Reakcia na: milan007 #14158:
Otázne je, ako dlho tá cena v BB ešte vydrží. Dávam tomu rok, maximálne dva.Prečo? Cenu 0,50€ na dopravnej karte majú od roku 2014. Najstaršie rozpočty pre obe mestá, ktoré som našiel sú z nasledujúceho roku 2015.
Objem výdavkov na verejnú dopravu v 2015:
TN 8%
BB 7%
Objem výdavkov na verejnú dopravu v 2024:
TN 6%
BB 11%
Môžeme sa hádať o tom, aký podiel z rozpočtu má ísť na MHD a aký na školstvo alebo sociálne služby. Ale keď si k porovnaniu pridám napríklad PD a ZA (6 resp. 7%) a pôvodný stav v BB krátko po zvýšení cestovného, potom ten rozumný podiel bude bližšie trenčianskym 6%, než banskobystrickým 11%.
theo
Viackrát sa tu písalo o Obchodnej akadémií ako dobrej alternatíve pri prestupe z vlaku alebo na vlak. Z pohľadu južana je to pre mňa samozrejmá vec.
Avšak snaha o vzájomný preklad rôznych spojov priniesla zaujímavú vec, kedy sa význam OA trocha stráca. Tým nechcem dať podnet, aby sa to rozhodilo alebo, ak sa kvôli pripomienkam rozhodilo, aby sa to vrátilo späť... nižšie popisujem prázdninový stav, cez školský rok to nemá kvôli 15 minútovému špičkovému intervalu L1 význam a cez víkendy to kvôli predĺženému 60 minútovému intervalu L2 funguje len pri časti spojov.
Odchody L1 z AS smer Juh:
x:22, x:52
Odchody L8 z OA smer Juh:
x:07, x:37
Odchody L2 z AS smer Gymnázium:
x:06, x:36
Príjazd L2 Gymnázium:
x:11, x:41
Odjazd L8 od Gymnázia:
x:12, x:42
Ak sa nestihne, je možný prestup na L3 za 3-6 minút, maximálne 9 minút podľa konkrétneho spoja L3.