Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pešiak #15949:
To je ale dost dobra otazka. Beriem to vsak z pohladu primatora(alebo skorej niekoho kto sa zaujima o to ako spravit dopravi atraktivnejsiu). Integracia napriec regionmi tu uz bola a je(nielen na SK), NICL naproti tomu vobec. Vobec nevieme, ako tento projekt dopadne, preto si myslim, ze je donho lahsie vstupit(minimalne to nebude o nic tazsie) ako Integrovana doprava ZA a TN nez ako jednotlivci.
V pripade ze by aj NICL nevysiel, pripadne by sa posunul cas realizacie, stale je tu sicher v podobe ID ZA a TN.
Z tohto pohladu(ak uz som rozhodnuty ze tych 15 litrov zaplatim, co na meste evidentne su), je toto vcelku logicky a spravny krok, rozhodne nieje kontraproduktivny ako by sa na prvy pohlad mohlo zdat.
Reakcia na: draxter #15881:
Možno sa nepostrehlo, keď som nedávno reagoval na pripojenie sa kocúrkova / v širšom meradle TSK/ do Integrovanej dopravy ZA. Dnes sa v tlači opäť objavili informácie ,, „Cestujúci budú môcť od 1. júla 2026 využívať jeden lístok pre všetky druhy verejnej osobnej dopravy vrátane železníc, mestskej hromadnej dopravy a prímestských autobusov. Postupne sa do systému môžu zapojiť aj súkromní dopravcovia,,. píše Pravda.
Ako cestujúci v kocúrkove ma zaujíma napríklad aj použitie financií do zapojenia sa do tej ZA, či čo vlastne z toho daňový poplatník bude mať? Osobne nemám doštudované všetky súvislosti, ale keď štát ide / konečne/ zrealizovať jednotnosť v doprave - prečo je tu taká dychtivosť sa spájať napríklad s tou ZA? Očakávam zas ruky dolu, ale takto sa predsa nezískávajú informácie od skúsených . Áno môžem sa pýtať aj na meste, či TSK. Ale ich stanoviská sú všakovaké, ako správne konštatuje aj draxter. 😕
Reakcia na: kvorka #15930:
To predĺženie linky 2 o spoje 16 idúce len od stanice, by bolo skvelé.
Reakcia na: Marek6283 #15946:
V pohode, veľmi sa teším. Veľa šťastia prajem.😃
Miško dnes už cestoval a testoval aj trestoval 😃 , Pešiak, ešte raz vďaka a aj desiatim kolegom. Je to nie len účelná vecička ale aj vkusná, snáď mu dlho bude slúžiť! Koľkokrát sme v diskusii na nože ale keď išlo o dobrú vec, išli emócie bokom a tak je to správne!!!
Reakcia na: Pablo #15944:
Autor článku nech ide zajtra na hokej linkou 2. A potom nech to odporučí známym.
Reakcia na: draxter #15942:
Ako už viackrát, krásny dôkaz o zorientovani sa v aktuálnej MHD. Názor si spraví každý sám. K hokeju, kedysi chodili 2 busy na juh a jeden zamosty, vzdy pred aj po hokeji. V Nitre to tak funguje aj dnes. A to by fungovalo aj v TN
Reakcia na: Vladimír #15939:
😃 vtedy postúpia tí z predu ďalej dozadu a je to tam ešte horšie, ľudia na toto rezignovali, kedysi si im povedal postupujte do vozdila, dnes im to aj pustíme ale každý sa sťaby elektródou privarí k tyči a má na saláme iných...ale učím ich ísť prednými, veď ja ich tadiaľ aj pustím von , lebo tam je najviac miesta.
Kurník, to čo za hoaxy na webe mesta ohľadom hokeja?
"Jednou z možností je využiť autobusy MHD. Až k Zimnému štadiónu Pavla Demitru vás odvezú linka 2, linka 4, k dispozícii je aj linka 8, linka 11 alebo linka 24."
Veď linka 2 už v čase hokeja nejazdí na Sihoť!
https://trencin.sk/aktuality/na-hokej-autom-zaparkujte-pohodlne-a-zdarma/
Reakcia na: Marek6283 #15938:
takže sa nezmenilo nič za 30 rokov 😁
Reakcia na: Vladimír #15939:
ráno je toto špecifická situácia, je rýchlejšie vystúpiť a nastúpiť, ten povel nezaberá a decká ak by mali ísť dnu, obvykle blokujú vystupujúceho. To by sa hneď mali naskladať logickejšie, čo žiaľ nerobia
Reakcia na: Marek6283 #15938:
A na zvukové hlásenie, ktorým ich požiadaš, aby postúpili do voľnejších častí vozidla, vôbec nereagujú?
Reakcia na: Pablo #15937:
Toto je silná pravda, mňa ide trak šlafiť keď idem ráno 7:40 8mičku a tie deti stoja iba v okolí dvier, mám pocit že plnka no keď pozriem do zrkadla tak uličky medzi dvermi sú prázdne, samoška že na zastávkach vystupujú aby pustili toho čo chce vystúpiť a v zapätí nastúpia znova, neskutočne zdržujú a aj sú zase započítaný a to robia mnohí aj na iných spojoch. Ale ak bude o rok JCL tak sa veci pomenia ak bude musieť byť cestujúci evidovaný aj pri nástupe tak i pri opustení vozidla.
Reakcia na: tomas153cv #15936:
To pocitanie, presne ako pises, mam plny bus a 3 najsilnejšie zastavky vzdy vystupi aj 20 ludi aby umožnili vystup, ktorí vzápätí nastúpia. Za 3 najsilnejšie zastávky veziem štatisticky o 60ludi viac ako v skutočnosti, ale štatistika toto vidi rada, krivka ide hore. A vecerne kubiky vzduchu 😂? Uz som 2x menil merac, lebo som ho pretočil 😂
Reakcia na: milan005 #15924:
Ano, presne na toto som narazal Milan. Ratat sa to da skorej nejak pomerovo nez exaktne, vzhladom na tu vypovednu hodnotu skrz prestupy ktore spominas(a aj skrz ine anomalie a odchylky, vystupovanie a nastupovanie cestujucich v preplnenych busoch, aby ulahcili vystup inych cestujucich, chybovost samotnych citacich zariadenych(podla vyrobcu chybovost maju, podla DnP nie). Lenze ako realne dokazat ze su dane spoje, rsp. mozno aj linky nie moc stastne dotvorene? Je to jeden kolos, vsetky tri subjekty sa vyhovaraju jeden na druheho, zmeny su zapracovavane nesystemovo, chaoticky castokrat s nedomyslenymi nasledkami. A medzitym si tu behaju neskore harmoniky v snahe odviezt co najviac m3 vzduchu.
Reakcia na: draxter #15934:
Na tej druhej je na zákrute Piešťanská
Reakcia na: kvorka #15933:
Diky, ja týmto posúvam ovácie Jurajovi, on mi pomohol skompletizovať.

Všetky 4 kusy neboli rovnaké, hoci to boli 280.00. mali síce biele tyče i veľké vetračky, ale odtieň náteru bol odlišný.

Na uvedenej fotke je voz, ktorý jazdil najdlhšie. A ja som s ním šiel zo 10 krát.
Reakcia na: Viko #15932:
Vieme presne, vďaka draxterovi: https://imhd.sk/tn/vozidlo/11322/Ikarus-280-TNA-08-32-TNA0832

Všetky 4 kusy máme definované. Len sa zachovalo málo informácií a skoro žiadne foto.
Jeden do premávky nezasiahol vôbec.
Reakcia na: milan007 #15923:
Na margo "skoro fialového" Ikarusu z L19 v pôvodnej diskusii: Farba je pôvodný budapeštiansky lak, jedna vzorka ešte existuje: https://evidencia-dopravcov.eu/foto/46658
Do Trenčína sa podľa všetkého na jar 89 dodali štyri jazdenky, ale kvôli opotrebeniu jazdili iba krátko.
Reakcia na: kvorka #15930:
Môžeš predĺžiť. Ak tá 2/16 chodia v tých časoch ako chodia lebo medveď - žiadna nadväznosť na iné spoje MHD alebo vlaky, prípadne pre dochádzku do školy/zamestnania, obehy - tak nie je problém posunúť im časy tak, aby sa dali spojiť do jednej linky.

Stále však platí, že Nozdrkovce sú zrejme najmenšia "samostatná" časť mesta, kam chodí MHD a primerane tomu vyzerá aj vyťaženosť spojov. Noviny to vytŕhajú z biedy asi len tým, že dávajú potenciál na základný hodinový interval.

Čokoľvek však na tej 2ke spravíš, ten potenciál na nárast počtu cestujúcich je dosť obmedzený. Určite vyšší, než do nejakej čisto dedinskej lokality typu Selec/Dubodiel, ale ani tam tie spoje nejazdia natrieskané... vlastne možno je to preto, lebo Selčania chcú priamy spoj do Maxu a tak radšej chodia autom...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.