VozidláAutobusy › Karosa B 741Karosa B 741 je mestský kĺbový autobus vyrábaný spoločnosťou Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1991 až 1996. Vystriedal staršie, už nevyhovujúce maďarské vozidlá Ikarus 280.


Karosa B 741.1908 #320 po zaradení do prevádzky


Karosa B 741.1908 #321 v po GO v Starko

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa B 741.1908 318–321 1991 1992 od 2013* 4
Spolu: 1991   4
* Zachovalo sa historické vozidlo

Technické parametre

Dĺžka:17355 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Výška podlahy:890 mm
Rozvor:5600 mm (1. - 2. náprava)
6270 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:42 + 1
Počet miest na státie:108
Celkový počet miest:150 + 1
Pohotovostná hmotnosť:13700 kg
Celková hmotnosť:25600 kg
Motor:LIAZ ML 637 N, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:190 kW / 2000 rpm
Objem motora:11946 cm3
Krútiaci moment motora:1050 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť:71 km/h
Prevodovka:ZF 4 HP 500, automatická, 4-stupňová
Nápravy:predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia
Pneumatiky:11 x 22,5"

Opis

Autobusy B 741 vychádzajú z medzimestského kĺbového vozidla Karosa C 744 a takisto sú maximálne unifikované s mestskými štandardnými typmi B 731 a B 732. Karoséria bola polosamonosnej konštrukcie spojená z desiatich povrchovo upravených panelov. Interiér vozidla na strope a bočniciach obložili sololitmi, sedačky z latexu mali koženkový poťah. Kúrenie zabezpečovali teplovzdušné radiátory, vetranie otváracie časti horných okien a stropné vetráky s ventilátormi. V bočnici sa nachádzala štvorica dvojdielnych výsuvných dverí s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom priestore oproti obom stredným dverám bol priestor pre kočíky. Vodičovo pracovisko malo uzavretú kabínku. Vyfarbenie všetkých autobusov nieslo červeno-bielu kombináciu.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlá 318 a 321 boli z dôvodu nadbytočnosti a zlého stavu vyradené k 9.9.2013. Následne boli zlikvidované v Ľubotickom kovošrote.
Vozidlo 320 bolo vyradené po dodaní 18-metrového Solarisu v júni 2015. Odpredané bolo súkromnej osobe z Trnavy, ktorá ho zachová ako historické vozidlo.

Katalóg vozidiel

318 319 320 321

  • Počet nevyradených vozidiel: 1 (25%)
  • Počet vyradených vozidiel: 3 (75%)

Legenda

319nevyradené vozidlo
321vyradené vozidlo
320historické vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.