Reakcia na: Marek6283 #13693:
Bolo by predĺženie 23ky v tomto návrhu udržateľné? Teraz sa nepozerám na Východnú, ale na Pod Sokolice. Má tá lokalita také osídlenie a služby, aby okrem L1, L6 uživila ešte aj L23?Podľa návrhu má byť Max obslúžený, ak to dobre čítam
L1 - 15/30/30
L6 - 30/30/60
ak k tomu pridáš L23, ktorá sa tam bude otáčať
L23 - 15/30/60
tak by si mal niečo ubrať na L1 a L6. Prípadne počkať, až sa areál Meriny zastavia tak, ako to sľubuje developer...
Z druhej strany, je to trochu paradoxné a hodné nejakého väčšieho zamyslenia, prečo Saratovská dokáže uživiť L1, L4, L11 v intervale
60/30/60
30/30/60
30/30/60
plus P5,
a Východná len
15/30/60
Podľa mňa sa to zamotáva na tom, že vždy nejaká väčšia časť Trenčína doplatí na to, že nechceme kompletne prestupný systém.
A zároveň navrhovatelia aj mesto by asi neustáli, ak by ubrali zo Saratovskej, kde sú ľudia zvyknutí na nejakú obsluhu a hodili tie linky na Východnú, kde sú ľudia zvyknutí, že autobus ich odvezie len do centra... a potom už len nejaká rezidenčná oblasť zvaná Sihoť s podobnými službami, aké majú aj na Východnej a okolí.
Michal Mazánik
Dnes, ak prídem ako cestujúci na zastávku Braneckého a mám v úmysle cestovať do oblasti Zámostia, musím si pozrieť papiere s výveskami liniek 3, 5, 13, 17, 27 a 31. Celkom si teda musím prejsť 6 rôznych cestovných poriadkov a pochopiť 6 rôznych variácii trasy. Po novom si budem pozerať už len dokonalo preložené linky 3 a 7. Zníženie počtu liniek na jednotlivých trasách teda prinesie pravidelnejšie intervaly, ktoré sa dnes vplyvom vysokého počtu liniek rozbíjajú.
Zjednodušenie linkového vedenia nie je primárne o tom za každú cenu znížiť ich celkový počet. Ide o skôr o to, aby sa mi ponuka na konkrétnej trase neskladala zo 6-7 rôznych liniek s pár spojmi. Presne tento problém nová koncepcia rieši.