Koľkokrát som nedostal po zaplatení lístok... Na MHD Partizánske som dokonca opakovane zažil, že cestujúci dostávali predom vytlačené lístky, ktoré poslušne vracali šoférovi pri výstupe. Spôsobov je mnoho a systém, kedy je všetko o dôvere v šoféra môže paradoxne tento problém ešte prehĺbiť. Nerobme si ilúzie, že sú všetci poctiví...
Na toto je jednoduché riešenie, automatické počítanie cestujúcich. Dnes sa už v MHD Trenčín veľká časť cestujúcich nepípa, napriek tomu máme k dispozícii detailné dáta z APC. Presnosť APC sme si overovali aj tak, že sme spočítali ľudí fyzicky a porovnali si hodnotu s tým, čo vykázalo APC. Odchýlka bola vo väčšine prípadov ešte menšia, než výrobcom deklarovaná chybovosť (hovoríme o veľmi nízkych jednotkách percent).
Ako keby sa nedalo falšovať aj pri vydávaní zbytočných lístkov, že jo..
V roku 2021 pri ceste autobusom jedného malého českého súkromného dopravcu som bol svedkom situácie, kedy boli vydávané desiatky zľavnených lístkov, na ktoré bola v tej dobe poskytovaná ešte zľava 75%, pričom na daných zastávkach reálne nikto nenastupoval a nenastupoval. Účelom bolo samozrejme len to, aby bola poskytnutá vyššia časť kompenzácie za to, že išiel autobus takmer celú linku prázdny - boli sme v ňom dvaja cestujúci.
Ide o to, aby sa nestalo, že údajne je spoj prázdny, ale v skutočnosti ním ide X ľudí s PCL. Preto štatistiku treba mať. Ako povedal Churchill, neverím žiadnej štatistike, ktorú som si sám nesfalsoval.
Asi nerozumiem... Autobusy jazdia na to, aby počítali cestujúcich? Tento sadistický manier, že ku každej osobe potrebujeme lístoček, nás akurát tak doviedol do súčasného stavu PAL, ktorou nechodí nikto kto nemusí.
"Skúsenosti s politikou mesta v nedávnej dobe: je možné že nocaky skončia" presne toto i mňa napadlo. A platí to stále a aj teraz. Ale možno sa budúci rok vymení vedenie a spraví sa konečne to, čo tu už 10 rokov malo byť: nové zastávky, nové cesty, bus pruhy. Dnes len výhovorky. Ale parking spoplatniť a cykluhluposti, to máme na rozdávanie.
Menuj koho tým myslíš. Ja tu vidím stálice diskusii od zriadenia fóra. A vidím tu snahy pomenovať veci riadne.
Či myslíš, že to je zmenou dopravcu? Ťažko. Keby si na meste objednali toto už v roku 2020 namiesto zabudnutia, že im konci kontrakt so Sladkou, už to mohlo byť dávno. No nebola vôľa
Ja nechápem súdruhov, ktorí sú osobne zaujatí na strane dopravcu či zhotoviteľa grafikou. Za celé roky našej sekcie bojujeme proti tomuto mestu, sme za nočnú dopravu a nik si neželá viac jej zotrvanie. Ale prax nás naučila. Prvé čísla nesadnúť a idú zmeny. A tie vlastne idú aj teraz, len večer a nie v noci. Tak čo vás vie jedna všeobecná poznámka rozhodiť? Dobre draxter píše a má pravdu. Bodaj by sa nielen udržali, ale aj rozšírili - Kurba, pred poľom, Juh I. Tam by mala linka jazdiť tiež.
Pokiaľ viem, tlak na mesto spôsobil zavedenie nočných spojov na linke je 22. Rovnako zmena trasy 50 bola toho výsledkom. Dnes sme v obave, lebo aj po roku 2016 úpravy robené mestom boli väčšinou obmedzovanie, a to aj malým vykonom klbakov.
A tie noci cez veľkú noc, Vianoce, prázdniny a pod.kedy mohla 50 zarobiť, škoda reči. Dnes by sa hodilo nočák niekedy už od piana posielať. A z kina od Maxu. Toto by pomohlo.
#16458 - ak si prečítaš draxterov príspevok a nevytrhneš z kontextu ani nepridáš, nehovoril nič konkrténe, len a len skúsenosti s tým, ako to u nás chodilo.
Tak prečo to potom tak vehementne potrebuješ komentovať? Tu snáď niekto prezentoval opak? Ak čítam celé vlákno, tak práve po jedinej poznámke niektorého z kolegov nižšie o tom, že pri slabom využití môže dôjsť aj k zrušeniu, vyskakujete akoby si niekto dovolil rušiť celú MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
klobasa