Reakcia na: Viko #15953:
Súhlasím, NICL je zatiaľ jedno veľké tajomno, len z občasných náznakov možno hádať, ako to kompetentní zamýšľajú. Ja sa čudujem, že sa vôbec chcú púšťať do jednorazových lístkov. Som zvedavý ako sa bude definovať trasa, po ktorej cestuješ. Alebo to bude ako v tých nových apkách v niektorých krajinách, že ako cestujúci počas jazdy len "aktivuješ" apku, a tá podľa času a prejdenej dráhy identifikuje spoje, ktoré si využil a následne Ťa po ukončení cesty vyúčtuje?Pre mňa by bol zaujímavý skôr celonárodný predplatný lístok. I keď sa obávam, že bude za cenu, ktorú si žiadny civil nekúpi.
Tak či onak, súhlasím s Tebou, že NICL je iba o možnosti naskladať niekoľko lístkov na jeden doklad. Nerieši logiku dopravnej obsluhy, koordináciu jednotlivých systémov, nastavenie ponuky. Očakávam, že toto aj naďalej budú robiť jednotlivé IDS, len možno v miestach prekryvu alebo v niektorých celonárodných otázkach im bude niečo predpisovať NADA. Význam IDS preto určite ostáva.
Ja osobne som veľmi rád, že TSK nezakladá vlastný IDS a plne podporujem, že sa namiesto toho rozhodol integrovať so súčasným IDS ŽK, ktorý je už trochu zabehnutý a nefunguje najhoršie. Som presvedčený, že IDS-ká by mali zahŕňať územia dopravne funkčných regiónov a nie otrocky kopírovať často umelo vytvorené hranice krajov. Považujem za logické, že medzi Považskou Bystricou a Bytčou nevznikne žiadna tarifná hranica, ale celé považské rameno od NM po ZA bude súčasťou jedného systému.
Marek6283