Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #13287:
V Trenčíne je tých problémov mnoho.
Nevhodné prestupné body.
Hasičská - chýba bezbariérovosť, aj to trvá kým prejdeš z jednej strany na druhú.
Gymnázium/Braneckého, Legionárska - znovu vzdialenosť.
Tendencia vytvárať ešte dlhšie linky ako sú. Pri tak dlhých linkách v kombinácií s motaním sa po okrajových štvrtiach spoje môžu nabrať väčšie meškanie a prestupy sú ohrozené. Je to možno Opatová, ZŠ; možno Záblatie. Dočkáme sa v budúcnosti ale jazdenia cez viacero takýchto a ešte problematickejších miest?!
V Trenčíne chýba jedno veľké sídlisko ktoré by malo jednu centrálnu vetvu. Juh má 3 vetvy, Sihoť 2, Dlhé Hony 4 pričom vývojom sa vytvorila aj piata kombinácia.
Železničná ani autobusová stanica sa nenachádzajú na hlavnej osi (Hasičská by bola top).
Časovo náročné zachádzanie na stanicu L2, 6, 12, 24, 28 presvedčí niektorých ľudí zo Sihote ísť do mesta radšej pešo.
Ak sa nezájde, pre tieto linky je stanica dôležitá na ich opačnom konci. Znovu problém.
Boli aj úvahy o linke ktorá by na Juhu išla večer po všetkých vetvách. Cestovanie takouto linkou? Rýchlejšie si z mesta na Saratovskej pešo (po Partizánskej) ako ísť príklad najprv na Východnú, potom na Gen. Svobodu a nakoniec na Saratovskú.
V niektorých miestach zastávky extrémne blízko seba (Inovecká, Soblahovská alebo Žilinská/I. Krasku). Inde zasa chýba zastávka kde by ju bolo treba, príklad pred kruhovým objazdom v Zlatovciach tak ako bola v r. 2016 navrhovaná - "Psotného".
Obsluha Vinohradov - presun spojov 19:25 a 20:25 z L17 na L13. Pôjdeš z mesta k Úspechu a povezieš sa o 20 minút dlhšie? Neprejdeš to rýchlejšie pešo?
Ja stále vidím potenciál zrušiť L13, 27, 31 a všetky súčasné spoje v rovnakom rozsahu pôvodnej L5 viesť Saratovská - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Ak vyrazíš z Juhu "25" párnu hodinu cez Rybáre a nepárnu bez Rybárov prídeš na stanicu k odchodom vlakov a naspäť ak vyrazíš od vlakov prídeš na Zlatovskú znovu na súčasný čas L5.
V ostatných časoch, hlavne víkend presunúť spoje z L7/17 na L9 ktorá by išla Gen. Svobodu - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Platí to isté čo pre L5 ohľadom vlakov, zachovania súčasných polôh odchodov aj prekladov a prestupov. Maximum muziky za minimum peňazí a Vinohrady by mali aj cez víkend 60 min. interval smer Hasičská a stanica a 60 min. interval smer Juh.
Reakcia na: TomoSK #13286:
Podľa mňa veľkú časť toho, ako je v Trenčíne obcesia po priamých spojeniach odvšadial všade môže fakt, že cestujúci tu boli dlhodobo vychovávaný na neprestupných lístkoch a neustálych prikladaniach kariet pri nástupoch a neorganizácii siete.
Keď si pozriem schému z 2013, tak tých liniek bolo príliš veľa (3 linky v Kubrici mi príde ako extrém).
Myslím, že väčšina krajských miest na SK (v podstate všetky okrem BA, kde sa určite aj zásadnejšie menili prepravné prúdy) za posledných 10 rokov výraznejšie nemenila koncept svojej MHD, nakoľko už dávnejšie mali sieť zjednodušenú a zavednú taktovú dopravu. Napríklad v Nitre sa za posledných 10 rokov v podstate takmer nič nezmenilo.

Na druhej strane si myslím, že pri niektorých podnetoch je to skôr o efekt "hlučnej menšiny". Spojkojný cestujúci zväčša nenapíše podnet, že vďaka systémovosti MHD, môže ísť na každý Považan 22kou v rovnakej polohe.
Reakcia na: kvorka #13281:
Dal som si námahu to spočítať, vznikol by nový, 14. (!!!) variant trasy linky 6, bravo.

Pravdou je, že Zámostie (ne)kvalitou MHD veľmi stráda, ale tiež je zarážajúce opakovane čítať o požiadavkach vo vzťahu k Zámostia, ako sa odtiaľ/sem potrebujú občania priamo dostať do Kubrice, k družstvu v Opatovej, do každého supermarketu či drogérie. Každý takýto geniálny nápad s Maxom nás pomaly ale isto posúva k tomu, aby sme boli ako SADka, kde človek na niektorých linkách nenájde ani len dvojicu totožných spojov, lebo sa zapracúva každá individuálna požiadavka. Nesystémové, neopodstatnené, úplná dezorganizácia už tak dezorganizovanej linky. Ani keby bolo objednávých viac kilometrov, než v súčasnosti, nie je veľmi pravdepodobné, že o takomto čase sem zavítajú viac než dva spoje za hodinu.

O. i., dnešné ukončenie filmov, k stopáži pridávam úvodných reklamných 10 minút:
Oppenheimer 23:10, Prízrak v Benátkach 22:03, Mníška 22:30, Equalizer 22:19. A teraz babo raď. 🙂
Reakcia na: kvorka #13281:
Určite aj cestujúci z kina si zaslúžia kvalitnú ponuku, ale pri navrhovanom riešení podľa mňa narážame na limit toho, že nemôžeme vyhovieť všetkým. Keď sa raz prispôsobíme divákom kina, inokedy bohoslužbám, potom ďalšej skupine cestujúcich a vždy urobíme nový variant trasovania, bude o pár rokov MHD vyzerať ako prímestská doprava - čo spoj, to originál. Zároveň vôbec nevieme povedať, koľko cestujúcich zo Zámostia chodí do kina v MAXe a či teda je toto vôbec dôležité riešiť.

Samozrejme, že MHD by mala okrem dopravy do práce/školy pokrývať aj cesty za kultúrou, zábavou a čímkoľvek ďalším. Len rozumnejšie mi príde tento "náhodný" dopyt uspokojiť rozumným navýšením objemu vzkm a skrátením intervalu. Ide síce o nákladnejšie riešenie, no z dlhodobého pohľadu je určite lepšie mať MHD s kratšími intervalmi a minimom rôznych variantov trasovania, než mať MHD, ktorá ide párkrát za deň a ešte k tomu každý spoj inou trasou. Obzvlášť pri linke 6 je variantov trasovania už dnes veľké množstvo.
Reakcia na: kvorka #13283:
Cez víkend sa predĺžila možnosť pre Záblatie a Vinohrady odchodu od MAXu až na 21:51 (+30minút). Zlatovská a Istebník majú od AS/Žel. st. možnosť použiť regiobusy o 22:15.

Určite som za víkendovú 6 o 22:40 a aj víkendovú 11 o 22, ale zachádzka 6 k MAXu by podľa mňa len pridala ďalší variant trasy a spravila precedens, že keď to ide o 22, tak prečo to nejde aj o 21 a pod. Skôr by sa mi páčilo riešenie v zlepšení prestupu z 1/11, ale to ak sa chceme hrať na taktovú dopravu, tak to bez komplexnejšej zmeny CP nejde.
Reakcia na: henko151 #13282:
áno, tie časy kina sú "random". Ale tu mi ide o systemitický problém, kedy Zámostie má cez víkend smolu (posledná šestka ide 21:00) a v pracovné dni tá 22:40 linka 6 by stačila. Takto som navrhol, žeby urobila zachádzku k MAX-u zobrať ľudí, ale len táto posledná.
Ak by bol rýchly prestup, tak netreba nič, ale 6 nenadväzuje na 1/11.
Reakcia na: kvorka #13281:
Ono ísť 1kou sa pre bežných ľudí asi ani neoplatí, keďže podľa GoogleMaps je Max ďaleko od nástupišťa 6ky asi 13 minút pešo. Mapy nejakú tú minútku pridávajú zámerne, takže človeku stačí v čase odchodu 1ky výjsť z kina a na autobuske 6ku stíha.
Otázne avšak by bolo, že podľa čoho by si následne nastavil odchod autobus, keďže večerné premietanie začína 20:00 - 20:50 a filmy majú rôznu dĺžku.
Napríklad film Mníška, začína 20:30 a má 110 minút. Čiže, ak začne včas, tak 22:20 by malo byť po ňom, čo znamená, že južanom tesne odíde 1ka a môžu čakať 40 minút. Prišlo by ti teda prínosné, že by 1ka mohla chodiť 22:35 od MAXu, aby stihli ľudia v kľude výjsť z kina, prípadne ešte behnúť na WC. Lenže, príde nový film, ktorý bude v tomto čase vysielaný, bude mať 125 minút a budeš mať rovnaký problém. Je to daň za to, že v čase po 22 je ponuka spojov MHD v Trenčíne chabá (ako v každom menšom krajskom meste na SK).
Osobne si ale myslím, že by bolo oveľa jednoduchšie, keby kino vedelo prispôsobovať filmy zákazníkom, ktorí prídu VHD ako opačne, ale myslím si, že nie je o to záujem zo strany kina, keďže asi sú ziskový aj bez toho.
Ale súhlasím s tým, že ponuka spojov k Merine je slabá a Zámostie najviac trpí polohou mosta a za mňa zlého umiestnenia zastávok v centre, ktorá predurčuje, že buď môžeš mať linku, ktorá spája Zamostie s väčšinou mesta alebo s AS/ŽST. Ak zvolíš jedno, tak vzhľadom na nepohodlné prestupné body Hasičská resp. Gymnázium/Braneckého dostaneš hejt od druhej polovici cestujúcich, ktorí cestujú do tej druhej časti mesta.
Ja len jedno, linka 6 by mohla posledným spojom začínať pri Maxe, ľudia z kina sa za mosty nedostanú. Ja viem, linka 1 a potom prestup po 15 min. čakania linka 6 (22:40x zo stanice, cez víkend úplná smola).
Reakcia na: Viko #13279:
Tak pokuta pojde zo zupneho rozpoctu, nie z ich vlastnych vreciek, to nikoho kompetentneho zvlast trapit nemusi. Na druhej strane, hypoteticka pozornost spravnym ludom za hypoteticke zmanazovanie sutaze spravnym smerom by pre niekoho mohla byt zaujimava, hypotericky.
Reakcia na: PtrkHrnk #13278:
Ak potrebujú štátnemu rozpočtu prispieť mastnou pokutou po vzore žilinskej župy, tak nech sa páči...
Reakcia na: PtrkHrnk #13259:
Nová lehota je 06.10.2023...
Vyzerá to, že smerujú k priamemu zadaniu z dôvodu "nepredvídateľnej situácie"
Reakcia na: Viko #13276:
Tam nie SADka, ale vedenie VUCky sa na vec vytento...dopravca šiel podľa CP tak, ako mal! Podľa zákona 10 dní vopred má byť zmena CP pre takýto prípad. Rovnako ako v BB sa vykašľali na zákon, keď až v deň jarmoku dali oznam, že linka 100 bude končiť o 1 zastávku skôr.
Reakcia na: henko151 #13275:
Asi aj záleží, ako je ktoré mesto pripravené organizovať väčšie podujatia. Uveril by som, že v Dubnici to chcú "nejak operatívne" zariadiť.
Doteraz spomínam na zážitok z letných cyklopretekov so Saganom vo Vrábľoch - ulicu k AS zavreli, diaľkový autobus vykladal cestujúcich v bočnej ulici v protismere, následne z toho protismeru mal pomedzi kužele zabočiť o 90 stupňov do sídliska... Zriadenci sa veľmi divili že prišlo čosi, čo im to tam nevytočí 😃
Alebo Okolo Slovenska v Štiavnici? To isté. Policajti nevedeli, či môžu pustiť autobus do centra lebo im nikto nenahlásil aktuálny stav osadenia bariér, SADka žiadne obchádzky nenaplánovala, dokonca ani v priebehu etapy nezareagovali žiadnym oznamom a proste neobsluhovali pol mesta.
V nedeľu prejdu Považím cyklistické preteky. Trasa vedie napríklad aj centrom Dubnice nad Váhom, kde aj počas víkendu premáva dosť regiobusov. No namiesto nejakých výlukových trás, regionálny dopravca iba napísal, aby cestujúci rátali s meškaním: https://www.sadtn.sk/aktualita/568-medzinarodne-cyklisticke-preteky-okolo-slovenska/

Oproti Nitre, kde každá linka MHD má svoju obchádzkovú trasu vcelku iný vesmír.
Reakcia na: henko151 #13273:
Opravene, ak este nieco nefunguje, posli mi to prosim na mail aj s odkazom co nejde a pozriem sa na to.
Reakcia na: draxter #13272:
Záleží od zastávky. Detské mestečko zobrazí, Vinohrady nie. Taktiež podobne to blbne pri linkách 6+13+27, čo som predpokladal, že robí kvôli tomu, že 6ka obsluhuje Detské mestečko a Záblatie v opačnom poradí ako 13 a 27.
Reakcia na: CePo #13268:
Nejde ani kombinácia 3+13+27, kde síce dovolí toto zadať, ale čo nezobrazí v smere do Záblatie. V smere zo Záblatie to funguje.
Reakcia na: Viko #13270:
Z mojej strany by určite malo zmysel.
No len ono ak cestujúceho zaujíma spojenie s centrom mesta, tak okrem Kubrice, Opatovej a Nozdrkoviec má v každej mestskej časti zmysel pozerať na súhrný cestovný poriadok viacerých liniek.
To sa mi naskytuje otázka, ktoré tam dať, aby tam nebolo toho zase veľa a nestalo sa to neprehľadným.
Reakcia na: henko151 #13265:
Neoplatilo by sa to zverejniť aj ako hotový súhrnný CP? Nie som si istý, či všetkých návštevníkov webu napadne zahrnúť všetky vymenované linky do hľadania.
Reakcia na: kvorka #13267:
Taktiež ranná víkendová 13ka doplní dieru v úseku centrum mesta - Juh II, kde medzi 6:16 až 7:01 nič nejde. Po novom tam bude spoj 13ky o 6:45.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.