Reakcia na: Vladimír #14076:
Jasné, je to požiadavka, neopodstatnená, ale vie, že je to tak. Výstavba - hlavne že Sihoť V má de facto 10 rokov novú ulicu s 8-10 poschodovými bytovkami, ale posledná je zastávka Sihoť IV. Ani to obratisko Nová Kubra najprv nebolo....a teraz keby tam niekto zastávku chcel, tak to beriem. Ale nové bytovky...to bude o 5 rokov. Toto je to plytvanie km tam, kde netreba.
TomoSK
Počas prezentácií a rokovaní sme sa snažili vyhnúť akejkoľvek konfrontácii so súčasným CP. Je to kvôli tomu, že väčšina vecí, ktorá sa tu rozporuje alebo prepiera, je otázkou filozofie celého linkového vedenia, ktoré majú autori súčasného a nového CP odlišné. Ak je niekto viac stotožnený s vedením priamych liniek raz za dve hodiny na MHD, ale nech sú priame, ja mu to neberiem, no osobne s tým nesúhlasím. Nový cestovný poriadok je postavený na tom, že približne vyše 90% cestujúcich bude mať zachované priame spojenie, zvyšných necelých 10% cestujúcich si bude musieť prestúpiť, z ktorých hypoteticky časť odradíme, ale nárast na novovzniknutých spojeniach, dnes vôbec neexistujúcich, prevýši úbytok. V aktuálnej situácii si nikto nemôže s istotou povedať, kto má pravdu alebo aký bude skutočný efekt. Preto by som bol rád, ak by sa s vyjadreniami typu "je to začiatok konca našej MHD" počkalo, veľmi pekne povedané, a aspoň mám snahu poprosiť diskutérov, aby rešpektovali, že neexistuje jediný spôsob (a už rozhodne nie jediný správny spôsob), ako "to" robiť.
Takisto je len "filozofickou" záležitosťou to, po akých uliciach sa premáva. Hoci je Milan striktným zástancom premávania iba po hlavných cestách, ja som vyrastal v mestách, kde sa sa jazdí po skutočne menších uličkách a za celý život som nezachytil výraznejšie komplikácie spojenie s takýmto jazdením. Ostatne, stačí sa ísť mrknúť len napríklad do sídla dopravcu, do Nitry.
Ak by každá takáto zmena bola začiatkom konca, tak si Košice v roku 2008 zlikvidovali MHD, takisto aj Poprad v roku 2021, Ružomberok v roku 2022 (a tam to bolo o veľmi divokom prestupovaní v ešte menšom meste) či Martin v roku 2023. Všetky tieto zmeny, a to si veľmi dobre pamätám aj tie v roku 2008 v Košiciach, boli sprevádzané obrovským hejtom, petíciami, agresívnymi komentármi na facebooku či kolektívnym nadávaním, no efekt bol presne opačný, ako "veštil" ľud, a cestujúcich pribudlo. Pribudlo ich výrazne viac, než počet cestujúcich, ktorým pribudol prestup.
Teraz už k jednotlivým bodom:
- K spojeniu Novín s centrom dokonca dorazila petícia, pod ktorou bolo podpísaných asi 60 občanov. Požadovali spojenie na Legionársku, na Hasičskú, na stanicu a ráno pre deti na Sihoť (Sedmička). Doteraz neprišiel jediný podnet na spojenie Noviny - Laugaricio, čo je kvôli tomu, že títo cestujúci jednoducho využívajú zastávky Električná, nemocnica a Biskupice, námestie a do Belej sa dopravia PAL.
- Zmena v obsluhe LOT bola požiadavka dopravcu, s ktorou absolútne súhlasím. Skutočne niekomu príde rizikovejšie prejsť užšou jednosmernou ulicou, než sa otáčať cúvaním v križovatke uprostred rušnej cesty z Trenčína na Turnú? Ak by sme to zavádzali "nanovo", tak za to schytáme neuveriteľný hejt, no jazdí sa tam už desiatky rokov, tak to už nikto v súčasnosti za problém nepovažuje...
- Najväčší počet podnetov prišiel práve k Priemyselnému parku, cestovné poriadky do PP boli prerobené a zachovaný bol súčasný rozsah dopravy + niečo navyše počas víkendov a po novom moste v časoch, kedy sa dnes nejazdí.
- Silné heslo o výraznom posilnení Východnej je kix, to absolútne beriem. Avšak nepáči sa mi, ako sa silné heslo o hustom intervale na sídliská vytrháva z kontextu. Heslo bolo vždy spomínané v kontexte s rannou špičkou, tie spomínané 30-minútové diery vznikli až skrz nutnosť obmedzenia rán kvôli celodenkám. Na jednu stranu tu tlačíme na obmedzovanie víkendových rán a večerov, na druhú stranu je problém s 30-minútovou dierou, ktorá je navyše cez víkend ráno v smere na sídlisko, v smere zo sídliska do mesta nie.
Cestovné mohlo ísť hore o percentá v prípade, že by sme zo súčasného objemu kilometrov ešte sekali, nakoľko chýbalo v rozpočte pomerne dosť veľa peňazí už na súčasný rozsah premávky.
Ad Pablo: Zmluva je zverejnená na e-gov mesta Trenčín.
Ad tomas153cv: S ľudským faktorom skúsenosti mám, keď sa robila veľká reorganizácia Dúbravky, Borov a Lamača v auguste 2023, na väčšinu podnetov som pre infocentrum DPB pripravoval odpovede ja. Viem, čo ľudia píšu, ako sa správajú a ako rozmýšľajú, niekedy je to podnetné, niekedy menej. Na FB neodpovedám ja, avšak podnetom, ktoré chodia na e-mail sa primárne venujem ja, preto by som si dovolil menšiu štatistiku:
K 7.6.2024 prišlo na e-mail mhdtrencin dokopy 175 podnetov od 143 ľudí, z toho
- 18 pochvál
- 41 sťažností
- 114 pripomienok
- 5 vulgárnych útokov (z toho 4 boli spojené s podnetom)
Z tohto počtu sa z hľadiska opodstatnenosti vyskytlo
- 18 všeobecných otázok
- 13 podnetov je v riešení
- 83 neopodstatnených podnetov (tu sú zarátané aj otázky k spojeniu medzi dvoma bodmi)
- 48 opodstatnených podnetov,
z ktorých zase bolo 42 zapracovaných, na 5 nateraz nevieme nájsť riešenie a 1 je v riešení (zastávka).
Preto by som chcel odmietnuť tvrdenie, ktoré tu padlo, že sa podnety nezapracovávajú a je "dokonané". Vôbec to totiž nie je pravda.
Z hľadiska vecne namietaných vecí prišiel
- 1 podnet na zrušenie linky 5
- 1 podnet z ulice Lipová (negatívny)
- 4 podnety z ulice Jána Derku (negatívne, z toho jeden za viac osôb)
- 1 podnet z ulice Bavlnárska (pozitívny)
- 1 podnet z ulice Odevná (pozitívny, za viac osôb)
- 13 podnetov z Priemyselného parku (negatívne)
- 2 podnety na spojenie Kubrá/Kubrica - Sihoť (pozitívne)
- 9 podnetov na zmenu trasy linky 11 (negatívne, z toho 6 podnetov je od 2 priezvísk)
- 9 podnetov k linke 23 (z toho 6 na časovú polohu, 2 na chýbajúci spoj, 1 na spojenie Sihoť - Východná).
Rozhodne teda nie je pravdou, že podnety chodia vyložene iba negatívne, chodia aj podnety pozitívne, hoci ich je menej. Častokrát však vyzdvihujú práve kritizované záležitosti. Čo sa týka samotného obsahu podnetov, pred zverejnením CP bola požiadavka k zabezpečeniu prípojov od diaľkových vlakov napríklad práve z Východnej, kde sa dožadovali prípojov od expresov. Tie prichádzajú v 35. minútu, veľa možností nemajú, je to relevantné - aby bol taký prestup spoľahlivý, ideálny je odchod okolo 50. minúty. Akonáhle sa toto zapracovalo, prišli zase podnety od pracujúcich, ktorí pracujú do 00. minúty. Dnes sú spoje vhodnejšie pre pracujúcich, avšak absolútne nenadväzujú na rýchlu vrstvu železničnej dopravy. Ďalšie podnety prichádzali na posun jednotlivých spojov na linkách 4/11 a 8 v čase, kedy majú 15-minútový interval. Takýmto požiadavkam sa jednoducho nedá nijakým spôsobom vyhovieť. Takisto prišli dokonca až dve, nezávisle na sebe, požiadavky na zavedenie "krycieho spoja" k školskému spoju, pretože deti sťažovateľa a sťažovateľky sa občas nestihnú vychystať do školy včas a my ich nechávame napospas osudu a pešej prechádzke. Toto sú jednoducho častokrát absurdné veci a práve takíto ľudia majú tendenciu tú negativitu okolo seba šíriť. Čo sa dalo, zapracovalo sa, bolo toho skutočne dosť, avšak niektoré požiadavky sú jednoducho nerealizovateľné.