Reakcia na: kvorka #13438:
Kto sa tu ohana argumentami ze jeden klbovy voz musi byt v zalohe je podla mna cudny...uz som nejaky pamatnik a to nebolo ani v 90tych rokoch kedy este harmoniky jazdili aj cez vikendy. Bezny pracovny den boli vtedy od 8:00-13:00 dva klbaky ako zaloha, vtedy sa prednostne v dielni opravovali a servisovali klbaky, ked sa stalo ze taky voz vypadol tak skratka sa viac tlacili cestujuci alebo ich nepobral...ale aby bolo take vozidlo zakupene a od novoty ako nahradne je somarina, to ja poviem aj do oci komukolvek! A suhlasim ze uz teraz je zbytocne nieco vymyslat, pockame na novy grafikon a obehy s nim spojene!
Viko
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.
Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.