DPMP využije celú rámcovú zmluvu na nákup autobusov

K šiestim už zazmluvneným novým autobusom pribudne ďalších 9 kusov.

Dopravný podnik mesta Prešov ešte v apríli podpísal s víťazom verejného obstarávania, spoločnosťou SOR Libchavy, spol. s r.o. kúpnu zmluvu na dodanie 4 kĺbových a 2 štandardných nových autobusov. V samom závere júla boli podpísané s výrobcom ďalšie dve zmluvy na dodanie ďalších 9 autobusov, z ktorých má byť 6 kĺbových a 3 štandardné. DPMP teda využije celú rámcovú zmluvu na nákup celkom 15 autobusov, ktorá bola s výrobcom uzatvorená rovnako v apríli tohto roku. Cestujúcich v prešovskej MHD čoskoro odvezú nové vozidlá typu SOR NB 12 a SOR NB 18.

Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 je 195 000 € bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 stojí 278 000 € bez DPH. Financovanie prvých šiestich vozidiel, ktorých nákup bol potvrdený ešte v apríli je z 95% zabezpečené pomocou Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zvyšných 5% pokryje DPMP. Financovanie deviatich autobusov, ktorých nákup bol podpísaný v závere júla, bude zabezpečené z vlastných zdrojov dopravcu, resp. formou úveru.

Dodávané autobusy budú samozrejme nízkopodlažné, klimatizované a poháňané motorom, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Vybavené budú informačným systémom pre cestujúcich, ktorého súčasťou sú aj interiérové LCD displeje po vzore naposledy dodávaných trolejbusov, súčasťou vybraných vozidiel je tiež systém automatického počítania cestujúcich (APC - Automatic passenger counting). Nechýba ani systém vonkajšej akustickej signalizácie pre nevidiacich cestujúcich, USB nabíjačky v interiéri vozidla na dobíjanie drobných elektronických zariadení, či napríklad označovače na cestovné lístky, ktoré budú vopred pripravené na platbu kartou priamo vo vozidle.

Záručná doba na vozidlá je 36 mesiacov, resp. 240 000 km. Záruka na karosériu je výrobcom udávaná na 10 rokov a záruka na povrchové vyhotovenie vozidla (lak) je 7 rokov. Minimálna garantovaná životnosť vozidiel je 10 rokov. Dodanie prvých šiestich autobusov sa očakáva počiatkom jesene tohto roku, ďalších 9 autobusov by mohlo prvých cestujúcich odviezť začiatkom roku 2022. 

Po nasadení autobusov do premávky by mali byť vyradené najstaršie vozidlá, ktoré už sú za hranicou životnosti a nespĺňajú základné štandardy súčasnej verejnej dopravy. Avšak vzhľadom na to, že aktuálne trpí dopravný podnik pomerne akútnym nedostatkom kĺbových vozidiel, ktorý sa napráva aj nasadzovaním o polovicu kratších jazdených vozidiel, je pravdepodobné, že istá časť starších vozidiel zostane v premávke aj naďalej. Aktuálne dosahuje podiel klimatizovaných kĺbových autobusov úroveň zhruba 10%, po dodaní teda nastane výrazný kvalitatívny posun cestovania na nosných autobusových linkách. 

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.