Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak ma napadajú dve otázky.

1. Načo chcem učiť ľudí používať dopytové otváranie dverí, ktoré funguje len na jednom jedinom autobuse? To si ako niekto predstavuje, že napríklad nejaká babka/dedko, alebo úplne hociaký laik sa naučia, že ten autobus s tými LEDkovými svetlami alebo číslom 22 na čele vozidla alebo ja neviem akým znamením má dopyt a ostatné nie? Niektorí ľudia (podľa mňa väčšina cestujúcich) naozaj nevidia rozdiel medzi starým a novým Crossom takže sa to asi nenaučia.

2. Ako môže niekoho napadnúť vypraviť vozidlo na poradie, ktoré obsluhuje miesto kam sa daný autobus nevojde? Vie mi toto niekto vysvetliť?
Reakcia na: linka10 #11824:
toto by mal dopravca urobiť okamžite! Jediné racionálne riešenie, inak je to porušovanie CP.
Reakcia na: kvorka #11813:
Mne sa to tiež zdá ako nesystémové riešenie veď na tú #22 sa mohli hodiť spoje linky č. 1 o 12:45/13:17/13:45/14:17 a opačne tomu čo robí linku č. 1 dať spoje na linke č. 4 a bolo by po probléme. Alebo zrušiť tú Potočnú úplne ako hovoríš, ale toto...Kocúrkovo
Reakcia na: MA MHD #11822:
To ako to má Žilina riešené je pekné, tak by to mohli aj u nás, prípadne ako som navrhol tak ako majú v BA nálepky dať, že otváranie dverí.

To ak má vodič ako teraz robí otvárať všetky dvere kupovať ten autobus s dopytovými tlačítkami nemalo zmysel, inak ono ak by sa to spojazdnilo na Citelisoch (presnejšie len štyroch tuším #01 dopytové tlačítka ako jediný Citelis nemá) dopytové tlačítka tak by bolo aspoň viac autobusov kde by si ľudia na to časom zvykli lebo ono je to dobrá vec, zároveň v budúcnosti ak budú nové autobusy tak to hádam dajú už do každého.
Reakcia na: Richard Ščepko #11818:
Určite by bolo fajn to sprevádzkovať aj na Citelisoch a následne spraviť nejakú menšiu informačnú kampaň pre cestujúcich, prípadne to hlásenie, ako sme sa v sobotu bavili. Takto to má spravené DP Žilina: http://www.dpmz.sk/dokumenty/1544623607_1.pdf

Dnes na rozdiel od soboty už vodič cestujúcich o dopyte neinformoval, otváral všetky dvere...
Reakcia na: kvorka #11813:
Podjazdy stavané v rámci modernizácie železnice sú o niečo vyššie. Konkrétne cez Vlársku chodia aj prímestské Crossy s klimatizáciou, tak tam by nemal byť problém. Len do Opatovej sa nevojde...
Reakcia na: Richard Ščepko #11814:
Výška: 3140 mm
Výška s klimatizáciou: 3230 mm

Značka v podjazde hovorí o výške 3,15 m...
Reakcia na: Jacob #11816:
To je pravda. V tomto prípade by to bolo možno najlepšie riešenie. Dám to ako oficiálnu požiadavku.

@TeBeCe: Ak sa nemýlim, tak nie. Aj keď nainštalované sú.
Reakcia na: TeBeCe #11815:
Bohužiaľ nie, nefungujú ako by mali, po stlačení fungujú rovnako ako tlačítko STOP, možno keby nám Juraj povedal dôvod prečo nefungujú tak by sme boli viac v obraze.
Reakcia na: Richard Ščepko #11814:
Ja si myslím, že by pomohlo riešenie ako je napríklad v BA:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/127714/Interier-autobusu-Iveco-Urbanway-12M?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F790%2FIveco-Urbanway-12M
na obrázku je trochu vidieť, na skle nalepená taká nálepka ako šípka a je na nej napísané "Otváranie dverí" keby sa takáto šípka nalepila na tyč nad tlačítko tak by to trochu možno pomohlo.
Alebo nejaký oznam na dvere.
Reakcia na: Richard Ščepko #11814:
A na Citelisoch sa dopyt nepouziva?
Nezisťoval som, či ponúka Iveco BUS dvere s integrovaným dopytovým tlačítkom, ale napr. SOR to má z môjho pohľadu (ako cestujúceho) vhodnejšie a logickejšie riešené

https://imhd.sk/ba/media/gn/00172950/Pohlad-do-interieru-SOR-NBG-12-City.jpg?1548687139

Ale možno je to len sila zvyku.

@LUK: Ani tomu veriť nechcem...
Reakcia na: MA MHD #11812:
veď preto to chce systematické riešenie:
a) zachádzky sa zrušia celkovob
b) #22 nebude jazdiť linku 4 (mimo skrátených spojov po Sihoť)

PS: napadá ma potom, či podjazd pri Old Herolde nebude robiť problémy s nasadením na linky 3, 13, 27 a 31
Reakcia na: kvorka #11811:
Mne tá zachádzka na Potočnú príde celkovo zbytočná. Minútu odtiaľ je to k majáku, dve minúty na námestie. Zrušením by sa zjednodušilo trasovanie, skrátila jazdná doba a zároveň odpadol problém s neprejazdnosťou podjazdu pre #22.
Vďaka úzkej ceste a otoči je tá zachádzka problematická aj pre ostatné vozidlá.
Reakcia na: LUK #11809:
tak tak, o pár sekúnd si ma predbehol ako vidím. No to je raz zase super... a koho je toto vina? Mesto bude tvrdiť, že bus vybral dopravca. Dopravca povie, že mesto vedelo čo sa ide kúpiť. Sliepka/vajce.

Admin: nebolo by zlé spraviť oznam, že nový voz sa nezmestí v Opatovej a preto nebude obsluhovať Potočnú.
Reakcia na: Richard Ščepko #11808:
áno, je to tak, vozidlá s klímou neprejdú popod cestu I.tried. Tak riešenie je jednoduché: zmeniť obehy vozidiel!!! Či ako to mieni dopravca s obejdnávateľom vyriešiť? Nebodaj do CP dajú zmenu trasy na jednom či dvoch spojoch 🤑
Reakcia na: Richard Ščepko #11808:
Oznam hovorí úplne jasne - dopravca kúpil jedno vozidlo, ktoré nemá prejazdnosť do 100% siete MHD... Ďakujem pekne...
Reakcia na: kvorka #11807:
Tak potom nerozumiem tomu oznamu. Lebo na L4 chodí okolo obeda. A nebola žiadna zmena trasy? Lebo vozidlo je pravdepodobne vďaka klimatizačnej jednotke vyššie, čo by mohlo teoreticky robiť problém pri podjazde.
Reakcia na: Richard Ščepko #11806:
akože neprejazdná Potočná? Veď som tadiaľ včera išiel štvorkou!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.