Vozidlový park trolejbusov posilnilo 10 nových vozidiel

Na prelome septembra a októbra bolo dodaných 10 trolejbusov Škoda z opcie.

V piatok 2. októbra bol Dopravnému podniku mesta Prešov, a.s. dodaný posledný trolejbus z 10-kusovej dodávky vozidiel. Jedná sa o nákup vozidiel z opcie v rámci projektu "DPMP, modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove". Celkovo bolo vďaka projektu dodaných 16 kĺbových klimatizovaných trolejbusov Škoda 31 Tr SOR (z toho 6 kusov tohto roku) a 9 štandardných klimatizovaných trolejbusov Škoda 30 Tr SOR (z toho 4 kusy tohto roku). 

Vozidlá sú plne nízkopodlažné a klimatizované, majú moderný informačný systém R&G, pohodlné mäkké sedadlá a rozšírený priestor pre invalidný vozík, resp. detský kočík, ktorý je známy aj z predošlých dodávok. Po absolvovaní nevyhnutných úkonov, akými sú technicko-bezpečnostná skúška, skúška tlakových nádob, či poistenie, sa postupne zaradia do premávky. Keďže dodávka trolejbusov z opcie mala v prvom rade vozidlový park rozšíriť, môžeme v blízkej budúcnosti predpokladať posilnenie intervalu na vybraných trolejbusových linkách.

Súčasný evidenčný stav prevádzkovaných trolejbusov

Typ vozidla Počet kusov Nízkopodlažnosť Klimatizácia Roky dodávky
Škoda 14 TrM 1 nie nie 2001
Škoda 24 Tr Irisbus 6 áno nie 2006 - 2008
Škoda 25 Tr Irisbus 5 áno nie 2006 - 2008
Škoda 31 Tr SOR 25 áno áno (18 ks) 2011 - 2020
Škoda 30 Tr SOR 9 áno áno (9 ks) 2017 - 2020
         
Celkový počet trolejbusov:  46
Celkový počet nízkopodlažných trolejbusov:  45
Celkový počet klimatizovaných trolejbusov: 27

O projekte modernizácie vozidlového parku trolejbusov sa môžete viac dozvedieť v sekcii Rozvojové plány.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #1:
L4/8/38 v špičke 10 minút, L1 v špičke 10 minút, L7 30 minút a do úvahy pripadla aj prevádzka L30 jedným trolejbusom v špičke (20 min.) v trase OBI kruháč - stanica - Škultétyho - Budovateľská.

Zatiaľ sa ale bavíme len o prvotnom nástrele zo septembra, takže výsledok môže byť diametrálne odlišný. Stačí sa zamyslieť nad tým, aký vzťah k MHD má mesto a čo prinesie korona...
Znamená to, že na L1,4,8,38 prejdeme na 7,5-/10-minútový interval v špičke, 12-minútový mimo? 🙂