Reakcia na: PtrkHrnk #14020:
Veľmi pekne, pod jednou strechou a smerne aj správne.Virtuálna dopravná karta: https://imhd.sk/zv/doc/sk/23277/Prechod-na-virtu%C3%A1lne-dopravn%C3%A9-karty-v-MHD-Zvolen
Hotovosť: buď bude akceptovaná vo vozidle, alebo v automate či inom predajnom mieste. Ale zachovaná byť musí (čl. 39a Ústavy SR). Ja som bol zástanca automatov, lebo nech je suma hotovosti akákoľvek, vždy to znamená, že vodič nielen šoféruje. A vždy musí s hotovosťou robiť. Pri automate nie. To je otázka na obejdnávateľa.
Nesúhlasím, že hotovosť má byť cca 100-150% z karty. To je nepochopenie účelu, to je už zderstvo ako som písal. Pretože je rozdiel 10c a 20c, čo je 100%, ale je sakra rozdiel 0,80c a 2 EUR (ako dnes). Rozdiel má byť fixný, napr. 30c, alebo dajme tomu 25%.
Napokon, podľa § 14 zákona č. 332/2023 Z.z. tarifa cestovného (ďalej len „tarifa“) obsahuje cestovné za dopravné služby, najmä základné cestovné a prepravné, osobitné cestovné pre vybrané skupiny cestujúcich a za psov so špeciálnym výcvikom (ďalej len „osobitné cestovné“), sadzbu sankčnej úhrady podľa odseku 5 a úhrady za prepravu batožiny, bicyklov, kolobežiek, živých spoločenských zvierat, motorových vozidiel a zásielok, vrátane príplatkov a zliav, ako aj podmienky, za akých sa uplatňujú jednotlivé príplatky a zľavy.
Regulačný orgán vychádza pri určení maximálnej výšky základného cestovného z analýzy nákladov, ktoré je potrebné vynaložiť na poskytnutie dopravných služieb, vrátane zisku s prihliadnutím na kúpyschopnosť cestujúcich.
To mi chce niekto povedať, že základné cestovné 2 EUR bolo niečím takým podložené? Figu, ani na rokovaní MsZ a ani v návrhu zmeny tarify nič také nebolo.
milan005
Cenník, čiastočne súhlasím s draxterom ale mňa tak nehnevá lístok v hotovosti za 2€ pretože dnes už každý má možnosť kúpiť si lístok z bankovej karty. Možno najsilnejšia skupina, ktorá by nemusela mať BK sú ľudia nad 70 rokov a tí cestujú bezplatne.
Takže toto ako najväčší problém nevnímam pretože to môže naozaj urýchliť nastupovanie.
Veľmi zle ale vnímam 100% navýšenie ceny základného lístka z DK a ešte väčšie navýšenie z BK. BK by mala byť cena rovnaká ako DK ak budú čítačky na BK fungovať pri každých dverách. Ak nie, cenový rozdiel má svoje opodstatnenie zasa kvôli urýchleniu.
Novým grafikom chce Mesto prilákať cestujúcich ale ten cenník bude silný protiefekt.
Ale aj samotný grafikon ak uvážim že ja osobne robím mesačne cca 60 ciest MHD a z tohto čísla sa mi asi 44 ciest výrazne skomplikuje, 10 nezmení a 6 zlepší. Nepekná štatistika...
Obrovský nárast cien sa obhajuje navýšením počtu spojov.
Dal som si tú robotu a porátal si nejaké veci aj keď 2 roky staré ale údaj môže poslúžiť ako zaujímavé porovnanie aj keď je len približný a "rátaný na prstoch". Toto je percentuálny podiel cestujúcich počas voľného dňa na všetkých linkách z Juhu od 4 do 12 a na Juh od 13 do 22:
4: 5,5%
5: 25,3%
6: 36,9%
7: 48,9%
8: 71,9%
9: 87,2%
10: 68,6%
11: 59,1%
12: 57,6%
13: 70,7%
14: 77,4%
15: 84,1%
16: 83,7%
17: 100%
18: 92,7%
19: 71,7%
20: 46,4%
21: 35,7%
22: 19,7%
Takže myslím že ranné aj večerné oslabenie tak ako bolo vytvorené v r. 2016 spĺňa svoj význam a dáva priestor lepšej stavbe turnusových obehov.
V pracovný deň nový návrh ráta prakticky s rovnakým rozsahom dopravy medzi 17-18 a neskoro večer, uvediem že ak sa medzi 17-18 prepravilo 100% cestujúcich, tak:
po 20 to už bolo len 39,7%
po 21 len 21,4%
a po 22 len 18,9%
Teraz nový návrh dáva neskorý večer na rovnakú váhu s časom medzi 17 a 18 kedy ustáva odpoludňajšia špička.
A toto znovu spôsobí horšiu stavbu turnusových obehov.
Len preto aby neskoro večer kedy sa prepravuje pätina cestujúcich bol rozsah dopravy rovnaký ako v doznievajúcej špičke.