Máš recht, nie je o čom. Toto bola brutálna chyba. Akože nedať na oznacniky CP linky premavajucej pár dní v roku, je riadna amaterčina. Už týždeň vopred to malo byť a mesto so to malo skontrolovať. Tam tiež by som vyvodil zodpovednosť.
Ako je možné, že linka 32 nemá vyvesky? Malo to byť podľa zákona 10 dní vopred, ale ani dnes nič!
Odpoved:
Vladimír Šimko, koordinátor dopravy, Transdev, 9.11.2023
Dopravca na základe objednávky mesta Trenčín zabezpečil 1. 11. 2023 mimoriadnu prevádzku linky 32 na trase Autobusová stanica - Saratovská, a to pre potreby rozšírenia prepravnej kapacity v súvislosti so Sviatkom všetkých svätých a s tým očakávanou zvýšenou návštevnosťou cintorínov.
Cestujúcej verejnosti bolo prevádzkovanie mimoriadnych spojov oznámené vopred na internetových stránkach dopravcu ako aj internetových stránkach mesta Trenčín, na sociálnych sieťach pod oficiálnymi profilmi dopravcu a vo forme oznamov nepretržite vysielaných na LCD obrazovkách vo všetkých vozidlách MHD Trenčín. Informácia o posilových spojoch bola poskytnutá na zapracovanie do všetkých relevantných internetových vyhľadávačov spojení (cp.sk, iMHD.sk, Ubian), vrátane ich verzií vo forme mobilnej aplikácie a v neposlednom rade v oficiálnej mobilnej aplikácii BUS Trenčín. Máme teda za to, že verejnosť o prevádzke linky bola informovaná.
Súhlasíme s Vami, že zverejnenie informácie o premávke posilových spojov bolo vhodné aj vo forme zastávkových cestovných poriadkov. Pôvodne sme počítali aj s využitím tejto možnosti, no napokon k realizácii nedošlo (zlyhal ľudský faktor, príkaz na výlep cestovných poriadkov nebol vydaný). Nakoľko si sami uvedomujeme dôležitosť tohto informačného média pre veľkú časť cestujúcich, nezrealizovanie výlepu považujeme za pochybenie a mrzí nás to. V nasledujúcom roku, ak sa podobné posilnenie bude realizovať, pristúpime k zverejneniu cestovných poriadkov posilovej linky aj na zastávkach.
ZÁVER: jemne si dopravca priznáva chybu, ale ide o porušenie zákona, žiadna "posilová" ale riadna linka MHD podľa licencie, akurát s obmedzenou premávkou práve na tieto dni. Moja babka mala prd z toho, že to bolo na nete a v mobile. MALO to byť na každej zastávke, bez výnimky, a to dokonca 10 DNÍ vopred!!! Veľké mínus pre dopravcu. Budem sa tejto téme venovať aj do budúcna a budem zisťovať, či sa začnú dodržovať všetky lehoty.
Linka, ktorej jediný účel bolo odľahčiť 11, nemá pri cintoríne CP. To je absurdná neschopnosť. Akože SADka robila kopec hlúpostí, ale nový dopravca je asi taký istý. Záujem bude o zisk, substrát na obtiaž. Nevadí, zmluva i výkone vo verejnom záujme pamätá na takéto prešľapy a mesto dúfam udelí pokutu.
Je to tak trocha aj moja chyba, ospravedlňujem sa, minulý rok som to mal na starosti, teraz som vo firme nepracoval a mohol som im to aspoň pripomenúť...je to špecialita a nenechávalo sa to celoročne na zastávkach aby to ľudí neplietlo...ak teraz zotrvám, budúci rok sa to nestane! Dozriem na to osobne!
"Ponukame atraktivne financne aj platobne podmienky" taketo nemiestne humory davat, az mi vecera zabehla.
Ale aspon mam odpoved na otazku, ci sa teda dopravcovia pokusia udrzat si personal aj nejakymi realnymi opatreniami, alebo to zase skonci len mraucanim v mediach ako nikto nechce robit.
Dobrý deň. Dlho som tu nepísal, aspoň ste nemuseli hodnotiť palce dolu. Dnes , ak to tu čítam, prímestská doprava má zásadný problém. Pablo píše, že nie sú vodiči, lebo málo platia. Aj Theo niečo v tomto duchu. Nuž, ale a to tu takmer všetci odmietate, treba sa pozrieť pravde očí. Aké sú priority mesta Trenčín, či TSK ? Napríklad https://trencin.sk/samosprava/uzemne-planovanie/revitalizacia-stareho-zeleznicneho-mosta/
A mnoho iného.
Súhlasím väčšina má problém s nedostatkom vodičov, ale prečo? Odrobiť 200+ hodín mesačne za 1100-1200e čistého, posledné mesiace bez prémií s kopou nadčasu a super prístupom vedúcich... Stačí adekvátne zaplatiť za prácu ktorú vyžadujú a budú mať zástup ľudí čo bude chcieť jazdiť.
Povedz mi, koľko gastarbajtrov majú naši dopravcovia z nemecka alebo francúzska a potom sa môžeme baviť o tom, čo je a čo nie je výhovorka.
Každopádne k téme, myslím, že SAD TN by našiel viacero spojov, ktoré by si zaslúžili redukciu bez ohľadu na počet zamestnancov. Určite by som sa pozrel na linky TN-ZA, MY-BA, možno aj spoje po hlavnej ceste medzi TN-NM...
Nie, je v tom rozdiel. Mesto Trenčín v roku 2017 predĺžilo vtedajšiu zmluvu s SAD Trenčín a. s. v súlade s legislatívou. TSK už podľa platnej legislatívy zmluvu predĺžiť nemohol (už bola raz predlžovaná).
Nakoľko nestihol súťaž ukončiť, pokračovanie kontraktu zabezpečili formou správneho konania s dopravcami, ktorým bola uložená povinnosť zabezpečovať dopravu aj po ukončení zmluvy. Išlo o jednostranné uloženie povinnosti dopravcom zo strany TSK.
Veď mesto Trenčín urobilo to isté, nevidím dôvod to u kraja považovať za niečo extra
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik