Reakcia na: draxter #9385:
Presne takúto predstavu mám aj ja. Možno len pri rekonštrukciách by som doplnil výmenu povrchu chodníka v priestore zastávky na jednotný typ dlažby (tvarovo aj farebne). Aby to nedopadlo ako na Legionárskej pri pekárni Barbora. Vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých by mali byť samozrejmosť.Na samotnú kategorizáciu zastávok sa už necítim celkom zdatný.
?
draxter
Do budúcna odporúčame manuál zastávok MHD takto:
I
Zastávky kategórie I. (gen. Svobodu smer centrum, Mateja Bela smer centrum, Hasičská, Gymnázium, Braneckého, Legionárska, Inovecká, Zimný štadión, Stanica, Laugaricio, Tesco)
- kasselský obrubník, povrch liaty betón, označník s LED osvetlením, dvojitý prístrešok s miestami na sedenie, presklenie z oboch bokov proti dažďu, reklamný panel nesmie byť na stene bližšej k príchodu vozidla z dôvodu rozhľadu, CP aj vo vitríne vnútri prístrešku, informačná LED tabuľa s aktuálnymi odchodmi liniek MHD, kôš
II
Zastávky kategórie II.
- to čo I, avšak bez informačnej LED tabule s odchodmi liniek MHD, len jeden prístrešok
III
Zastávky kategórie III.
- to čo II, avšak bez vitríny vnútri prístrešku
IV
Zastávky kategórie IV.
- kasselský obrubník, označník bez osvetlenia, bez prístrešku, kôš
A zaviazať investorov, aby v prípade rozkopávok či výstavby vždy nejakú zastávku MJD v blízkosti zrevitalizovali podľa štandardu.