Reakcia na: kvorka #9859:
1 Ja netvrdím, že prokurátor nemá pravdu. Možno má. Potom sa však s verejnou dopravou môžeš rozlúčiť, lebo mestá o veľkosti Trenčína, ktoré sú nastavené na automobilovú dopravu, spravidla nemajú funkčnú verejnú dopravu.2 Nájomca s trvalým pobytom, keď už získal od majiteľa bytu podpis k súhlasu s jeho trvalým pobytom, si môže dohodnúť podpis k súhlasu so získaním parkovacej karty na svoje auto. Keď nezíska, môže si prenajať aj garáž alebo si nájsť lepšieho prenajímateľa.
3 Vo VZN máš aj podmienku vlastníctva auta resp. preukázania jeho používania na súkromné účely.
4 Miestnymi daňami a poplatkami by som sa neoháňal. Vezmi si to nové parkovisko na Saratovskej nad cintorínom - 37 miest za zhruba 80.000 €, v prepočte cez 2.000 € na miesto. Stihne zaplatiť jedná domácnosť s jedným autom takú sumu na miestnych daniach a poplatkoch za menej rokov, než dané miesto bude nutné zrekonštruovať? Mínus dažďová voda, obnova značenia a zimná údržba?
MA MHD
Aj s tým neskutočným počtom spojov PAL je to tak, že v sobotu som tam sedel takmer hodinu a čo som si všimol tak cez víkend sa tam zopár dier nájde, kedy aj cez hodinu nič nejde a 2 som našiel aj v "x". A potom práve takéto medzery plus špičku by som vyplnil MHD.
Naviac, ako stále vravím, PAL jazdí smer ŽST. MHD by ľudí doviezla aj k Úspechu, do mesta, do Nemocnice a pod.
Zachádzku by som zaviedol na linke 13. Cestujúci požadovali zvýšenie poštu spojov (zaujímavé, že linku, ktorá ich vozí po celej m. č. opäť preferujú viac, ako rýchlu linku 3) a na 13 by som tak doplnil jeden spoj v rannej a jeden v popoludňajšej špičke a zaviedol zachádzku do Orechového (z podjazdu Vlárska by linka išla do Orechového, otočila sa a pokračovala na Istebnícku ul.)
Samozrejme, že ak by bola možnosť trasovať novú linku do Zamaroviec, preferoval by som to, bez úpravy linky 13 a otáčania v Orechovom.
Celkovo by som navrhol potom toto:
Linka 14: Zamarovce - Orechové - Staničná - Úspech - Autobusová stanica
Linka 10: Autobusová stanica - MAX - Pred poľom - Sihoť II, I - Hasičská - Nemocnica - Dlhé Hony - Soblahovská - Soblahov
Linka 14 by jazdila 60/120/120 ( špička/sedlo/víkend )
Linka 10 by jazdila 60/60/120
Pričom všetky spoje linky 14 by pokračovali z AS na linke 10. A všetky spoje cez špičku a víkend a každý druhý v sedle by pokračovali z L10 na L14.
Pre Soblahov by to prinieslo rýchlejší nástup a výstup, spojenie s Nemocnicou, viac zastávok v centre, spojenie so sídliskom Sihoť, k Max-u, zachovalo by sa spojenie s AS a samozrejme aj pre Zamarovce a Orechové by bol prínos veľký (zasa rýchlejší nástup a výstup, spojenie k Max-u, na Sihoť, do Nemocnice - na pokračujúcich - teda všetkých spojoch).
Čo poviete?