Ahojte . Prečo sú odstavené 362 a 365a počíta sa s ich návratom do premavky?
Kvôli nepriaznivej situácii vo vozidlovom parku autobusov pristúpil prešovský dopravný podnik v máji 2019 ku kúpe jedného ojazdeného autobusu Irisbus Citelis 12M z Dopravného podniku mesta Žiliny. V januári pristúpil dopravca ku kúpe ďalšieho ojazdeného autobusu tohto typu opäť zo žilinského dopravného podniku.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Irisbus PS09D1 Citelis 12M | 360 – 361 | 2005 | 2005 | 2015 – 2023 | 2 |
| 2. | Irisbus PS09D1 Citelis 12M | 362 – 363 | 2006 | 2006 | 2016 – 2023 | 2 |
| 3. | Irisbus PS09D1 Citelis 12M | 364 – 366 | 2008 | 2008 | 2023 – 2024 | 3 |
| 4. | Irisbus PS09D1 Citelis 12M | 367 – 369 | 2008 | 2008 | 2024 – 2025 | 3 |
| 5. | Irisbus PS09D1 Citelis 12M | 399 – 400 | 2007 | 2019 – 2020 | 2025 | 2 |
| Spolu | 2005 – 2008 | 12 | ||||
| Dĺžka | 11990 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 2924 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 3. dvere) |
| Rázvor | 6120 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 30 + 1 |
| Počet miest na státie | 69 |
| Celkový počet miest | 99 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 11200 kg |
| Motor | Iveco Cursor 8 F2BE0682D (EURO 3), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Iveco Cursor 8 EURO 4, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
| Výkon motora | 180 kW / 1850 rpm |
|---|---|
| Objem motora | 7800 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1080 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 74 km/h |
| Prevodovka | VOITH D 851.3, automatická, 3-stupňová so vstavaným hydraulickým retardérom |
| Riadenie | ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač |
| Nápravy | predná: Renault E 70 XH, tuhá (#360 - #363)
predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies (#364 - #369) zadná: ZF AV 132.80, portálová |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
S499.1023