Reakcia na: kvorka #7920:
No , čo sa týka kruháča na Hasičskej tak podľa dokumentácie nebude. Aspoň nie do roku 2016. Ale aj tak by som bol radšej keby ho nestavali vôbec lebo jednak si neviem predstaviť ako by ho počas dopravného ruchu chceli stavať a potom si myslím že dopravu by nevyriešil za ním stále ostane pôvodná križovatka pri Tatre. Síce tam bude nový podjazd ale ten asi nebude tak vyťažený aby kôli nemu bola treba taký kruháč. Maňa napadli 3 iné a lacnejšie riešenia dopravnej situácie:1/ na križovatke Električná X Rozmarínová /v smere od K. Pribinu/ vypnúť signalizáciu smer ROVNO a spraviť tam ostrovček aby sa z rozmarínovej nedalo ísť do pravého pruhu. Autá z rozmarínovej by išli najprv do ľavého pruhu a až sa križovatkou by mohli ísť do pravého. Semafór by nespomaľoval dopravu smer rovno a nestala by sa žiadna nehoda.A na Električnej autá aj tak chodia z pruhu do pruhu takže by to nebol problém pre ne sa preradiť do pravého.
2/ vypnúť svetelnú signalizáciu smer rovno na križovatke Hasičská X Autobusová stanica. Semafór zbytočne spomaľuje autá idúce rovno smerom k Maxu. Navrhujem teda aby semafór bol len v odbočovacom pruhu na Stanicu. V opačnom smere a v smere zo stanice nechať signalizáciu bez zmeny.
3/ Vo vyústení podjazdu Mládežnícka na Hasičskú spraviť tam svetelnú signalizáciu ktorá by bola zosúladené aj s tou pri Tatre. Takto sú už zosúladené napríklad aj signalizácie pri BILLE. Na opačnej strane podjazdu spraviť malý kruhový objazd.
draxter
V Salzburgu jazdí kĺbový trolejbus aj do najmenšej mestskej časti, lebo norma prikazuje aby všetci sedeli. To je extrém čo tu netreba, ale častokrát cez deň by mohol premávať kĺbový autobus na spojoch vyťažených liniek 1 a 8 bez ohľadu na to, že sa 90 ľudí zmestí aj do krátkeho, lebo ide o úroveň cestovania.
CP: súčasný CP nie je síce zlý, ale ani dobrý. Je taký kočkopes na udržanie súčasného stavu bez výraznejších zmien v prospech cestujúcich. Bez toho, aby sa pridal čo i len jeden spoj, súčasný CP by potreboval:
- zosúladiť linky 2/24, 1/22, 11/17 a 8/18/21/28 tak, aby jazdili pravidelne, zapamätateľne. Že ide teraz linka 22 10 min pred linkou 1 je nezmysel. Linka 11 a 17 nie je zosúladená nijako, linka 2 a 24 ide väčšinu dňa za sebou po 95% rovnakej trase. Linky 8/18/21/28 by mali jazdiť tak ako tu už viacerí uvádzali v sedle a cez víkend každých 20 min spoj Juh - Sihoť a v špičke ešte častejšie.
Problém je večerná doprava a víkend. Posledná redukcia sa týkala väčšinou liniek 18,21,22,28 keď tieto linky po 19-tej už v "a" nepremávajú (22 áno). Večer po 19-tej potom z Juhu ide už len linka 1 a 25, po 20-tej ešte 5, 8, 11 a 22.
Po 20:45 už ide z celého Juhu iba linka 1 o 21:15 a 22:10 ?
Spojenie Juh - Zámostie po 20-tej: mesto tvrdí, že spoje sú málo vyťažené a že vozy parkujú v MHT. Možno sú málo vyťažené, ale dennodenne sa presúvajú vozy do vozovne na Zlatovskej z Juhu prázdne. Pritom by mohli ísť na linke 5 a 15 ako donedávna. Aj tých pár cestujúcich čo by zviezli by bolo prínosom, ľudia sa nemajú ako dostať z práce z Južanky a pod.