Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #13946:
Žiadne menšie busy netreba. Ak je občas menej využitý spoj, ľudia sa pomestia. Avšak ak bude opak, nemuseli by sa. Ušetrí sa malo na kúpe kratšieho vozu. Toto ozaj v TN netreba.
Reakcia na: TomoSK #13945:
To je pravda, len vravím čo by boli plusy. Vyslovene z pohľadu domáceho. Na exaktne prepočty som ozaj nemal čas, takže to treba brať vždy ako návrh na úvahu.
Reakcia na: draxter #13934:
Tá 2ka určite nebude trhákom v počte prepravených osôb, ale v čom by pomohlo, keby jazdila na Sihoť?
Veď aj tak by mala tie väčšie čísla v počte prepravených cestujúcich, len kvôli Sihotčanom, ktorý by sa s ňou zviezli do mesta.

Podľa mňa, ak to myslíme s dopravnou obsluhou vážne, tak 120 min. interval nie je prípustný. Jedina škoda Trenčína je, že nemá nejaké menšie autobusy, ktoré by sa na 2ku hodili.
Reakcia na: draxter #13942:
A skúšal si si to aj časovo rozložiť? Nemyslím, že je vhodné mať jednu celú jazdu Juh - Rybáre - okruh Sihoť - Rybáre - Juh, to sú skoro dve hodiny bez pauzy, extrémne náchylné na prenos meškania. Navyše, ak by sa zachovali súčasné časové polohy, ktoré sú navrhnuté v novom CP a sú nastavené na vlaky, od vlakov, na zmeny a od zmien, nevyšlo by ti to ako priebežný okruh, kdesi na Sihoti by ti autobus musel asi desať minút stáť.
Reakcia na: kvorka #13939:
Ja si pamätám že mali byť na úvod tri linky. 31 v trase terajšej 1 ale len po TOS. 32 v trase niekdajšej osemičky (ale po Inoveckej) a 33 v trase niekdajšej 15, ale na Juh I. K nim dvojičky na Juh II (41,42 a 43). A ešte linka 30 zo Sihote na SADku.
Reakcia na: TomoSK #13941:
Však to bolo cieľom.
Reakcia na: TomoSK #13940:
Áno, 23 jazdila po Inoveckej. Nemocnica - toto je tá dobrá časť čo si vzala z 28.

6/16: tak keď ideme hlbšie, ja by som to urobil úplne inak na konci:
6 ....stanica - Rázusova - Považská - Žilinská - Pred Poľom - Štefanikova - stanica - ....
16 ....stanica - Štefanikova - Pred Poľom - Žilinska - Považská - Rázusova - stanica ...
- protismerne čím obslúži aj spojenie ktoré dnes nie je.
Reakcia na: kvorka #13939:
Och, ale vnímame to, že sa Trenčín od roku 1997 trošku zmenil, že?
Reakcia na: draxter #13934:
Ďakujem za skutočne konštruktívne postrehy.

4, 11 a 23... na ne máme dlhodobo iné pohľady, bolo to omieľané veľakrát, ja rešpektujem, ak to niekto vidí inak. Preto by som bol rád, keby sa akceptoval aj náš pohľad a dôvody, čo k tomu viedli - čas ukáže, čo bolo správne, ak sa mýlime, nie je to vytesané do kameňa.

Dvojminútové rozdiely - ak nechceme mať rovnaké chronometráže počas celého dňa a týždňa (to je skutočne nezmysel, nemáme to ani dnes), tak tie párminútové rozdiely budú. Ono sú aj dnes, veď do 18. sú pomalšie časy, po 18. sú rýchlejšie a posledné večerné busy majú ešte rýchlejšie časy.

23 - nie som si istý, ale keď premávala sama, nechodila po Inoveckej? Možno to je ten kameň úrazu, že na Inoveckej ako takej nič nie je, ale nemocnica, Lidl a cintorín sú skvelé zdroje pre cestujúcich. Po AS si naša 23 berie zo súčasnej 28 práve túto dobrú trasu.

25 - Juh má 20 tisíc obyvateľov, ak to myslíme s Laugom vážne, tá polhodinovka v "exponovanom" čase, tj. cez víkendy poobede, je žiadúca.

S čím však určite nesúhlasím je ponechanie striedačky 6/16 cez víkendy. Ako by to vyzeralo? Len s cieľom mať silou mocou priamy spoj na Sihoť, ktorý by chodil vďaka tomu raz za dve hodiny, by som znepríjemnil život mnohým ľuďom. Ako? Podľa CP je Zámostie - Max - Billa - Kubrá hodinovka, pričom od každého spoja je garantovaný prípoj na Sihoť. Čo by bolo, ak by sa jazdilo na striedačku? Max - Kubrá by som sekol na dvojhodinovku, a každé dve hodiny by mi z Hasičskej v jednu minútu odchádzala 4/11 na Sihoť spolu so 6kou na Sihoť cez AS. Zároveň nemôžem vychýliť časové polohy 6/16 od seba, musia jazdiť v preklade...

Takže výsledkom by som iným sekol obsluhu z hodinovky na dvojhodinovku tak, že ja mám priamy spoj, ktorý ide vo vláčiku s iným autobusom. Len aby bol priamy spoj... Ľudia by sa aj tak časom naučili že preskočia na tú 4/11 a neabsolvujú závlek na stanicu. 😉
Reakcia na: draxter #13934:
Dakedy v roku 1997 bol návrh trolejbusov v TN a linky boli tieto:
1 Juh I - Inovecká - stanica - Kubrá
5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská VHS
6 Sihoť VUO - Rázusova - stanica - Zlatovská VHS
7 Kubrá - stanica - Zlatovská VHS
8 Juh I - Soblahovská - Rázusova - Sihoť VUO
15 Juh II - Inovecká - Zlatovská VHS
17 Juh I - Inovecká - stanica
18 Juh II - Soblahovská - Rázusova - Sihoť VUO
22 Juh II - Inovecká - stanica
Keďže 4 hlavné smery sú Juh, Sihoť, Zámostie a Pod Sokolice, vedenie bude v linkách 1, 5, 6 18. A pod ním linky, ktoré budú komplet zatrolejovane.
Dnes by to vychádzalo na linky 1,8,17,22 a 4s. Po novom len 8....
Reakcia na: Marek6283 #13937:
Marek, osekanie ranných odchodov nebol náš nápad, no skrz nízke počty cestujúcich v tom čase sme sa s ním stotožnili. Vďaka tomu budete mať aj viacero celodeniek cez víkendy. 🙂 Takisto by som upozornil, že nie sú 90. roky a nie všetci chodia iba na šiestu. Ľudia chodia na šiestu, na 6:25 na vlak, či na 6:40 na iný vlak. Trojka o 5:32 vozí do nemocnice sestričky, dvadsaťtrojka z Východnej vozí ľudí na vlak do Bratislavy. Všetky tie časové polohy majú svoje opodstatnenie. Ak by som splnil všetky požiadavky verejnosti, tak minimálne taká 23 chodí ráno cez víkend každých 20 minút. Sú požiadavky na spojenie pre sestričky na šiestu, na expres do Bratislavy aj na rýchlik do Piešťan. Toto všetko sa splniť nedá. 😊

Z Opatovej dnes ráno chodí počas víkendov len jedna štvorka, potom začína jazdiť až 9:07, čiže po novom dokonca o trištvrte hodinku skôr než dnes. 😉 Navyše, keď je obmedzená 4/11 počas víkendov ráno, je pekne preložená 1 s 11 zo Saratovskej, takže aj tak majú polhodinovku. 🙂
Reakcia na: draxter #13934:
Veľmi rozumé a pekné zhrnutie!!! A Kvorkov doplnok neskôr-viď vyššie tiež! Súhlasím úplne a po sto rokoch by sme si aj ruky mohli konečne podať osobne už! Dnes som to pozrel, vidno že autori - junáčikovia, sú nočny vtáci, tie ranné prvé odchody nie len z Opatovej ale aj z Východnej,a ak má ešte aj prestúpiť sú neskoré a na 6tu do práce to nebude stíhateľné...ale tak uprvaia časom....Ono vy keby ste si všetci spolu raz sadli a dali hlavy dokopy , vznikol by grafikon grafikonov ...veď sa to dá aj cez počítačové siete ako keď Elán robil posledný album...a potom by sa mestu venoval a zadarmo!!! Tak by to bolo najlepšie...ale tak dnešná doba je iná.... Dramatické bude aj jazdenie zo Saratovskej na generála cez x , ....no a teraz už len na autobusy dať majáky a upraviť im prednosť jazdy a vybavené 😅
Reakcia na: ajjo #13935:
Ale nech je kľudne extra linka do VOP. Či je lepšie mať chaos v P6? Bude to prehľadnejšie. Veď nesutazime o počet liniek, ale zmysel. Tak ako kedysi bola linka 20 a tiež sa nedala pod dajme tomu 22 s poznámkou ide do LOT.
Reakcia na: draxter #13934:
Pri linke 16 cez víkend sa striedanie neoplatí, pripomínam interval 60 minút, čo by znamenalo 120min Sihoť/Kubrá. To mi príde nezmyselné. Vnímam však to, že večer je v Kubrej toho trochu veľa.

Pri spojení N1 a N2 treba pamätať na to, že nie všetky spoje N1 pokračujú na N2, resp. N3, čo by spôsobilo zbytočné poznámky.

Dôležitejšie pri N-kách je vrátiť N2 do pôvodného návrhu, aj za cenu narušenia spojenia Juhu a Sihote (dôvody som tu už popisoval).

P zo Sihote k VOP je uznávam, torchu odveci, no treba to asi brať ako len vyčlenenie účelového spoja, aby sa nemusela zriaďovať nejaká extra linka.
Tak som si dal námahu a závery zo zmien, teraz čisto moje subjektívne, objektívne zverejním neskôr.
A/ Ceny - už som uviedol, že sú tu 4 zásadné body, ktoré vyžadujú zmenu. Dnes najlacnejší lístok stojí 0,80€ v hotovosti. 60 minútový stojí 1€. Po novom má stáť 2€. To nie je ani zohľadnenie inflácie, ani motivácie prejsť na dopravnú kartu (DK). To je zderstvo, stojím si za tým, pretože rozdiel medzi cenou lístka v hotovosti a z DK je vyšší, než cena samotného lístka. Chýba SMS lístok. Mesto má parking cez SMS, ktorý funguje dobre. Nevidím dôvod, aby MHD rovnako nebola v tomto systéme. Už len pre jednotnosť. Chýba ročný zľavnený PCL. Tiež nevidím dôvod, keď celý existuje. No a rovnako rozdiel až 60c pri platbe DK a BK (banková karta).

B/ linkové vedenie (k CP ak nie je priamy súvis s linkovým vedením, pod písmenom C)
Ako už priehrštím názorov nižšie možno vidieť, návrh má svoje kvality (treba povedať, že ich je väčšina) a aj nedostatky (samozrejme, tie sú prepierané, čo je logické). Poďme po linkách
1 - super je zmena trasy Sihoť/Kubrá. Mne sa tá koncovka na Juhu moc nezdá, ale ak bude, tak prosím označenie 1S
2 - za mňa bez zastávky pri nemocnici zmena trasy nemá potenciál s ohľadom na jej cestovný poriadok
3 - toto kvitujem
4 - za mňa prekvapivé, ale chápem prečo. No nesúhlasím, že to bude lepšie. Opatová má obrovské množstvo PAL spojov i Os vlaky. Potom mala byť trasa po Štefáničke a nie sa zase motať na Sihoť
6 - trasa je bez zmeny
7 - toto bude výzva
8 - trasa je bez zmeny
11 - zmenená trasa cez Sihoť: chápem prečo, ale mne sa to nepozdáva.
16 - môže byť
23 - trasa mala doznať zmenu, aspoň k Maxu
24 - bez zmeny
25 - ok
P5 - ja som za číslo 15
P6 - som za číslo 12, a ten AOZ spoj ak musí byť na trase Sihoť-AOZ, tak radšej mimo tejto linky, keďže sa ani nepriblíži priem.parku
P7 - som za číslo 17
N1 - ja som za spojenie s N2 do linky 50, ale ani takto to nie je zlé
N2 - detto, a spolu obe linky ako 1.
N3 - tiež vedené na dennej linke 3/6. Uvidíme, ako sa chytí.
školské spoje - ak sú treba, tam nie je o čom

C/ cestovný poriadok
1 - musia byť tie dvojminútové rozdiely? A ak bude jazdiť aj na Juh I, viem že prípoj k vlakom, ale pre samotný Juh I nezapamätateľné
2 - zbytočne veľa spojov na túto novú linku. Víkendová ponuka ako Juh III, potenciál skrátením trasy značne nižší
3 - môže byť
4 - tiež mi príde že ponuka je veľmi vysoká, najmä v časoch mimo špičky, keď jazdia aj rýchlejšie PAL spoje a tiež večer
6 - skorý koniec, nesúhlasím s takýmto radikálnym skrátením na tak výnamných mestských častiach. Z Juhu idú len cez víkend Za mosty 3 linky, zo Sihote nič. A keď by aj víkend nemal byť, potom v "x" jednoznačne premávka dlhšie. Posledný spoj o 15:30. Kedysi šla posledná 15 práve 15:35x a moja mama vždy nadávala, že prečo nejde aj neskôr, potom musela 5 a šlapať na Juhu. Teraz je to o tom istom. Za mňa súčasný rozsah prevádzky
7 - detto ako pri linke samej
8 - ok
11 - ok
16 - ťažko povedať, keď vidím večernú premávku v Kubrej u liniek 4 a 11, k tomu ešte 16 v tomto rozsahu, je to asi veľa. Ja som za striedanie 6/16 aj cez víkend.
23 - v roku 2004 bola linka zahustená, premávala sama, a aj tak nebola využívaná. Som rád, že je tu premávka po 18-tej, ale inak mi príde predimenzovaná
24 - ok
25 - ok, len neviem či ten víkend treba až takto. Ja by som ho nechal 60 min a radšej nechal linku 27 pre Zámostie cez nový most kolečkom
N1 - cestovný poriadok ok
N2 - chýbajú spoje v x, čo by boli akoby návoz na N1 zo Sihote, myslím, že aj tu by sa premávka o jeden-dva spoje dala predĺžiť, či ráno skôr začať
N3 - uvidíme ako sa chytí
P - účelové spoje, snáď majú oporu pre zachovanie. Ak je odôvodnené, že nebude priamy spoj po 22.00 z PP na Sihoť či na Juh I, budiš.
Reakcia na: S499.1023 #13921:
Bodaj by. Lebo iné, než oficiálny text, zatiaľ je len JéPéPé.
Reakcia na: S499.1023 #13930:
Ty považuješ rozdiel 1,20 EUR za relevantné znevýhodnenie platby za jednotlivý lístok? Ja nie, je to iná forma úžery, pretože rozdiel je 175%, rozdiel je viac než cena lístka samotného.
Tie 4 body čo som napísal, sú isto dôvodné na zmenu. Skôr ja mám pocit, že ako obvykle, to nik poriadne nečítal (však ako sa čítajú materiály o veľa stranách) a z tých pár viet dôvodovej správy to vyzerá chrumkavo. Snaha vylepšovať je správna, ale MsZ je zajtra, tu žiadna diskusia skoro možná ani nebola, ešteže sme to tu zachytili.
Reakcia na: henko151 #13929:
Jeden spoj za dve hodiny od OC Max a teda aj železničnej stanice na Saratovskú v podvečerných hodinách je z mojej strany ako cestujúceho neakceptovateľný bolo by potom úplne zhoršenie existujúceho stavu. Ak tam bude deklarovaný a dodržiavaný prestup zo 6 tak OK. Iné riešenie som navrhol aj do mailu nech linka 1 robí aj podvečer, každú hodinu zachádzku na Saratovskú. Zobral by som polhodinový interval doobeda a dal na podvečerné spoje. To , že bude niekto cestovať lokálne medzi JUH 2 a JUH 1 je skôr nezmysel, ktorému sú presvedčený len južanskí poslanci podľa mňa. Ale som za to aby mali starí ľudia z kostola spoj aspoň raz za hodinu.
Reakcia na: draxter #13927:
Okrem znevýhodnenia platby bankovou kartou nevidím žiadnu zvrzanú tarifu ani cenník. Zdôrazňujem, že znevýhodnenie platby v hotovosti považujem ja osobne za správne a žiadúce. Okrem toho tu vidím snahu vylepšovať veci za behu.
Reakcia na: vlado54 #13923:
Podľa CP vidieť, že idú z MAXu 3 spoje linky 1 na Saratovsku aj po 18, inak tam vidím 6 a 4/11 na Hasičskej v rovnakú minútu, takže pravdepodobne sa počíta s nadväznosťou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.