Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Richard Ščepko #9149:
"Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse."
Toto už pochopili a aj početne aplikujú aj v Brne, to len na Slovači sa furt musí VHD uhýbať autičkárom...
Reakcia na: bolkop #9138:
Toto som fakt nepostrehol.

Keď som bol v tejto lokalite naposledy, cesta ešte nestála. To je presne to, čo som písal. Neexistuje žiadny záväzný manuál pre úradníkov (a aj projektantov), ako majú nové, či rekonštruované zástavky vyzerať. čo majú obsahovať, čo nemajú, typ dlažby, obrubníka, prístrešku (v spojitosti s umiestnením reklamy) a pod..
Osobne si myslím, že kasselák by sa mal používať všade (ak to je technicky možné). Na každej jednej by sme mali dať možnosť zastaviť bezproblémov vozidlo tak, aby sa ľahšie nastupovalo starším ľuďom, mamičkám s kočíkom i deťom.
Ak sa nemýlim, do Malých stavieb vstupuje aj mesto. Toto je otázka na zodpovedných, ktorí to schvaľovali. Prípadne otázka na poslancov za danú mestskú časť. Prípadne aj na komisiu pre modernizáciu žel. trate (ktorej som členom). Takže určite sa na to budem pýtať. Len ja som tie už schválené projekty nevidel. Každopádne sa budem na to pýtať.

BTW: Stĺp VO na zástavke Legionárska má byť posunutý v máji. Tak som zvedavý.
Reakcia na: MA MHD #9132:
Vďaka za reakciu (dlhšie som tu nebol, preto až teraz reakcia).

Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:

1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.

2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.

3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.

4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.

5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).


a ja navrhujem okrem tu už navrhnutého linkového vedenia a CP aj zmenu tarify:

a) nástup všetkými dverami
b) predaj lístkov MHD v automatoch ale aj v novinových stánkoch
c) prestupné lístky na 60 min

Ceny ale nezvyšovať, a ak už, tak len v hotovosti.
Reakcia na: milan001 #9143:
Vzácne fotky. Naozaj. Ani by ma nenapadlo, že autobusy v Trenčíne z tých dôb vôbec nejaké fotky majú. ?
Reakcia na: kvorka #9142:
Tej trase linky 13 som sa aj ja divil. Nevydarilo sa ?
Reakcia na: milan001 #9143:
krásne foto s ROčkami ?
trochu histórie s historickými autobusmi:
Reakcia na: draxter #9141:
a prečo by mala linka 13 premávať podjazdom Vlárska? To zase mesto netuší, kadiaľ mu jazdí MHD? Okrem toho, že ulicu Mateja Bela písali s dvomi L teraz ďalšia perla.
Reakcia na: bolkop #9139:
Bolo to v MY Trenčianskych novinách, aktuálne číslo (vyšlo tento pondelok).
Dúfam, že to bude čo najskôr. MHD by to výrazne pomohlo.
PS: kde sú tie dva nové zálivy v Zlatoviach? Teraz som tam dlho nebol, tak nemám prehľad. Previesť sa pôjdem až po uzavretí priecestia Záblatie. ?
Reakcia na: MA MHD #9135:
V ktorych novinach to bolo?
Uz som to raz pisal inde, ale v EIA mal najdrahsi variant obchvatu C odhadovane investicne naklady 2,4 miliardy SKK teda asi 80 mil. EUR. Riesenie v meste spominal primator, ze odhaduju na 50 az 100 milionov EUR. Obidve nam urcite stat nezaplati a budem sa divit ak sa do 2020 vylobuje vobec nieco na jedno z nich. Obchvat by mesto urcite odtazil. Ved sa s tym uvazovalo odkedy sa planoval, ze po jeho dostavbe bude Stefanicku mozne ukludnit a prebudovat. Zrazu prislo to riesenie s novou komunikaciou popri trati a mne to pripada len ako stavba vyvolana prave Terminalom, ktoru ma teraz vyriesit mesto.
Reakcia na: Richard Ščepko #9121:
Richard nebola snaha pouzit kasselaky prave na tej rekonstruovanej spojnici Zlatoviec a Zablatia, nez tam vznikli dva uplne nove zalivy? Alebo sa budu prednostne pouzivat hlavne v centre mesta? Je pravda, ze v tej zone este len zacina vystavba, ale za 5-10 rokov to tam moze vypadat uplne inak. Tu komunikaciu aj projektovala trencianska firma. Myslim, ze im by to bolo jedno co tam nakreslia, zeleznice by taku malu polozku neriesili, pokial by sa tvrdilo, ze to je na ziadost dopravcu/mesta. Aj ked neviem presne akym sposobom funguje schvalovanie a financovanie objektov "Malej stavby", ci to je cisto kompetencia ZSR, alebo do toho zasahuje aj niekto z mesta.
Reakcia na: kvorka #9134:
Mali sme ohladne toho poradu na ktorej som ale nebol,mal som volno a meniny zrovna a predtym vecer som oslavoval a tak som si aj konecne pospal 🙂 Takze odpovedat ohladne liniek 3 a 27 neviem,viem o 13 a 19 ,ale ved sa vsetko este dozviete;) Dakujem za gratulacie vsetkym! Som kaput,mam zase zalozak...?
Reakcia na: MA MHD #9135:
a kde si to čítal?
Reakcia na: Marek6283 #9133:
Taktiež prajem všetko najlepšie. ?
Dnes som v novinách čítal o prekládke trate do Chynorian bližšie k Váhu a aj o vybudovaní novej komunikácie na jej súčasnom mieste s pokračovaním cez Terminál a Železničnú ul. Na článku ma zaujala zmienka o plánovanom budovaní BUS-pruhov v centre mesta a na Rázusovej ul. Zároveň sa spomína aj zmena ul. M. R. Štefánika na mestskú ulicu so širokými chodníkmi, cestami pre bicykle ako aj vybudovanie BUS-pruhov po presmerovaní dopravy cez Terminál. Zaujímavá predstava, že! Taktiež sa spomína rekonštrukcia zastávky Legionárska smer Sihoť, autobusová stanica .....
Spolu s maľovaním vodorovného značenia na zastávkach a myslím, že sa spomínala aj nová zastávka pri nadchode pri OC Max smerom do Kubrice nás tento rok čakajú slušné zmeny v tejto oblasti + presun stĺpu na Legionárskej smer Juh. Tieto zmeny ma tešia.
PS: tie trasy po uzavretí priecestia Záblatie by zaujímali aj mňa.
Reakcia na: Marek6283 #9133:
všetko NAJ k meninám Marek a hneď jedna otázka, ako budú jazdiť linky 3 a 27 po uzavretí priecestia v Záblatí? Mesto mlčí, hoci máme necelých 10 dní....
Reakcia na: MA MHD #9132:
Ohladne tychto problemov z povrchom aut.zastavok,vjazdom alebo vyjazdom na ne a z nich a vsetkeho s tym spojenym som uz nevydrzal,lebo mi vodici to stale v praci pripominame ale kde to stroskotava nevieme...a sam som siel na MSU a vsetko to bolo zapisane ,povedal som ze tie "sackovo/zabove" metody su na den dva riesenim,ako sa to ma robit a td...,povedal som o sluboch co boli a aj o financiach na to vyclenenych...zial odpoved bola taka ze si ju radsej necham pre seba ...Jedine v com nam vyhoveju bude vraj nastriekanie vod.dop.znacenia toho roku na zastavky...V TN je toho strasne moc zanedbaneho a kazdy chce nieco z toho svojho poriesit ale na vsetko sa skratka neda najst ...a tak tieto veci sa stale len odsuvaju a riesia len velmi povrchne a provizorne... jedna varka autobusov sa uz znicila...a ani nove ked ju zacnu nahradzat sa neusetria jazdenia po takychto oracinach tipu ul.-Piestanska,gen.Svobodu ci Zlatovska a pod...
Reakcia na: Richard Ščepko #9121:
Zdravím,
minulý rok ste tu spomínal rekonštrukciu zastávky Legionárska, reštaurácia smer Juh. Ako si spomínam, mal sa zrekonštruovať povrch vozovky, chodníka a myslím že aj osadiť kasselák + zrekonštruovať prechod pre chodcov. Rekonštrukcia prechodu prebehla, zastávka sa tiež presunula o pár metrov ďalej ale jej rekonštrukcia sa nekonala. Zrovna nedávno tam bol mierny náraz autobusu o obrubník (sám som to videl). Chcel som sa teda opýtať, či sa to tento rok dokončí?

Plus zastávky na ulici Inovecká. Možno by bolo dobré z balíka peňazí pre mestské časti vyčleniť peniaze aj na rekonštrukciu povrchu týchto zastávok. Nahradiť zničený asfalt betónom (podobne, ako sa to spravilo na Braneckého ul.). V poslednej dobe sa tam síce robili menšie opravy nalievaním nového asfaltu ale to nestačí. Zničený povrch tam poškodzuje autobusy, autá (nakoľko zastávky sa nachádzajú v jazdnom pruhu) a príjemné to nie je ani cestujúcim.
Myslím, že nutnosť rekonštrukcie týchto zastávok potvrdia aj vodiči MHD.

+ Kedy asi môžeme očakávať osadenie kasselákov na Legionárskej a o aký kompromis sa jedná?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.