Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #13091:
Ak teda naozaj sú cestujúci smerujúci na/z vlaku tak zásadná klientela trenčianskej MHD, tak by bolo fajn mať od ZSSK dáta, kam najviac cestujúcich z/do Trenčína cestuje a k tomu prispôsobiť MHD.

Od tohto GVD sú vlaky vcelku fajn upratané. V Trenčíne dokonca vzniká taktový uzol, takže dalo by sa k tomu prispôsobiť prípoje.

Osobne si myslím, že ak by boli prípoje k R/REx, tak stačí kratší prestupný čas, nakoľko väčšina cestujúcich s tým vlakom dochádza na pravidelnej báze niekam. V prípade ciest vlakom Ex (východnejšie ako ZA) je podľa mňa akceptovateľné čakanie na vlak aj okolo 20 minút, nakoľko drivivá väčšina ciest budú skôr za voľnočasovými aktivitami, ako denne dochádzanie do práce, kde strata 20 minút cestujúcich bolí. Otázne je, ako prispôsobiť MHD, v prípade Ex do/z BA, ktorý je výhodnejší pre cestujúcich dochádzajúcich do BA, keďže je rýchlejší. Navyše v špičkách pracovných dní premávajú v smere prepravného prúdu každú hodinu.

Ak do nejakej MČ premáva menej spojov ako vlakov, tak len systematicky by som robil prípoje napr. každé dve/štyri hodiny.

Prestupný čas by okolo 10 minút je podľa mňa ideálny. Spoje v okrajových časoch by mohli čakať ešte nejaký čas (čas určiť podľa nadväzností na iné linky, obratu autobusu na ďalší spoj alebo čas do ďalšieho spoja rovnakým smerom) na vlak. Tu by bolo treba avšak zabezpečiť informovanie vodičov o meškaní, čo si v trenčianských podmienkach neviem predstaviť.



Reakcia na: Vladimír #13091:
Žiaľ, tu pomôže len a len tlak mesta na MD. Či už ohľadne meškaní a následnej použiteľnosti MHD ale i tie IC. Tá posledná 22 je super. Ja by som ako tu už niekto písal, pridal ešte k poslednému vlaku MHD, lebo tam už nič 23:50 nejde a ostáva len taxi. Chce to zmenu. My sa tu na fóre asi všetci poznáme, tak vieme komu patrí vďaka za to, že cestujúcich v MHD pribúda, t.j. ktorí z nás zachránili v roku 2016 pred nezmyslami DIC. A čas ukázal, že už treba aj niečo pridať a synergickým efektom dotiahnuť to množstvo ľudí z vlaku do MHD. Nejde o dvoch-troch ľudí. Budem rád, ak sa v tomto smere otvorí diskusia a niečo pozitívne zase zmení.
Reakcia na: Vladimír #13091:
Vôbec nie, prípoj má byť k všetkým vlakom, je nehoráznosť, že mesto vyzývajúce používať MHD nereaguje na zmenu GVD, ktorá je (okrem zrušenia zastavovania IC) pozitívna a konečne zohľadňuje prepravné prúdy a potreby smer TT, BA. Ale ak sa operuje tým, že ku všetkému nie sú peniaze (alebo vôľa), potom sa stačí postaviť na stanicu a zistí sa, že tie vlaky sú obľúbené a využívané (toľko bod 1 a 2).

Žiaľ, do každej MČ to nejde, ale na Juh (20 tis) a Sihoť (14tis) to byť musí a zámostie by sa tiež malo dať. Ako sme načrtli, riešenia by boli. Dokonca poviem, že je tu priestor na predĺženie prevádzky linky 28 tak, ako jazdila dakedy, čím zabijeme dve much jednou ranou - večerné spojenie Juh III a spojenie Sihote i stanice.

Nuž ak napríklad linka ide v 30 min intervale (áno, v TN cez víkend nič také časté nemáme), potom netreba zmenu, ide len o koniec prevádzky linky. Ale ak máme spoje na linke 6, tie usporiadať ide. A potom ako píšem vyššie, je nemysliteľné, aby spojenie Juhu I (o Juhu III ani nehovorím), či Sihote po 21 neexistovalo. Tu je chyba spočívajúca v tom, že km. Ale pridaním niekoľko spojov to ide/pôjde.

No a najväčší průser je to meškanie....dnes Ex idúci načas je ohrozený druh. Pri poslednom spoji by som aj nechal čakať 10-15 min na zmeškaný vlak. Inak MHD je ideálna 10 min po vlaku a 15 min pred vlakom.

Reakcia na: draxter #13086:
Témy na diskusiu:
* Kto definuje, ktoré vlaky sú obľúbené a ktoré nie?
* Prečo má byť prípoj práve k Ex a nie k R/REX, ktoré majú potenciál doviesť cestujúcich zo staníc, kde Ex nezastavuje?
* Ako riešiť prípoje do MČ, kde celkový počet spojov MHD je menší ako počet vlakov, ktoré v stanici Trenčín zastavujú?
* Čo uprednostniť, ak väzba na vlak narúša vzájomný preklad alebo nadväznosť medzi linkami MHD?

A najhlavnejšie:
* S akou časovou rezervou majú byť nastavené prípojné spoje k príchodzím vlakom?

V decembri a januári bolo vykonaných zopár zmien, ktoré nadväznosti medzi železnicou a MHD riešia. Väčšina z nás súhlasí, že tento krok je správny. Druhá strana mince je, že vlaky meškávajú tak často a tak veľa, že častokrát ani posunutý prípoj nebolo možné stihnúť. Za ten krátky čas sme už zaznamenali aj taký deň, že s výnimkou poslednej L22 na Juh nevyšiel ANI JEDEN z novo vytvorených prestupov, lebo ani jeden z tých vlakov neprišiel načas.
Reakcia na: Viko #13089:
V roku 2014 som písal ohľadom prestupov Drietoma - Kostolná - NM a dostal som aj odpoveď, že ak to bude možné, tak pridajú "hrany prestupu". Ak to nedokázali zapracovať za osem a pol roka, tak načo drať klávesnicu? (v pracovné dni Drietoma 7:20 do NM ťa poženie na osobák cez Zlatovce)

Ubian na tom nie je o nič lepšie, teň ťa síce do Trenčína nepreženie, ale nechá ťa v Kostolnej čakať skoro hodinu na autobus (mimochodom, ubian má nejak čudne nastavené váhy pri výbere dopravných prostriedkov, pretože ponúka autobus aj tam, kde je vlak výhodnejší).
Reakcia na: theo #13087:
A písal niekto na CHAPS / INPROP, že by sa zišlo do dát zapracovať taký presun? Sami od seba to asi nemajú ako zistiť.
Reakcia na: theo #13087:
veď to, ani na stanici to nie je v značení, že peší presun na MHD je možný aj na Sihoť...
Reakcia na: kvorka #13085:
"Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku."

Otázne je, do akej miery je to o propagácií. Pri starom gvd na vlak ZA-BA s odchodom 6:26 cez víkendy pri Obchodnej akadémií vystúpilo z L8 vždy zopár ľudí, lebo medzi 5:10-7:15 sa cez víkendy od gen. Svobodu priamo na stanicu nedostaneš.

Zober si nedávny posun L8 ako zvoz od R 716/17716 zo Žiliny o 22:41. Neznalý človek otvorí cp, naťuká Žilina, cieľ gen. Svobodu, čas odchodu a vyhľadávač mu ponúkne ako poslednú možnosť osobák zo Žiliny o 20:44, lebo nemá v systéme možnosť pešieho presunu zo stanice k Obchodnej akadémií.
Reakcia na: kvorka #13085:
Keď vezmeš ráno tú biedu cez víkend, je to sila. Celkovo by mal mať každý Ex napojenie na MHD z oboch smerov. A večerné obľúbené vlaky z/do BA tiež. Čo by dalo iné krajské mesto (NR, PO) za také spojenie vlakom ako máme my? Len si to z pohľadu MHD nevážime.
Reakcia na: draxter #13084:
Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku. A doladiť 1/11 resp. 6-tku. Ako vravíš, ak Sihotar nemá spoj na stanicu, tak sa vykasle na to úplne. Z Juhu to predsa peši nejde. No zo Sihote čakať, že niekto pôjde kus pešo, tak potom pôjde úplne alebo ho odvezú. A myslím že aj linky do iných častí mesta 6,11,22 treba doladiť. Isto to ide, ja som doma skúšal čarovať. V časoch do 22:30, keď MHD ešte relatívne premáva, by sa tie odchody mali zamerať aj na toto. Linka 1 mávala kedysi odchod 22:00 resp. 22:10a, čo by dnes bolo ideálne.
Dnes ide synovec na R o 22:44 do BA. Hádajte, ako sa z Juhu dostane na tento vlak? Nijako, lebo posledný spoj z Juhu na stanicu ide už 21:45 (1)! Áno,poradil som mu ešte 22:15 linku 8 a nech s kufrom a batohom ide od akadémie pešo cez podchod. Dá sa, len by to chcelo spropagovať. Žiaľ, jeho frajerka zo Sihote spojenie nemá, lebo 8 ide buď príliš skoro (22:02) alebo neskoro (22:42). Priamo na stanicu už totiž nejde po 21:40 nič. Z iných m.č. ani uvažovať, že ho MHD stihnu. Rodina musí odviezť. Škoda...pritom je to posledný nedeľný vlak, ľudia ho radi využívajú a ide len v nedeľu, čiže nejaký návoz naň by sa dal urobiť.
Reakcia na: S499.1023 #13082:
No bodaj by sme raz riešili aj to či i bude 20 alebo 30, ale teraz je to už dúfam zrozumiteľné.
Reakcia na: kvorka #13081:
Možno keby si používal vo vzťahu k intervalu miesto menší/väčší výrazy dlhší/kratší, bolo by to jasnejšie. Lebo pod tým, že interval by nemal byť menší, si ja predstavím, že by nemal byť 20 minút ale 30.
Reakcia na: S499.1023 #13080:
Cez víkend by nemal byť interval počas dňa menší než 20 min, večer než 30 min na danom toku. Dnes je to po 20:00 len jeden spoj, do 19tej linky 4,8,28 idu spolu 2 alebo 3 krát.
Reakcia na: kvorka #13079:
Menej alebo viac?
Hlavna prepravná os Juh- centrum - Sihoť by v "a" nemala mať menej než 20 min, a po 20:00 menej než 30 min.

Pamätám si,keď do roku 2011 mala linka 8 práve medzi 15:40 a 19:00 krásny 20 min interval. A komu jazdila i 18 a 21.
Reakcia na: Vladimír #13076:
S týmto sa akiste dá súhlasiť, doba je zlá, v danom segmente nieto ľudí...rovnako súhlasím s Tebou, že ten víkend je pomerne ostrý orez, aj teraz ma ranná "víkendová špička" dostáva do rozpakov, ak treba ísť zo stanice na Juh, tak sú tam brutálne diery i neskorý nástup liniek celkovo. Potom víkendový CP v pracovný deň je ako vravíš, zlý na niektorých reláciách, až nepoužiteľný. A preto súhlasím, že víkend treba upraviť presne ako píšeš.
Reakcia na: henko151 #13071:
Musím Ti oponovať. Hoci sám vždy keď to ide aplikujem model, že úseková jazdná doba platí pre všetky linky rovnako, stretol som sa s prípadmi, kedy to neplatí a skutočne si prax vyžiadala pre rôzne linky rôznu jazdnú dobu na rovnakom úseku. Najčastejšie to môže byť spôsobené vyťaženosťou linky alebo "zvyškovými" sekundami, ak linka prichádza z iného úseku ako linky ostatné. S týmto "zvyškom" je niekedy potrebné pracovať, aj keď sekundové jazdné doby ako také v Trenčíne nemáme.
Reakcia na: 810zssk #13045:
Za iných hovoriť nebudem, ale v prevádzkach, v ktorých ja pracujem (Nitra, Trenčín) motiváciou zavádzania víkendového režimu v období "medzi sviatkami" určite nie je finančná úspora, ale možnosť výraznejšieho dočerpania dovoleniek pre vodičov, ktoré sa dovtedy pre permanentný nedostatok vodičov nedarilo čerpať v uspokojivom množstve. Za medzisviatočný týždeň sme vyčerpali viac dovolenky ako jeden celý prázdninový mesiac (júl/august). Spomínaný týždeň sa na tento účel používa jednak preto, že v tomto období je o dovolenku medzi vodičmi veľký záujem a zároveň preto, že ide o týždeň s preukázateľne najnižším počtom prepravených osôb za celý rok.

Neskrývam, že toto riešenie je núdzové (ak by preň neboli spomenuté dôvody, nerobili by sme to), no na druhej strane si tvrdenie o "obrovských dopadoch na cestujúcich" dovoľujem so všetkou úctou spochybniť. Z čias presného počítania cestujúcich máme poznatok, že počet cestujúcich, ktorý v daných pracovných dňoch cestuje, je asi niekde na polceste medzi bežnou sobotou a bežným prázdninovým pracovným dňom. Robili sme si aj časovú snímku, kedy sme sledovali časy, kedy cestujúci cestujú (súčty nástupov po štvrťhodinách) a tu sa už krivka výrazne podobala na víkendový model správania - ranná špička mimoriadne slabá, výraznejšie "prebúdzanie obyvateľstva" od cca 9. hodiny a potom už celodenne rovnaký dopyt.

Jeden rozdiel, ktorý medzi prevádzkami v Nitre a Trenčíne vnímam, je že v Nitre, až na veľmi vzácne výnimky, víkendový CP pokrýva celú sieť MHD a obsluhuje všetky možné začiatky pracovných zmien (vychádza to z dlhodobej tradície, kde aj v bežnú sobotu je dopyt vyvolaný pracovnými zmenami v rôznych výrobných prevádzkach). Aj pri sobotnom grafikone sa tak dá dostať takmer všade a na akýkoľvek čas, len počet spojov je nižší. V Trenčíne je tá víkendová obsluha oproti pracovnému dňu osekaná viac a niektoré spojenia sú mimoriadne zlé. Preto priznávam, že prípadov, kedy si niekto v Trenčíne 27. - 30.12. nevie z víkendovej ponuky nájsť vhodný spoj, môže byť skutočne viac. Ja to však vnímam ako celkovú nedokonalosť víkendového CP v Trenčíne, tzn. problém, ktorý je tu celý rok a nie štyri dni s mimoriadnym režimom. Preto by som osobne venoval úsilie radšej na primeraný "tuning" víkendového CP, ktorý sa potom bude dať bezbolestne použiť aj 27. - 30.12.

V záujme predídenia nepochopeniu opakujem: Celý čas píšem o Nitre a o Trenčíne. Víkendový režim medzi sviatkami sa nedá aplikovať v hociktorom meste a plne chápem, že v niektorých mestách sa takýto režim zaviesť nedá (lebo tvar a obsluha siete, lebo dopravné návyky, lebo štruktúra odvetví zamestnanosti obyvateľstva a pod.).
Reakcia na: Viko #13074:
Asi nie, ale je pravda, že aj frekvencia cestujúcich na jednotlivých linkách môže znamenať rozdiel. No dnes pri nástupe všetkými dverami by to už nemalo byť markantné.

Michal Mazánik: koncové úseky sú nadhodnotené, Juh III určite ako píše draxter. Vozy jazdia svižne, nevidím dôvod to neskrátiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.