Keďže už sú všetky autobusy nízkopodlažné, skôr by som vymyslel niečo ako 25 preniesť do 3 s garantovaným prestupom na Beckovskej na 24 (so stavebnými úpravami spočívajúcimi vo vybudovaní prístreškov a presune priechodov, prípadne zrušiť parkovisko pri Perle a vytvoriť jednu zastávku pre oba smery, aby nebolo potrebné pri prestupe prechádzať cez Legionársku).
Našiel som mail od jedného bývalého prispievatelia a navrhuje takéto linkové vedenie:
1 Sihoť IV - Pred poľom - ŽST - Legionárska - Inovecká - Juh II
3 Juh I - Dlhé hony - nemocnica - Istebník - Zlatovce - Záblatie (vybr.spoje priem.park)
4 Juh I - Inovecká - Legionárska - Rázusova - Sihoť IV - Opatová
6 Sihoť IV - Rázusova - ŽST - Zlatovská - Záblatie
7 Juh II - Soblahovská - Legionárska - Zlatovská - Nový most - Biskupice - Dlhé hony - Juh II
8 Juh II - Soblahovská - Legionárska - Rázusova - Hodzova - Sihoť IV
10 Nozdrkovce - noviny - nemocnica - Legionárska - Hodžova - Pred poľom - Kubrá
11 Juh I - Inovecká - Legionárska - ŽST - pred poľom - Kubrá - Kubrická
17 Juh II - Dlhé hony - Biskupice - Nový most - Zlatovská - Legionárska - Soblahovská - Juh II
19 Istebník - Zlatovce - Zlatovská - ŽST - pred poľom - Kubrá
22 Juh II - Inovecká - ŽST - TMM
24 Sihoť IV - Rázusova - ŽST - nemocnica - Belá
25 Juh II - Soblahovská - nemocnica - Belá
28 Sihoť IV - Rázusova - ŽST - Legionárska - Dlhé Hony - Juh III
50 Juh II - Soblahovská - Legionárska - ŽST - Rázusova - Sihoť IV - pred poľom - ŽST - Legionárska - Soblahovská - Juh II
tak podľa značiek mal autobus STOP-ku a teda ak šiel zametač, asi sa nemal ani pohnúť....ale sú tam otázky napr. kade šiel vymetač (či nie po chodníkoch) a pod.
ak vezmeme situaciu na fotke, tak jeden by povedal, ze autobus sa iba malou rychlostou rozbiehal zo stopky a zametacik donho vpalil stovkou realnejsia bude ale asi ina moznost.
Tak a je to tu... prvá nehoda (asi). Našiel som túto foto dnes na Facebooku, detaily ako a presne čo sa stalo nie sú síce známe, ale ak dobre vidím tak autobus má mierne ťuknutý predok.
To je čo "poupratovať? Nemyslíš vážne, tu nejde o geometrický rad, aby bol plný. Tu ide o to, že číslo je spojené s dákou linkou a preto opätovné použitie toho istého čísla treba vždy zvážiť.
Linku 9 by som dal, len ak by jazdila niekde do Istebníka. Linku 10 len ak by sa niečo robilo s 2/12 (napríklad ich spojenie do linky jedinej, cez Noviny do Nozdrkoviec ako kedysi).
Linka 28 isto nie je "navyše" je logickým vyústením radu, pôvodne na Juh III k linkám 8 a 18. A číslo je dnes veľmi dobre etablované. S takýmito úpravami nesúhlasím.
PS: obsluha Električnej - to je čo? Linka 21 obsluhovala z nej nemocniu a časť Novíny. Dnes linka 12 obslúži príslušnú časť Novín a nemocnica má spredu viac než slušné spojenie všade. Mne osobne príde potrebné obslúžiť ŽST Zlatovce a Kvetnú. Ostatná časť Bratislavskej obsluhu nepotrebuje, nie je prečo.
A mohli by sa popri tom poupratovať čísla liniek? Zdá sa, že chýbajú čísla 9, 10, 14 – 16, 18 – 21 a 26. A zase 27, 28 a 31 sú navyše.
A keď sa má od novembra 2023 zrušiť "integrovaná doprava", zatiaľ bez náhrady, nemalo by sa porozmýšľať o obsluhe napr. ul. Električnej a zvyšnej časti Bratislavskej?
Dúfam, že sa v Zámostí rozhodnú konečne pre nosnú linku aj do nových častí. Ak by sa infraštruktúra dokončila ako treba, viem si predstaviť linku 3 zo Záblatia cez Zlatovce, Vinohrady, Istebník do centra a na Juh I v intervale 30/60/60. Naopak linka 13 by potom mohla byť obojsmerne predĺžená zo Zlatovskej cez Brniansku a Zlatovce, Vinohrady do Istebníka a tam aj končiť.
Linku 5 by potom bolo možné zrušiť. Hodila by sa aj zastávka v Zlatovciach pred kruháčom Záblatská x Hanzlíkovská x Psotného x Brnianska.
V utorok som míňal v Drietome jeden SOR NBG 12 v arriváckych nových farbách na prevozných RZ z Moravsko-sliezskeho kraja. Fotku nemám, ono sa to spoza volantu fotí blbo.