Zdravím,
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD
Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/
Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD
Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/
Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť
draxter
V Salzburgu jazdí kĺbový trolejbus aj do najmenšej mestskej časti, lebo norma prikazuje aby všetci sedeli. To je extrém čo tu netreba, ale častokrát cez deň by mohol premávať kĺbový autobus na spojoch vyťažených liniek 1 a 8 bez ohľadu na to, že sa 90 ľudí zmestí aj do krátkeho, lebo ide o úroveň cestovania.
CP: súčasný CP nie je síce zlý, ale ani dobrý. Je taký kočkopes na udržanie súčasného stavu bez výraznejších zmien v prospech cestujúcich. Bez toho, aby sa pridal čo i len jeden spoj, súčasný CP by potreboval:
- zosúladiť linky 2/24, 1/22, 11/17 a 8/18/21/28 tak, aby jazdili pravidelne, zapamätateľne. Že ide teraz linka 22 10 min pred linkou 1 je nezmysel. Linka 11 a 17 nie je zosúladená nijako, linka 2 a 24 ide väčšinu dňa za sebou po 95% rovnakej trase. Linky 8/18/21/28 by mali jazdiť tak ako tu už viacerí uvádzali v sedle a cez víkend každých 20 min spoj Juh - Sihoť a v špičke ešte častejšie.
Problém je večerná doprava a víkend. Posledná redukcia sa týkala väčšinou liniek 18,21,22,28 keď tieto linky po 19-tej už v "a" nepremávajú (22 áno). Večer po 19-tej potom z Juhu ide už len linka 1 a 25, po 20-tej ešte 5, 8, 11 a 22.
Po 20:45 už ide z celého Juhu iba linka 1 o 21:15 a 22:10 ?
Spojenie Juh - Zámostie po 20-tej: mesto tvrdí, že spoje sú málo vyťažené a že vozy parkujú v MHT. Možno sú málo vyťažené, ale dennodenne sa presúvajú vozy do vozovne na Zlatovskej z Juhu prázdne. Pritom by mohli ísť na linke 5 a 15 ako donedávna. Aj tých pár cestujúcich čo by zviezli by bolo prínosom, ľudia sa nemajú ako dostať z práce z Južanky a pod.