Viem, že mesto toto fórum pozorne číta a preto by ma zaujímalo, či už niečo robí ohľadne tendra na MHD, pretože naposledy pod rúškom "nedostatku času" súťaž nebola a došlo k predĺženiu napriamo, na čom mi najviac vadí ten vozový park, ktorý dnes spolovice drží asi len silou vôle.
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...
Ide teda o zastávku Zlatovská, nákupné stredisko, pod ktorou sa aktuálne rekonštruujú inžinierke siete...
jankomrkvicka
Dopravca, ktorý bude víťazom verejného obstarávania bude musieť zabezpečiť dodržanie technických
a prevádzkových štandardov MHD Trenčín, v ktorých sú aktuálne navrhované nasledujúce podmienky:
- Všetky vozidlá MHD budú celonízkopodlažné, vybavené vnútornými informačnými tabuľami,
ktoré budú obsahovať informáciu o zastávkach danej linky so zvukovými signálmi a hláseniami.
Vo vozidle budú vyznačené piktogramy, podľa ktorých sa cestujúci budú riadiť a to dopytové
tlačidlá, miesta pre sedenie invalidov, miesto pre umiestnenie kočíkov. Nad všetkými dverami
budú vozidlá vybavené zariadeniami pre počítanie cestujúcich ako pri nástupe tak aj pri výstupe.
Každé vozidlo bude obsahovať klimatizáciu, WIFI, dopytové tlačidlo pre otváranie dverí ako vo
vnútri vozidla tak aj z vonkajšej strany, kamerový systém vo vnútri vozidla na účely bezpečného
nastupovania a vystupovania cestujúcich, identifikáciu škodových udalostí.
- Cestujúci budú môcť uhradiť cestovné v hotovosti, bankomatovou kartou pri vodičovi, pri
nástupe ostatnými dverami bude možné si cestu označiť čipovými kartami, resp. mobilnou
aplikáciou.
- Vozidlá MHD budú označené na každej strane číslom linky, na čelnej a bočnej strane od
nástupu cestujúcich zastávkami ktoré daná linka obsluhuje.
- Reklamy vo vozidlách MHD (vrátane reklám z vonkajšej strany vozidla) budú výlučne v správe
Mesta Trenčín, na tento účel budú vo vozidlách určené miesta kde budú môcť byť umiestnené
reklamy.