Reakcia na: milan005 #1372:
Mecedes Capacity bude asi najdlhší zo svojho radu - radu jednokĺbových vozidiel, ako to ty nazývaš
Do galérie Prezentácia nových trenčianskych nízkopodlažných autobusov pribudli nové fotografie
Valec
Ako sme sa mohli na stretnutí dozvedieť, v druhej polovici uplynulého roka vznikol v SAD Trenčín reorganizáciou riadenia samostatný odštepný závod MHD (OZ MHD). Tento OZ má svojich zodpovedných pracovníkov (ak som si dobre zapamätal sú dvaja) ktorí sú zodpovední za chod trenčianskej MHD. Trenčianska MHD teda už nebude (tak ako doteraz a tak ako aj v iných podnikoch SAD) len vedľajšou činnosťou popri prímestskej a diaľkovej doprave, ale stáva sa jej rovnoprávnou sestrou.
Ďalšou vecou je, že SAD TN zavádza do praxe nové softvérové vybavenie, pomocou ktorého je možné z údajov z čipových kariet zistiť a vyhodnotiť jednak obsadenosť vozidiel a jednak aj prepravné prúdy. Na základe týchto údajov je možné potom vypracovať také linkové vedenie, cestovný poriadok a nasadenie vozidiel, pri ktorých sa dajú odbúrať známe autobusové vláčiky, či nasadenie kĺbových vozidiel na spoje ktoré to nepotrebujú. Pre optimálne vyhodnotenie však treba zozbierať údaje za určitý čas, takže treba byť v tomto trpezlivý.
Taktiež netreba zabúdať na to, že cestovný poriadok schvaľuje mesto. Čiže ak aj SADka navrhne akýkoľvek perfektný cestový poriadok, do praxe sa dostane až keď ho požehná pečiatkou dotyčný úradník (viď http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5426). Ale vraj aj v tomto sa už blízka na lepšie časy.
A chystajú sa aj ďalšie vylepšenia pozdvihujúce trenčiansku MHD na úroveň ostatných krajských MHDčiek (viď napr. vnútorné tabule), ale o tých tu nebudem hovoriť, pretože ich realizácia si vyžaduje dlhšie obdobie (a možno aj nie) a výsledok sa ešte môže zmeniť.