Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #12622:
No a? Stále lepšie než čo predvádzala SADka. Že by jeden deň behal kraťas miesto kĺbu všetci prežijú. Veď napokon SADka to presne tak robila i so záložným...keď bola nehoda #54 tak až od druhého dňa vyšla #61. Takže toto vôbec ale vôbec v TN problém nie je.
Reakcia na: kvorka #12621:
Samozrejme suhlasim, brat v tom obmedzenom rezime ktory bol tie data za smerodatne nemozno. Hlavne z reakcie niektorych prostorekych cestujucich(nemozem citovat ale bolo to v zmysle " co Vam kuruje, dlhy autobus na tak malo ludi, kde ste boli doteraz " ) som pochopil ze ta linka niekedy(a tym myslim relativne nedavno) bola dost vytazena a klbovy spoj si zasluzila. Prezentovat ale nasadenie, pouzijem matematicky vyraz, prave tejto linky prave vtedy a povazovat to za nieco cim sa treba chvalit...nepride mi to najstastnejsie riesenie.
Bolo by dobre pretlacit u noveho dopravcu hned ako jedno z prvych rieseni, nech si ludia na to zvyknu.
Reakcia na: kvorka #12621:
Presne tak! Na margo témy "linka 24 vozí vzduch" pripájam niekoľko fotiek. Už ich nemám v PC, našťastie som ich našiel v jednej z príloh zápisnice VMČ Stred (strany 9-10): https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-%C5%A0%C4%8Depko.pdf

Dokonca, ak si správne spomínam, nejaké fotky preplnenej L24 pred Vianocami, pred pandémiou, boli aj priamo tu v diskusnom fóre.
Reakcia na: Kubo 123 #12617:
Predsa ale práve podobný problém je v súčasnosti a pri turnusoch súčasného dopravcu, kedy vozidlo behom dňa vystrieda (hovorím s nadsázkou) polovicu liniek MHD a "vďaka" tomu nie je možné v prípade potreby (Advent na L24, cintoríny na L11) jednoducho vymeniť sólo autobus za harmoniku, lebo by sa z tej L24 dostala aj na L12 na Noviny a neviem ešte kam všade. Pokiaľ som si všimol, kvôli L24 pred Vianocami sa museli upraviť turnusy.

Súhlasím s tým, čo povedal kvorka. Dnes sme v roku 2022 a pri plánovaní kapacity musíme brať ohľad nie len na to, aby sa cestujúci fyzicky narvali do autobusu, ale aby mali aj primeraný komfort (tzn. že síce stoja, ale nie sú aspoň nalepení jeden na druhom).

V prípade 5 kĺbových turnusov môžu byť 4 na tých najviac vyťažených spojoch (L1 v špičke, návoz do Belej a podobne) a posledný môže byť na spojoch, ktoré sú vyťažené o niečo menej, avšak tam bude zvyšovať komfort. V prípade poruchy na ktoromkoľvek kĺbovom poradí sa stiahne harmonika práve z tohto najmenej exponovaného piateho a tam pôjde záložný sólo autobus. Stále to bude lepšie, než nechať úplne novú harmoniku hniť vo vozovni a ani nebude, v prípade poruchy, potrebné prerábať turnusy.
Reakcia na: Jacob #12615:
Tá záloha nemusí byť myslená len ako vozidlo, ktoré je pridelené na zálohu, ale že obehy sú urobené pre štyri vozy a jeden voz je vždy doma (každý deň iný).

A aj takéto riešenie má určitý svoj zmysel, pretože ak urobíš obehy na všetkých päť vozidiel, tak v prípade poruchy musíš počas dňa riešiť buď výmenu vozidla z inej linky, kde ho je menej treba, alebo do konca služby (a do opravy vozidla) bude namiesto neho jazdiť menej kapacitný 12-metrový voz.
Reakcia na: tomas153cv #12619:
Víkend a ešte teraz v Covidovej dobe nemožno brať za smerné. Po 1.3. sa to hádam postupne zlepší, pričom je zrejmé že navozove spoje linky 24 i 25 cez víkend treba riešiť klbovym vozom. Ale kĺbové poradia treba v "x" všetky, a jedno kľudne aj linka 24, pred chorobou asi najvyťaženejším spojením.
Reakcia na: irizar #12612:
On myslel ze linka cislo 24 prevazala vzduch cez vikend. Robil som ju a skutocne, pocet prevezenych cestujucich do 35, v jednom momente odhadom max. 20 cestujucich. Robil som ju 2 dni po sebe, oba dni rovnake scenare.
Reakcia na: Kubo 123 #12617:
Ide to úplne jednoducho, presne ako som napísal. Neviem čo by mal človek zložité robiť. Napokon, tvorcovia koncepcie súčasnej MHD mestu ukázali, že to vedia urobiť dobre, grátis a urobiť 5 kĺbových poradí je snáď to najmenej. Tak zbytočne nezvelicuj, a hlavne ak niečo nezvládala SAD, tak to bolo práve ohľadne technického stavu vozov, čo sa naplno pri #61 ukázalo. A preto tie obštrukcie a aj to, že bol "záloha" lebo nebol schopný prevádzky. Nuž , ISO kvalita...
Reakcia na: kvorka #12613:
Nech sa páči, nový dopravca bude isto chcieť dispečerov, a pokial si myslíš že ak poprehadzuješ xy vzorov pri poruche jedného, čo potom pri poruche trebárs 5tich???? To už budesa rad že pôjdu všetky spoje a nebudeš vedieť kde je sever. Treba si to vyskúšať 🤷‍♂️, lebo od stola ide vsetko teoreticky
Konecne tu bude normalna MHD nie to co tu bolo doteraz. Vyborny krok vpred.
Reakcia na: kvorka #12613:
Plus ak by mal byť kĺbový ako záloha tak bohvie či by niekedy išiel vôbec. Pri starej SAD-ke mám skúsenosť, že raz jeden spoj nešiel vôbec a prišiel ďalší spoj v poradí extrémne preplnený. A to nehovorím, že Citelis čo bol v zálohe nebol možno ani pojazdný, čiže to nebola ani poriadne záloha. Tam ak má byť záloha by stačil predsa obyčajný, načo kĺbový by mal byť v zálohe? To mi rozum neberie... kĺbových bude len 5 a aj z toho aby bol jeden v zálohe je blbosť.

Úprimne som zvedavý čo všetko sa môže zmeniť výmenou dopravcu. Lebo komfort v podobe nových autobusov je jedna vec. Ale ak majú ostať takéto linky s takýmito intervalmi tak pre mňa osobne už ako aj teraz je MHD nepoužiteľná.
Z Trnavy vám ten Transdev a nové dokonca kĺbové NSká plne klimatizované len ticho závidíme...
Reakcia na: Kubo 123 #12611:
a vy ste s Kefalín, skudá vzali?

Tiež som za, aby jazdilo všetkých 5 kĺbakov riadne, s tým, že ak dáky bude mať poruchu, bude stanovené poradie, z ktorého sa vezme dole. Jednoduché, nie?

Mesto by malo ešte porozmýšľať, žeby mal Juh I a Juh III porovnateľné spoje ako Zlatovce, teda posilniť 11 a 28 podvečer. A hlavne urobiť niečo s linkou 23, ktorá okrem špičky je tragická.
Reakcia na: Kubo 123 #12611:
24 vozi vzduch. Ehe. Tak uz som tu cital naozaj vsetko.
A vozidla a vodicov na to skratenie intervalu chceme teda vziat odkial presne?
Reakcia na: Michal Mazánik #12607:
Áno, však problém to nie je, veď treba premiešať vzduch čo vozili medzi sihotou a OC, lebo niekto si povedal, že to musí byt, a bolo to ozaj dôležité, lebo tých pár ľudí by previezol aj mikrobus.
To, že ľudia stoja v MHD je prirodzené, nejedná sa predsa o diaľkovú dopravu kde každý ma svoje miesto. Vozidlo MHD je kategórie I, kde to je presne definované. Veď nie je náhodou rozumnejšie skrátiť frekvenciu spojov ako poslať jeden kĺbový?🤔
Reakcia na: Dispecer #12609:
nie je to náhodou nové NS z BL
Reakcia na: Dispecer #12608:
Možno niečo takéto? 🤔
Reakcia na: Michal Mazánik #12606:
Kombinovať všetky farby na vozidle som ani nechcel, to by naozaj nemuselo vyzerať dobre, ale skôr mi pripadá pri NS lepšie mať schému rovnakú ako Nitra (akurát by som tam vrátil ten čierny pás nad oknami), len namiesto tej modrej by bola červená, prípadne s tým rozdielom, že by tá lajna medzi bokmi a predným čelom mohla byť biela.

Takto mi to skôr pripomína Plzeň:
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/238222

Inak, neviem prečo, ja som mal Trenčín vždy viac spojený práve s modrou farbou, ale asi to bude erbom, kde práve modrá prevláda, ale všimol som si, že mestská vlajka je červeno-biela, takže výber farieb je podľa mňa OK.
Reakcia na: 733thunder #12603:
Tak ale to nie je vytesané do kameňa. Myslím, že v prípade verejného tlaku a následnej požiadavky objednávateľa dopravca rád vyhovie.

Rovnako sa roky hovorilo, že harmoniky "nemôžu" jazdiť cez víkend a pritom stačilo pár podnetov a stretnutí a počas adventných víkendov sme mali kĺbovú L24.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.