Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #14103:
Tie dáta budú nepresné vždy. Niekto vystúpi cestou do roboty skôr, aby si v potravinách vzal desiatu. Niekto po robode prejde peši centrom na kurz a až po ňom nastúpi na bus domov. Ak by sa len párovali výstupy podľa nástupov, vždy tam zostane takáto chybovosť - a zistíš, že si nič nezistil.
Jediný výrazne presnejší režim je tap in - tap out, aby sa dal sledovať presný pohyb každej karty. A tým pádom jediné platidlo bude virtuálne. Zároveň treba terminály pri každých dverách, ktoré sa tak nepáčia kvorkovi. Takže v istom momente si treba vybrať, v čom sa spraví kompromis - lebo niekde byť musí.
Reakcia na: milan005 #14123:
Toto je vec, ktorej stále nerozumiem. Prečo CP (a turnus) neodráža reálnu situáciu na cestách? Chudák vodič potom celý deň jazdí v strese a na úkor svojich prestojov, aby akotak stíhal. Keby jazdné časy viac odrážali reálnu situáciu z ciest, vodiči by nemuseli mať stresy a kolabovať za volantom bez ohľadu na typ služby. Jeden krok dobrým smerom je iste obdmedzenie zdržiavania vodiča predajom lístkov, ale sám osebe isto nestačí.
Reakcia na: henko151 #14124:
To je tak, keď niekto pozná Prahu a Žilinu a myslí si, že všetko treba spraviť podľa nich 😀
Keď si porovnáme brnianske prikladanie voči bratislavskému Kartuj a ostatným slovenským pseudopokusom, ani sa nechce veriť, že bratov Moravákov niekedy dobehneme.
Reakcia na: kvorka #14114:
Prečo sa tu musí stále spomínať Praha, ktorá do minulého roka nemala terminál na platbu kartou v autobusoch. Takže existovalo množstvo zastávok z ktorých si si nevedel kúpiť lístok inak ako v aplikácii alebo SMS, keďže automaty v Prahe naozaj nie sú na každom kroku ako v Žiline.
Ak teda vravíš, že jeden označovač na BK je super, lebo tak to má Praha. Tak ja tvrdím, že skús pozrieť aj ďalšie prevádzky ako Ostrava a Brno, ktoré majú oveľa prepracovanejší systém platby cestovného bankovou kartou. V Brne včera dokonca predstavili nové označovače na BK, ktoré budú umiestnené na železničných staniciach a umožnia nákup IDS lístku (samozrejme elektronický lístok) pri ceste vlakom. Podobné označovače sa v Moravskoslezkom kraji nachádzajú priamo vo vlakových súpravách. Takže podľa mňa treba sa inšpirovať lepšími ako Prahou.
Reakcia na: milan005 #14121:
Zároveň bola snaha aby nejazdil jeden turnus celý deň jednu linku ale linky rôznej náročnosti.
V minulosti vodiči ktorí celý deň jazdili poradie L1 doslova "kolabovali" za volantom.
Taktiež po zavedení L24 a 25 v myslím v r. 2010 alebo 11 mali skúšobnú formu. A teda jazdilo na nich vozidlo na poradí. Jasne sa videlo že je problém to ustáť nie len z ľudského hľadiska ale aj kolón, meškaní ktoré sa počas problematických období zbierali
Reakcia na: milan005 #14121:
A bol ešte ďalší dôvod ktorý tu nejdem rozpisovať ale nedalo sa kvôli nemu stlačiť prejazdy k nule. Dnes už tento dôvod neexistuje.
Reakcia na: TomoSK #14095:
Áno, Bohužiaľ vyplynuli tri takéto prejazdy počas voľných dní večer zo Sihote na Juh. Ale majú niekoľko logických dôvodov:
V r. 2016 parkovala drvivá väčšina vozidiel na MHT pod Juhom, žiadne vozidlo nekončilo na Sihoti a nešlo odtiaľ do depa.
Vzhľadom na vyváženosť výkonov - naozaj všetky víkendové turnusy majú okolo 12:00 FPČ, podobný pomer čakania a teda aj dĺžky v práci, možnosť vodiča dostať sa pokiaľ možno domov k obedu, dodržať všetky zákonné aj ľudské náležitosti (naozaj mi nepríde ľudské na turnuse ktorý začína o 8:00 umožniť obed o 17:00).
Aby bolo všetko toto umožnené a narýchlo spravené, ostali aj tieto prejazdy.
Spoj "naviac" by sa za čas ktorý je medzi príchodom na Sihoť a odchodom z Juhu nestíhal a aj tak by len narušil pravidelnosť.
Ak by tieto prejazdy neboli, boli by vozidlá končiace na Sihoti ktoré by išli prejazdom aj tak parkovať pod Juh.
Reakcia na: draxter #14110:
A čo? Zákon o VD nepozná ani 24-hodinový lístok, to neznamená že objednávateľ nemôže takýto lístok do tarify zaniesť. Kompetencia určovať cestovné je daná objednávateľovi a nijak mu nezakazuje napr. rôzne sadzby cestovného podľa formy platby.

Ako som už spomenul, systémov kde sa líši cena lístku podľa spôsobu platby sú na Slovensku desiatky, zatiaľ som nezachytil že by z toho niekde mali právny problém.
a ja dodávam ešte §4 ODS. 8 zákona o ochrane spotrebiteľa, pretože takýto predaj lístkov je nehoráznosť
Reakcia na: kvorka #14117:
Presne
Reakcia na: PtrkHrnk #14116:
Moje i draxterove príspevky ich obsahujú, či zase ďalší čo nečíta? A vieš, kamarát, práve antidiskriminačné v spojení s cl.39a Ústavy a ustanoveniami Obc.zakonnika je klinec po hlavičke. Jasná diskriminácia hotovostnej platby. Rozdiel v rozsahu 150% snáď už ani nejdem rozoberať. To nie je 20c motivácia, to je presne zderstvo.
Reakcia na: draxter #14109:
Tak ak si tu chceme robiť právne názory, poprosím citovať konkrétne paragrafy. Ale hneď z fleku môžem napísať, že antidiskriminačný zákon sa tohto netýka, lebo ten zakazuje diskrimináciu len z konkrétnych vymedzených dôvodov.
Draxter, prečo ste do hlavnej správy tu na imhd nedali medzi hlavné body aj 150% zvýšenie ceny základného lístka a 100% zvýšenie ceny celodenného lístka? Idete len o niečo málo transparentnejšie než hlúpa dovodová správa zastupiteľstva
Vedia mudrci z iných prevádzok, ako je vyriešená platba BK v Prahe? Je jeden prístroj v strede vozidla (takže súpravy T3 ho majú dva). Žiadne pri každých dverách. Hlavne že ten sms lístok napriek výberu parkovného cez sms ani len nikto neuvažoval.
Reakcia na: kvorka #14112:
Nie je , ešte sa asi robia ,,drobné,, úpravy.😋
Už je zverejnený záznam z rokovania MsZ z 29.5.?
Reakcia na: draxter #14108:
Načo sa bavia s niekým, kto si nedá námahu áno po tebe čítať.

Za mňa jasné chýbal pro odsúhlasení MsZ zákonný predpoklad podľa §15 a teda ja by som to napadol. Rovnako ako stláčanie práva podľa cl39a Ústavy, diskriminácia hotovostných platieb a tým pádom to vnímal ako nátlak. Rovnako je doplnkový predaj u vodiča blbosť, lebo to je základný lístok, čo sa vylučuje. Tu je toľko veci ale, ešte ti pošlem mailom, lebo na niečo by sa ešte pripravili, keď poviem.
Reakcia na: 810zssk #14106:
Presne tak, zákon (tento ani žiadny iný) nepozná "prirážky za platbu v hotovosti", a takto ako si to pomenoval (tvoj pojem, ja sa držím ineho s iným záverom) to jasne je v rozpore so zákonom.
Nikde v zákone nemáš ani to, že 40% úrok je úžera, a predsa je. Takže hotovostné základné cestovné vo výške 250% cestovného z DK je čo potom....na to už nie je ani správy pojem. Za mňa zderstvo a obchádzanie zákona.
Reakcia na: PtrkHrnk #14107:
Tvoj názor. Akurát že si ešte pozri zákon na ochranu spotrebiteľa, zákon proti diskriminácii a ústavu a potom môžeš vysloviť názor.
Reakcia na: 810zssk #14105:
Prestaň sa hrať na médiá hlavného prúdu a láskavo čítaj. Tak podrobne zhrnuté a zdôvodnené ako do mňa to nemáš nikde a od nikoho. Ešte aj dovodová správa pre MsZ ani spolu s materiálmi neobsahuje to, čo by mala, takže skroluj a čítaj. A potom sa zapoj, nie od dvoch príspevkov ako máš vo zvyku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.