Vieš, že kedysi boli na Želazničnej ulici tri prechody prechodcov so semafórmi? Prvý v mieste prechodu z dnešného ostrovčeka od bufetu na druhú stranu cesty, druhý v strede ako je priamy peší prechod od budovy ŽST pomedzi stromy k nástupištiam PAL, a tretí v mieste domčeka SAD.
S tymto sa neda nesuhlasit a je mi divne ze nechapes zial, ako ludske zmyslanie a doprava funguje. Zhodou okolnosti to riesenie v Znojme poznam - sice je to uz nejaky piatok, ale kolko koliznych situacii tam bolo ani nebudem pocitat. Skor sa zameram na skodove udalosti/dopravne nehody, ktore neviem ci spocitas na prstoch jednej ruky. Vyustilo to v oznaceni znaciek reflexnym prvkom co pomohlo ako hadovi noha. Nakoniec sa o tom pisalo aj v tlaci, stavali tam policajti. Podla toho co mi rozpraval znamy co tam byva, mesto zvazovalo osadit semafory, avsak nemali na to financne kapacity - toto vsak neviem potvrdit, no z logickeho hladiska sa mi to javi ako najlepsie riesenie.
Podobne riesenie so semaformi je aj v Puchove - krasne, elegantne, nezdrziavajuce.
Odbocim teraz mierne od temy, ale cca. od septembra sa v ulickach okolo Slnecneho namestia menili prednosti, rychlosti, prejazdy. Po tyzdni tam zacala stavat mestska policia(zial plniac represivnu zlozku naplne svojej prace) chytali tam desiatky aut v protismere, o nejakej 30tke ani nevravim. Ku dnesnemu dnu tam stale chodia auta v podstate ako sa im zachce.
Tymto prikladom(a nasli by sa mnohe dalsie) chcem povedat len tolko, ze pokial sa nezacnu robit dopravne znacenia a riesenia polopate, nikdy to za sucastneho stavu nebude dobre.
Snad nechceme si zacat naivne mysliet, ze predchadzanim problemov(po tvojom priprava sterilneho prostredia) nam otvori cestu vnimavosti a obozretnosti u sirokeho plebsu.
Krasnym prikladom su vyrobcovia aut - kym pred 30timi rokmi navody na pouzitie obsahovali informaciu o ventilovych volach a ich nastaveni, dnes sa montuju klapky do tankovacich hrdiel zabranujuce pouzitiu zlej palivovej pistole. Tiez nechapem preco vytvaraju sterilne prostredie...
Ale existuje aj druha varianta a to nerozdavat VP ako na beziacom pase...
Ono mozeme to zrusit s argumentom, ze by tam vznikali kolizie. Ale potom sa necudujme, ze ludia skacu pod autobusy, lebo takymito rozhodnutiami robime vsade uplne sterilne prostredie v ktorom nikto nemusi o nicom premyslat...
Je nepochybné, že časť vodičov by obyčajnú značku Daj prednosť v jazde ignorovala.
To samozrejme nie je dôvod zmeniť značenie úplne. Rozmýšľajme, ako keby bola verejná doprava prioritnou: napr. STOP so žltým reflexným orámovaním
Povodne riesenie vyzeralo tak, ze autobus mal mat pri vjazde do stanice hlavnu cestu a vozidla smerom od Zeleznicnej mali davat prednost autobusom vchadzajucim na stanicu od Hasicskej. ODI toto riesenie namietlo s odovodnenim, ze Zeleznicna "ide rovno" a vizualne pripomina hlavnu, tak ma byt hlavna... s takymto argumentom by prakticky malokedy mohla existovat kriva hlavna cesta a namiesto opatreni, ako pripadne daj prednost v jazde vizualne zvyraznit sa upravili prednosti.
Cez vikend som v Znojme videl taketo riesenie prednosti pri vyjazde z bus stanice a prislo mi to sympaticke. V tomto konkretnom pripade sa dava prednost z oboch stran prakticky mimo ulice a autobus ma normalny vyjazd od nastupista. https://maps.app.goo.gl/WoqKUosb8Q1snHx1A?g_st=ac
Ďakujem pekne za info. Možno, ako zvedavý cestujúci sa spýtam:
- ako sa dosiahlo znížiť odmenu pre poskytovateľa / z 21,5 na 14,9 % /
- koľko asi % využíva túto službu / lístok cez sms / cestujúca verejnosť z celkového objemu predaných lístkov
Vďaka .
Spiatocnicky ODI? Ved teraz autobus dava presne tak isto prednosti - raz pri odbocovani dolava(prednost oproti iducim autam) a druhy krat koli dopravnej znacke - "STOJ, daj prednost v jazde". ODI trval na zmene organizacie dopravy koli tvaru a charakteru krizovatky - stanica je miesto leziace mimo cesty, kedzto naprotivna cesta od kasarni SNP je prijazdova cesta. Z tohoto titulu boli aj pred rokmi osadene rozdielne dopravne znacky - zo stanice znacka "STOJ, daj prednost v jazde" a v naprotivku je iba "daj prednost v jazde". Vela ludi vychadzajucich zo stanice si mylne myslelo, ze ked odbocuje doprava, oproti iduce auta odbocujuce dolava mu davaju prednost, co byvalo casto kolizne. Podobny pripad je vlastne aj na krizovatke Povazska x Hodzova - Lidl na Sihoti, kde je identicka situacia s prednostami a dopravnymi znackami.
Zbytocne sme sa ukratili o luxusnu stanicu(myslim rozmerovo, prehladnostou) na ukor pekneho, utulneho, paprndekloveho domceka s namackanymi ludmi.
Ešte taká otázka, čítajú to aj poslanci - doteraz bol vjazd MHD na stanicu bez poplatku. Teraz si bude vlastník stanice niečo účtovať? Lebo ak to dopravca bude musieť platiť, je to oprávnený výdavok. A tým by došlo k nárastu výdavkov de facto pre nič. Je toto nejak vyriešené?
Ak by sa v kocúrkove ,,nedaroval,, majetok kamarátom a iným spriaznencom, mohla byť vybudovaná odpočinková zóna pre busy a aj pánov šoférov presne tam, kde sa mestský pozemok vyparil.
Myslíš, že to bude akože "zo smeru Kubrá, zastávka A" pre MHD i RAL? Pochybujem. Nie je to tak ani v ZA, BB, kde IDS majú. A potom, spoje od Hasičskej, zastávka B s tie už krúžiť musia tak či tak.
Ak sú spoje PAL končiace v Trenčíne de facto MHD za rovnakých podmienok a tarify, nemajú čo byť oddelené a stáť inde, než MHD. To je dezintegrácia totálna.
Je to zle, ale to kolečko nechce nikto ani pre PAL. A asi sa zhodneme, že toto riešenie je polovicate i voči nim, lebo končiace spoje od Hasičskej ho robiť budú.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pešiak
- ako sa dosiahlo znížiť odmenu pre poskytovateľa / z 21,5 na 14,9 % /
- koľko asi % využíva túto službu / lístok cez sms / cestujúca verejnosť z celkového objemu predaných lístkov
Vďaka .