Reakcia na: henko151 #14630:
Je absolútnou pravdou, že tie dva odchody za hodinu tesne po sebe zo Záblatia vyzerajú jednoducho škaredo, pri zohľadnení všetkých požiadaviek a tvorbe systému ako celku však toto bola možnosť, ktorá je najmenej zlá, vysvetlím:V Zámostí je dlhodobou témou úplne oprávnená požiadavka na obojsmerné cestovanie medzi Zlatovskou, Zlatovcami a Vinohradmi, ktoré je zabezpečené pokračovaním liniek 3 a 6/16. Tak, ako v súčasnosti, zostal zachovaný ako hlavný smer Juh (kombinácia liniek 3 a 7), ktoré by v rámci možností mali jazdiť v čo najlepšom preklade. Linka 6 by mala zabezpečiť spojenie k vlakom, vzhľadom na veľkosť MČ Západ (11-tisíc obyvateľov) je žiadúce, aby to bolo na rýchlejšú vrstvu vlakov, teda primárne expresy.
Ak linka 6 prichádza zo Zámostia na stanicu na 15. minútu (prípoj na vlak) a odchádza na 45. minútu do Zámostia, vyjde to akurát tak, že v Záblatí je na 0. minútu. Táto časová poloha je veľmi žiadúca, najmä kvôli zabezpečeniu dochádzky a odchádzky z práce na celú, zároveň to robí kvalitné prípoje k vlakom. Tým, že Záblatie je okružná trasa a je požadované zabezpečiť pokračovanie ako linka 3, stáva sa práve to, že na smer Juh aj na smer Hasičská sa odchádza prakticky v rovnaký čas. Ak by sme linky rozhodili do času, Záblatie by síce dostalo rovnomernejšiu ponuku spojov, ale došlo by buď k rozhodeniu prípojov na, príp. od vlakov, alebo by jazdili linky 3 a 7 v súbehu, čo rozhodne nie je žiadúce. Do Záblatia cestuje skutočne málo ľudí a trasy liniek 3 a 6 sú natoľko odlišné (mimo Záblatia už nemajú žiadnu spoločnú zastávku), že sme sa túto možnosť rozhodli akceptovať ako najmenšie zlo.
Takisto by som rád pripomenul, že tento priaznivý stav v Záblatí je len vďaka de facto jednosmernému posilneniu linky 27 z minulého roka. Pokiaľ si dobre pamätám, stav pred posilnením bol, že Záblatie malo jeden spoj za hodinu, pričom v nepárne hodiny to bola linka 6, v párne hodiny to boli linky 13 alebo 27. To znamená, že spojenie bolo raz za dve hodiny na Juh, prípadne raz za dve hodiny na Sihoť. Podľa nového návrhu síce pôjdu oba spoje naraz, avšak raz za hodiny na každý smer. V prípade Juhu sa oproti posilnenému stavu jedná o mierne zhoršenie, v prípade cesty do centra a na stanicu zase o mierne zlepšenie.
Michal Mazánik
Mesto Trenčín pripravuje v lokalite výstavbu parkoviska P+R, ktorého súčasťou bude aj dvojica zastávok na ulici Pred poľom. Tieto zastávky majú byť situované trochu bližšie k podjazdu, pred BD Pred poľom 10. Ich vznik prinesie aj skrátenie peších presunov pri prestupe medzi linkami 1 a 11.