Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
3 210 mm je udavana vyska Crosswaya LE s klimatizacnou jednotkou,dobre by bolo keby mesto vypoculo nase hlasy o zruseni zastavky Potocna ZS 😉 Inak co sa vybavy tyka,jednoznacne chladnicka pre vodica,kamery dopredu a dozadu.....usb a wifi na tu chvilu ozaj netreba,ak klima tak urcite dopytove tlacidla ,signalizacia NEVYSTUPOVAT co nase doterajsie Crosswaye nemaju! ... a viac STOP tlacidiel lebo v tychto co mame je ich poriedko oproti B952e veru...
Reakcia na: PtrkHrnk #11432:
Určite nie JEDNÝM CNG busom.
Reakcia na: Richard Ščepko #11433:
To sa nemuselo kupovať radšej nič, veď vo vozovni teraz stojí jedna B961,keďže sme nanutili jazdiť citelis 18m. S tou jednou založenou c954 by sme prežili až do nového dopravcu - veď aj b952 sa generalkuju (zbytočne),tak načo tento low COST? Keby konečne splnili sľuby o nasadení všetkých klbakov,to by sa mal útvar dopravy zasadiť!
Reakcia na: PtrkHrnk #11432:
Ak nejakú poznáte, sem s ňou. Ja o nej neviem. Mne sa nepodarilo presadiť nejaký štandard ako by mali zastávky MHD vyzerať. A to sme ho tvorili viacerí aj z iMHD/tn. Komisia pre investície a dopravu návrh jednohlasne schválila, odporučila sa ňou zaoberať, ale na meste sa tým už nikto nezaoberal... Podobne dopadli aj mapy v prístreškoch. Ja viem, nie je to úplne koncepcia, ale ani čiastkové veci sa často nedaria. Jediný úspech tohto roku považujem kasseláky na JUHu. Lebo ani s tým sa nepočítalo. Stačil im "sexi" nový asfalt. Na zaplakanie. Ale nechcel som tu vyplakávať, ospravedlňujem sa.
Reakcia na: S499.1023 #11431:
Dúfam, že to má nejaké rozumné vysvetlenie. Inak pozeral som si cenové porovnanie (Crossway a Urbanway) - čo sa celkom presne nedá, keďže DPB kupoval 40ks, záleží od typu motora, výbavy, prevodovky a x ďalších veciach. Ale aj tak:

Trenčín - Maximálna cena za Crosway je 267 652 eur bez DPH
Bratislava - Cena za Urbanway pre DPB bola 204 897 eur bez DPH (ZDROJ: imhd.sk)

Celkom ma to prekvapilo.

Reakcia na: Jacob #11425:
Bez CNG... každopádne súčasťou koncepcie rozvoja MHD v meste (máme nejakú?) by malo byť aj znižovanie emisií
Reakcia na: Richard Ščepko #11430:
A odpoveď bude, že sa pomýlili a že sa to už nedá zmeniť...
Reakcia na: draxter #11427:
Pravdou je, že FMK má "len" odporúčací charakter pre vedenie mesta. Teda ako každá komisia. O zážitkoch z FMK by som vedel rozprávať 🙂 . Každopádne čakám na oficiálne vyjadrenie a stanovisko, prečo nám predkladali 3 varianty vozidiel s orientačnou cenou (elektrika, hybrid, diesel). Všetko Urbanway. A zrazu je v zmluve Crossway.

Špekulovať sa mi tu nechce, počkám na vyjadrenie. Samozrejme ho sem priložím.
Reakcia na: ajjo #11428:
Ten čo jazdí na PAL nemôžu kúpiť, v tom dodatku sa píše, že troje dvere. Nechápem, ale prečo nekúpia Urbanway však to je IVECO tak čo, SORku asi nie keďže v TN ako to tak vyzerá tak jedine KAROSA a IVECO.
Tak to naozaj nemôžu myslieť vážne. Stále kecajú o urbane a keď príde na lámanie chleba šupnú tam ten crossway ktorý jazdí aj na PAL, to nech tam radšej dajú tú karosu alebo sorku.
Reakcia na: Richard Ščepko #11421:
nuž FMK nie je štatutár, kto podpísal ten dodatok, má zjavne maslo na hlave a neznalosť ohľadne toho, čo podpisuje...alebo je potom FMK trhací kalendár.?
Reakcia na: S499.1023 #11419:
som sa tešil na Urbanway, veď mal byť NP a nie LE....
Reakcia na: PtrkHrnk #11424:
Ale s tým bez CNG správne? Lebo podľa môjho názoru CNG nemá zmysel pri jednom autobuse, celkovo mi príde, že CNG autobusy na Slovensku je ich málo, teda napríklad čo viem tak ich má pár Bratislava, Košice a Prievidza.
O štandardoch autobusov v MHD sú celé brožúry... ale mne záleží len na jednej veci – ak Iveco Urbanway, tak s motorom Cursor.
Reakcia na: S499.1023 #11422:
Len je otázne či dopytové tlačidlá budú fungovať, lebo napríklad pri Citelisoch sú tieto tlačidla síce iba v autobuse ale fungujú ako tlačidlo STOP, čiže nemajú význam a sú tam na okrasu.
Tiež som názoru, že wifi a USB nabíjačky sú zbytočnosť, keďže nejaké dlhokánske trasy liniek nie sú, táto vec je skôr do prímestských autobusov kde človek cestuje dlhšie a reálne si dobije mobil.
Zaujímavé ale bude, že na akej linke bude jazdiť, len aby ho nevymenili s nejakým záložným vozidlom a následne bude stále vo vozovni ako #61.
Reakcia na: Richard Ščepko #11421:
Práveže tam vidím jasne napísané Crossway LE.
Podľa mňa vozidlo zodpovedajúce dnešnej dobe by malo byť 100% NP s definovaným počtom sedačiek na nízkej podlahe a mať celovozidlovú klimatizáciu. Informačný systém a dopytové tlačidlá sú hádam štandardom a WiFi aj USB nabíjačky považujem za zbytočnosť.
Reakcia na: S499.1023 #11419:
Práveže reč bola o Urbanway, aj keď sa tam nespomína. Skúsim to overiť. Ale na FMK sme sa bavili len o Urbanway (verzia, dodacia lehota od objednávky a pod.)

Teraz čisto teoreticky. Čo by malo vozidlo MHD v roku 2018 obsahovať? (klimatizácia - aj pre vodiča, dopytové tlačítko, informačný displej... ). V bratislavských busoch sa začali objavovať aj USB nabíjačky. Ja som ich pred časom registroval v trolejbusoch v Salzburgu. Pýtam sa, pretože vozidlo by ešte objednané nemalo byť. Vďaka.
Dnes opäť v premávke prímestská Karosa C954... ❗ Išiel som s ňou na linke 4, odchod 13:34 z Legionárskej smer Juh. Treba pochváliť, že označovač bol aj pri druhých dverách a mala aj funkčný transparent vpredu a vzadu.

Zboku bohužiaľ neoznačená.❗ Čo ma nahnevalo je arogantný vodič, ktorý ignoroval otázku jednej cestujúcej a staršiu dámu nechal trepať sa k zadným dverám aj keď sedela pri prvých a nikto práve nenastupoval (Inovecká, stred) ?
Reakcia na: Richard Ščepko #11418:
Takže predsa len zasa ten debilný Crossway LE?
K téme zhoreného Crossway:

"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).

Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní.

Nakoľko dňa 27.09.2017 došlo k poistnej udalosti – zhoreniu autobusu typu Crossway LE, EČV TN 343 DA a poisťovňa Dopravcu túto udalosť vyhodnotila ako totálnu škodu, kedy je nerentabilné akokoľvek vozidlo opraviť, okrem nákladov na opravu Dopravca predložil mestu Trenčín aj návrhy alternatívnych riešení tejto situácie, ku ktorým bolo mesto Trenčín v zmysle Zmluvy povinné zaujať stanovisko do 15 pracovných dní, inak by Dopravca pristúpil k oprave. Na základe prerokovania predložených možností riešenia vo Finančnej a majetkovej komisii, bolo Dopravcovi podaním zo dňa 04.05.2018 oznámené, že mesto má záujem riešiť vzniknutú situáciu kúpou nového autobusu. Zároveň s ohľadom na skutočnosť, že v čase ukončenia Zmluvy uplynutím dohodnutej doby (31.08.2022) bude tento autobus jeden z najnovších, Finančná a majetková komisia odporučila do dodatku, ktorým budú riešené podmienky financovania zapracovať aj povinnosť dopravcu odpredať mestu tento autobus za cenu zostatkovej účtovnej hodnoty.

Náklady na kúpu nového autobusu budú zohľadnené v ekonomicky oprávnených nákladoch hradených Dopravcovi, t.j. mesto tieto bude uhrádzať postupne až do ukončenia Zmluvy."

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.