Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan001 #9568:
Mne pripadá, ako keby jazdilo MHD viac ľudí. Ale možno je to odstavením kĺbových autobusov ?

S pripomienkami súhlasím, a doplním:

- víkendová premávka linky 5. Možno mi to nebudete veriť, ale aby cez víkend z Juhu I nešlo nič 40 minút je moc. Písal som to aj autorovi (na mail mhd@trencin.sk) a tam som dospel k nasledovnému riešeniu:
Mal som príležitosť vidieť niekoľko spojov linky 12 cez víkend a väčšinou tam boli dvaja ľudia (keď som sa bol odviesť, tak som bol jediný cestujúci v celých častiach Biskupice a Noviny). Preto ma napadlo, že by sa spoje z linky 12 - 5 párov presunuli na víkendovú linku 5 spolu so spojmi linky 13 cez víkend (ktoré boli aj pôvodne v linke 5). Takto by linka 5 mohla mať cez víkend 8 párov spojov, s tým, že konkrétne 3 by zachádzali do Zlatoviec a Záblatia. Istebník by obslúžila linka 27 a najmä PAL, ktorá ako mi bolo povedané jazdí cez Istebník v hojnom počte.

Môžete mi veriť, že hoci pripomienku som poslal možno iba ja, tak som počul na to nadávať minimálne 20 ľudí (v autobusoch, na zastávkach, aj v mojom paneláku ? ). Myslím, že tieto kilometre by boli na linke 5 určite využité. Momentálne čakám na odpoveď autora.
Napadlo ma aj to, aby cez víkend jazdila znovu L5 miesto L7/17. Od toho som, ale po konzultácií s autorom upustil.

- druhá a už kratšia ? : naopak, cez pracovné dni je linka 12 vyťažená lepšie (minimálne dvojnásobne) a teda by som uvažoval o malom posilnení. Bolo by to v tom, že spoj jazdiaci o 15. hodine po Biskupice, námestie by pokračoval naspať do mesta so zachádzkou do LOT (namiesto dnešnej linky 2). Prípadne by mohol pokračovať priamo na tejto dvojke.

Cestujúcim z Novín by sa tak umožnilo uprostred poobedňajšej špičky cestovať do centra, čo teraz nie je možné. Možno by to ľudí pritiahlo. A pokiaľ ten BUS z linky 12 pokračuje ako tá 2 z LOT, tak by to vôbec nebol problém.

Toľko odo mňa.
Reakcia na: draxter #9566:
Mapa je len v autobuse #18 , ale to je asi iniciatíva vodičov (je to mapa autora, z webu mesta).

Rozhodne by som spravil to, že základné informácie by som dal do dokumentu A4, tak aby boli čo najstručnejšie, prehľadné a výstižné. Na internete je množstvo bezplatných programov, v ktorých sa jednoducho a za pár minút dajú vytvoriť takéto letáky.

Nadpis by to mohlo mať "Augustové zmeny v MHD". Boli by tam informácie o:
- základné informácie pod nadpisom (pár viet o tom, prečo sa robila optimalizácia, na čo to bolo dobré,
termín skúšobnej prevádzky, mail, adresa na pripomienky)
- nástupe všetkými dverami (doplnené schémou nástupu a výstupu)
- trasy liniek napr. MHD 1 Gen. Svobodu - Autobusová stanica - Kubrá a pod.
- informácia o WiFi
- informácie o posilnených a nových linkách a zastávkach
- kontakt na dopravcu a mesto

Vedľa tejto A4 by sa doplnila mapa (taká, aká je na IMHD) vo formáte A3. Takto by to mohlo byť v každom vozidle, prístrešku, na webe a aj na verejných plochách na plagáty.
ja vnímam nástup všetkými dvermi ako podstatný pre skrátenie jazdných časov v koncových a začiatočných úsekoch - Sihoť, Juh, Kubra: všetko treba dať po minúte: nie je žiadny kruháč, žiadny semafór ani prednsoť v jazde. Ak bsu odchádza 10:00, to je čas odchodu a nie príchodu na zastávku, takže za 60 sekúnd musí voz prejsť jednu zastávku v týchto úsekoch.

Inak pár návrhov na úpravu od decembra (linky 7 a 17 nehodnotím, ich záťaž ešte len začne):
- na linke 4 pridať ešte jeden spoj večer
- na linke 1/22 niečo urobiť s odchodmi večer, lebo sa nestíha posledný rýchlik do ZA 21:26, predtým ide linka 1 o 20:15 a potom až 21:20, pričom linka 11 ide tiež už 20:45. Zišlo by sa niečo na stanicu cca 21:00-21:05 (neviem či posunúť linku 1 z 21:20 možno s ohľadom na obehy a interval)
- na Juhu I doplniť niečo aj v 21.hodine, v pôvodnom návrhu bola linka 5, teraz nie je nič. Dal by som preto tú linku 4 čo píšem vyššie.
- držal by som sa ešte toho, že neposúvať pravidelný interval o 5-10 min kedy-tedy, ale buď posunúť všetky spoje o 5 min, alebo vôbec. V pôvodnom návrhu boli takto pekne preložené spoje liniek 1+11, čo už teraz nie je od nás z Kubrej.
- rád by som, aby niektoré skrátené spoje (4 z Opatovej) mali poznámku na akom spoji pokračujú a aby to bola cesta jedna tak, ako to je uevdené tu na imhd.
- to hlúpe označenie na transparentoch, že už z Juhu je uevdené gen. Svobodu na spojoch liniek 7,13,17 je potrebné zmeniť, začať používať aj inverzné označenie pri zachádzkových či skrátených spojoch
- konečne vyriešiť CP na zastávkach, nech už nezavádza cestujúcich

Chválim linky 4,6,8,11 a 13, vyzerajú naozaj slušne využívané v novom prevedení.
Dva poznatky z linky č. 5 s odchodom 14:16 od Nemocnice smer Saratovská, voz #37

1) Ešte nám chýba týždeň do konca mesiaca a cestujúci už stihli vyčerpať dáta pre wifi. Vyzerá, že týždeň si bude musieť celý autobus vystačiť so 64 kbit/s...

2) Na Cintorínskej postaršia pani sa asi 10 sekúnd štverá po schodoch a hneď na vodiča "Kde sú tie autobusy pre invalidov?"
je na škodu veci, že sa neodprezentovali pozitívne zmeny tak, ako je to v článkoch tu na imhd niekde v TN info vloženým špeciálom alebo prílohuo tak, ako to bolo za Cellera v roku 2006. Mapku siete tiež mohli priložiť, takto je len tu na webe, vo vozidlách nie je nič.?

Toto sú žiaľ veci, ktoré majú riešiť ľudia na meste ako objednávateľ s dopravcom. Nielen, že sa nevyriešili vopred, ale zatiaľ ani za pochodu a to máme o 2 týždne školský rok a nápor najmä na linke 7/17 možno očakávať viac než kedykoľvek predtým. Rozbehnú sa kĺbaky na plný kotol a nosné linky 1 a 8. Preto osveta o nástupe všetkými dverami či dobíjaní a kupovaní PCL v automatoch (spolu s ich umiestnením) by isto pomohla.
Reakcia na: dyspozytor #9564:
Predávajú sa. Jeden som si kúpil, lebo som chcel vidieť ako vyzerá.

Sú to vytlačené linkové CP na papieri formátu A5, zhora sú pripnuté spinkou. Nieje tam úvod, ani mapa ani popis zmien. Je to ako keby si to vytlačíš doma, zopneš spinkou a na poslednej strane je vytlačený cenník (ten čo je aj v autobusoch na dverách).
Reakcia na: MA MHD #9563:
Tak to je fakt už na zaplakanie, keď si nevedia po sebe prečítať, skôr ako to zverejnia na webe?!


Keď sme už pri kancelárii predpredaja, sú už v predaji nové cestovné poriadky MHD v tlačenej podobe? Plánuje sa vôbec vydať niečo k zmene? Predsa len, staršie ročníky cestujúcich skôr uvítajú klasicky tlačené CP s prípadným popisom zmien, registrom premenovaných zast., nového cenníku, či vloženej schémy siete MHD...
Posledný CP (červená brožúra - MHD TN) evidujem ako "Informatívny cestovný poriadok" SAD Trenčín - MHD Trenčín, platný od 3.11.2012". Pre CP 2015/2016 sú linky MHD Trenčín včlenené do Informatívneho CP pravidelnej aut. dopravy pre celý TSK. Je to 368 - stranová kniha, ktorá nemá žiadnu mapku a dokonca ani žiadny obsah či úvod! Linku nájdete len tak, že jednoducho viete vopred jej číslo!!! Kúpil som ju asi len ja, predpokladám?
Výňatok z webu SAD:
"... oznamuje svojim klientom, že dňa 18.8.2016 (štvrtok) bude Kancelária predpredaja so sídlom Palackého 11, Trenčín (aut. stanica) z technických príčin otvorená... "

Odkedy je na Palackého ul. autobusová stanica? ?
Reakcia na: draxter #9556:
A upravená poznámka by nemusela byť dlhá. Napríklad pri 5 by to bolo: "neobsluhuje Dlhé Hony a Nemocnicu", pri linke 6 iba "neobsluhuje autobusovú stanicu" a pod.

Problém mi pripadá ale to, že už nám dochádzajú písmenká. A tie súčasné sú veľmi nelogické, napr. "a - ide po Detské mestečko" namiesto "d - ide po Detské mestečko", alebo "K - ide po Sihoť IV" na Sihoti by sa malo použiť S a K by sa malo použiť pre poznámku "obsluhuje Kubrú, ZŠ kde končí".

Celý ten dobrý význam optimalizácie sa úplne stráca "vďaka" rôznym chybám vo výveskách, vnútorných transparentoch, označníkoch, hláseniach a aj zlej informovanosti cestujúcich. Ach jaj!
Reakcia na: kvorka #9559:
Ja by som (na mieste SAD) zakúpil 4 krátke a 1 kĺbový (namiesto 42, 43, 44, 45 a 61). Nahradili by sme tak najstaršie Karosy aj stojaci Citelis 18M ? . Mali by sme ďalší kĺb do prevádzky a zároveň by sme mohli pridať nízko-podlažné kĺbové spoje ako aj nízko-podlažné sólo spoje.
Reakcia na: kvorka #9559:
Neviem či by bol práve nutný... ale najstaršie Karosy už majú 11 rokov a zodpovedná SAD by už mala uvažovať ako ich po skončení životnosti nahradí ?
Reakcia na: moloth #9557:
tu sú:
https://www.vucbb.sk/eSlu%C5%BEby/Doprava/Dopravn%C3%A9licencie/Vydanienovejdopravnejlicencie.aspx

spolu s tým vidíš aj žiadosť o zmenu licencie a pod. dokumenty ?
Reakcia na: kvorka #9550:
No dobre, inak teda. Videl si v živote aspoň pár licencií na prímestské autobusové linky?
Reakcia na: milan005 #9555:
lenže kvorka má pravdu v tom, že to znamienko je protiprávne a trasu z neho nevyčítať. keďže ale máme pre každú linku zvlášť vycapený CP, tak poprosíme každú linku spraviť správne, lebo už ma nebaví riešiť, že si niekto nevie robiť svoju robotu - a to za peniaze, ktoré tu na imhd admini nedostávajú a vedia ju urobiť grátis. Takže buď: stojí len ...., alebo neobsluhuje ................. . Inak je to proste zle. Ako polovica vecí, ktoré od 1.8.2016 mali byť správne a nie sú❗
Reakcia na: kvorka #9554:
Ja so znamienkom "z-zrýchlený spoj súhlasím", lebo vypisovať zastávky kde spoj nestojí a zároveň pre inú kombináciu iné znamienko by bolo rozsiahle. Zrýchlené spoje sú väčšinou na trasách "robotníckych", kde chodia pravidelní cestujúci a teda zbadám znamienko "z", pozriem si v linkovom CP kde nestojí a viem.
http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1139_zlatovska_sad.pdf
z zrýchlený spoj - vysvetlivka jak hovado, čo to znamená? kde stojí? či všade len vodič ide rýchlo? ? ? dopravca by sa mal už vážne nad sebou zamyslieť, toto je bordel na kolečkách?
Reakcia na: kvorka #9550:
No tak potom sú to len dve licencie. Jedna skupinová na 112 liniek pre SAD Trenčín a druhá na 74 pre SAD Prievidza. Iba keby sa dajme tomu upravovali trasy v okrese napr. Ilava na 5 linkách, tak sa vydá zmena dopravnej licencie a tá zmena už pod iným číslom je vlastne novou licenciou, pričom sa v jej znení odkazuje aj na starú pôvodnú.
Reakcia na: MA MHD #9551:
Ešte jedna vec k výveskám, tentokrát na IMHD:
má nejaký význam to, že hoci majú všetky zastávky zapracované nové názvy nechávať konečné po starom (napríklad linka 13 má v zozname napísanú konečnú gen. Svobodu, ale v hlavičke sa ukazuje smer Gen. Svobodu, otoč)?

Ak to nemá nejaký význam (ktorý mi možno nedošiel) dalo by sa to zmeniť? Ďakujem!
Dnes po dlhšej dobe prichádzam aj s pozitívnymi správami:
- na zastávke Pod Juhom smer centrum pribudla konečne nálepka linky 25 aj z druhej strany označníka,

- v niektorých autobusoch sa už vypisujú aktuálne názvy zastávok (Beckovská a pod.) avšak ešte nie vo všetkých. Len tak ďalej.

Prichádzam však aj s kritikou:

- tabuľa na Hasičskej stále nefunguje, poznámky v CP sú stále rovnaké, niektoré hlášky sú stále tiché (ale napr. 28. októbra a Dolný Šianec je už počuť dobre).
- na Novinách včera ešte po starom, dnes neviem

- a všimol som si ďalšiu vec, a to, že na označníku zastávky 28. októbra chýba nálepka linky 50 (hoci podľa CP tam zastavuje): http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1124_28.oktobra.pdf

--------------------------------------------

Ešte k zastávke Pod Juhom: mne ako cestujúcemu pripadá, že najväčšie problémy autobusom spôsobuje blízkosť križovatke. Ale presun za križovatku by nebol najlepšie riešenie (nástupištia by museli byť dve - aj na ul. Ku štvrtiam, aj na ul. Soblahovská a spôsobovalo by to cestujúcim problémy).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.