje L13 idú 6 min. za L1. Ak uvážime že sú nejakí ľudia od vlaku a z centra náhodní cestujúci, ktorí nechodia pravidelne, platia BK tak sa môže stať že L1 čo to omešká a už ide tesne pred L13.
Za úvahu stojí aj to, že ak v súčasnosti L1 odchádza zo stanice 20:26a a po novom pôjde 20:22a - aj 4 minúty mínus spravia svoje na vyťaženosti.
REx z BA prichádza 20:19 a Ex z PO v nedeľu 20:21. Možno jej to uberie 5-8 cestujúcich zo stanice.
Celkom často chodím aj večernými spojmi L8 a zívajú prázdnotou. Alebo to je len náhoda že zrovna keď idem ja, tak ľudia nejdú?

Michal Mazánik
Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.
Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.
PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.