Zmeny v premávke MHD (od 1.9.2020)

Okrem cestovných poriadkov boli upravené aj názvy vybraných zastávok.

Od utorka 1. septembra 2020 vstupuje do platnosti nový cestovný poriadok. V pracovných dňoch sa bude premávka autobusov a trolejbusov riadiť cestovným poriadkom pre školský pracovný deň. Premávka MHD sa teda vracia do štandardného režimu, ktorý bol nastavený pred vyhlásením mimoriadnej situácie v súvislosti s ochorením Covid-19.


Úprava premávky z dôvodu rekonštrukcie Vranovskej ul.

  • trolejbusová linka 1 bude dočasne rozdelená na dve časti. Úsek Solivar – Dopravný podnik bude obsluhovaný trolejbusom, úsek Dopravný podnik – Nižná Šebastová bude obsluhovaný autobusom. Prestup cestujúcich bude zabezpečený na zastávke Dopravný podnik.
  • trasa školského spoja E sa upravuje nasledovne: Nižná Šebastová – Vranovská – Sibírska – Jurkovičova – Rusínska – Vajanského – Levočská – Centrum – Sídlisko III.
  • trasa školského spoja H sa upravuje nasledovne: Išľa – Nová – ZŠ Ľubotice – Sibírska.

Obnovenie premávky na Štefánikovej ul.

Od 1.9.2020 bude obnovená premávka na zrekonštruovanej Štefánikovej ulici. Linky 29 32 a 32A budú opäť premávať po pôvodných trasách cez Ul. Štefánikovu, Okružnú a Floriánovu.


Premenovanie vybraných zastávok

S cieľom zjednodušiť, príp. zjednotiť názvy zastávok, ktoré využíva spoločne MHD a prímestská doprava, boli premenované tieto zastávky:

Pôvodný názov zastávky

Nový názov zastávky

Hollého Fakultná nemocnica
Hydinárske závody Petrovianska
Nemocnica Detská nemocnica
Pod Sordokom Rázcestie Kanaš
Prameň Bohúňova
Skleník Šarišské Lúky
Staničná Andreja Sládkoviča
Šafárikova Šafárikova, cintorín
Štefánikova Staničná
Vysielač Logistické centrum
Vysokoškolský areál Prešovská univerzita
ZŠ Strážnická ZŠ Ľubotice
Železničné priecestie Za traťou

Z dôvodu zlepšenia prehľadnosti boli upravené aj názvy zastávok v mestskej časti Šalgovík tak, aby rešpektovali geografickú polohu nástupíšť.

Pôvodný názov zastávky Smer Nový názov zastávky
Hruny Sídlisko Sekčov Kamenná
Sekčovská Sídlisko Sekčov Hruny

Výmena označovacích tabúľ na označníkoch zastávok MHD sa uskutoční v priebehu mesiaca september.


Okrem týchto výrazných zmien dochádza k posunom, resp. zmenám odchodov jednotlivých spojov aj na iných linkách. Cestovné poriadky liniek MHD budú k dispozícii:

  • na označníkoch zastávok MHD (výmena CP sa uskutoční 31.8.2020),
  • v našej sekcii:
  • na oficiálnej stránke dopravcu dpmp.sk:
    • vo vyhľadávači spojenia,
    • vo formáte pdf na titulnej strane.

Knižný cestovný poriadok je neplatný

Nakoľko Dopravný podnik plánuje od 1.12.2020 ďalšie zmeny v premávke MHD, knižný cestovný poriadok liniek MHD bude vydaný až v závere novembra. Knižný cestovný poriadok, ktorý bol vydaný k 1.12.2019 je neplatný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #32:
Vyčkajme do začiatku roka, kým bude mať polovica obyvateľstva bezplatné cestovanie... 😂 dúfam, že zapoja na leteckú a lodnú dopravu, nech sa decká, ktoré ešte ničím spoločnosti neprispeli, vyvážajú. 😁
Reakcia na: N/A #31:
To je skôr taká poslanecká optika - idúc večer z piva domov si všimnú prázdne autobusy a potom na zastupiteľstve kvákajú, ako to je neefektívne, že večer chodí malo ľudí a na tom ušetria balík. Potom to zoškrtajú ako v malých mestách, kde sa premáva len v špičke a aj to tam chodia len študenti a paličáci, pre ostatných to už nemá akúkoľvek použiteľnosť.
Začarovaný kruh
Mám málo cestujúcich, tak znížim počet spojov, čo znovu povedie k ďalšiemu zníženiu počtu cestujúcich, tak opäť znížim počet spojov, lebo veď málo cestujúcich... 😛 a strata je tak či tak.
Reakcia na: Viko #28:
S tým samozrejme súhlasím, akékoľvek škrty prinesú len väčší pokles cestujúcich a väčšiu dieru v pokladnici...
Reakcia na: autobusar357 #26:
Je to presne naopak. Nesmieš ísť pod istú hranicu dopravnej obslužnosti.
Reakcia na: Jur@j #27:
Obmedzovaním možností dostať sa do centra večer a cez víkend sa ale to centrum oživiť nedá...
Chápem, že teraz je situácia zvlášť ťažká kvôli neplánovanému výpadku príjmov, ale radšej by som videl sondovanie, či niekde nie sú nadbytočné súbehy alebo interné rezervy, než plošné škrtanie intervalov.
Reakcia na: autobusar357 #26:
Tak ono to súvisí hlavne s tým, že v posledných rokoch sa z mesta úplne stratil nočný život. Kedysi to malo koho voziť, teraz je mesto cez víkend vyslovene mŕtve. Všetci si isto pamätáte ešte na kĺbovú N3 v piatky a soboty, prípadne ešte staršie prevedenie nočákov.

Možno to trošku naštartuje OC Forum, ale obsadenosť niektorých liniek to samozrejme nespasí.
Reakcia na: rexino #25:
No dúfam, že tá optimalizácia bude aspoň taká, že obmedzia zbytočné spoje večer a cez víkend. To by som prijal. Hlavne linky 2, 5, 7, 15, 27, 41 večer chodia prázdne. A taktiež by som sa nebál obmedziť spoje aj na iných linkách, bavíme sa stále o večeroch a víkendoch.

Toť môj názor.
Reakcia na: Viko #23:
Tam vznikla situácia, kde mesto v zmene rozpočtu navrhovalo doplatiť celý dlh za služby pre DPMP (tuším cca 2,7 milióna), prešlo to všetkými komisiami, ale v zastupiteľstve sa zrazu vyskytol materiál, kde dávajú DPMP iba 1 milión eur. Tam sa ozvali proti poslanci, čo sú v dozornej rade a predstavenstve, že prečo je to tak. Následne sa ozval viceprimátor, ktorý pokiaľ viem má na starosť práve mestské firmy a tam poznamenal, že DPMP generuje veľkú stratu a takto to ďalej nemôže ísť a treba sa cez leto porozprávať o "optimalizácii". Čo tým myslel ja neviem, môžeme si akurát domyslieť.
Reakcia na: Viko #23:
V týchto "úradných" kruhoch panuje už roky taká zvláštna dogma, že o toľko čo znížim výkony, tak o toľko sa mi znížia náklady a ideálne mi o toľko ešte aj stúpnu tržby. Pôvod tohto spásonosného vzorca je pre mňa neznámy. Pojem fixné a variabilné náklady ešte nebol implementovaný do praxe.
Reakcia na: rexino #22:
Čím to zdôvodňoval? Chce šetriť na základných službách mesta?
Reakcia na: N/A #19:
Pokiaľ si dobre pamätám, tak niektoré zastupiteľstvo tento rok viceprimátor spominal skôr opačné ambície.
Ja osobne si myslím, že aspoň interval 12 minút mimo špičky a 10 minút v špičke by mohol byť. Necháme sa prekvapiť.
Reakcia na: N/A #19:
No to je náš vlhký sen. Otázne je, čo si objedná mesto...
Reakcia na: Jur@j #18:
No, to by sa mohol vrátiť na nosné linky 4+8 aj 10-/7,5-minútový interval v špičke, nie?
Reakcia na: N/A #16:
SORky 30 a 31 Tr z opcie.
Reakcia na: Jur@j #11:
Aké trolejbusy by mali prísť?
Reakcia na: Pe Ha #10:
Tento rok sú v harmonograme výziev na NFP pre rok 2020 ešte 3 projekty. Na september je to projekt mesta na troleje medzi NAY/OBI. Tam vidim reálne realizáciu niekde v prvom polroku 2021. Na december ma prísť výzva pre DP na nákup 10 parcialov. Podľa mňa to bude až v 2021 a potom stará známa byrokracia - žiadosti, VO, kontroly atď. Takže so strojmi sa uvidíme tak 2022/2023. Taktiež pre mesto má prísť výzva na rekonštrukciu trolejov na Solivarskej v decembri, ale tam je to investícia závislá od rekonštrukcie tej cesty PSK a tam je optimisticky odhad začiatok stavby koncom 2021 a to len 1. etapy - rozšírenie mosta. Na 2. etapu, ktorá sa týka križovatky a rozšírenia cesty od mosta zatiaľ nie je známe financovanie a sám som zvedavý ako to dopadne, aj spolu s projektom na modernizáciu trolejov. Treba ale povedať, že počet žiadosti o eurofondy na verejnú dopravu prevyšuje alokáciu (DPB si len teraz podal žiadosti na električky a trolejbusy za 100 miliónov a napr pri eurofondoch na autobusy sme boli svedkami dosť nerovnomerneho rozdelenia zdrojov medzi mestá) a už bolo zo strany ministerstva povedané, že všetkým žiadostiam o peniaze na verejnú dopravu nemusí byť vyhovené a sám som zvedavý, koľko z našich 6 projektov, čo sme podali výjde. Za takmer istotu beriem projekt na troleje Nay/Obi, a je väčšia šanca že sa uskutočnia projekty s výzvami na tento rok s parcialmi a trolejmi na Solivarskej. Otázne su projekty na rekonštrukciu/výstavbu trati a modernizáciu depa. Takže si treba počkať.
Reakcia na: Jur@j #13:
Zdravim mozete kontaktovat dpmp.sk aby dali nove nazvy do linky cislo 14 v novom cestovnom poriadku linky 14 su stare nazvy splatnostov od 1.9.2020
Reakcia na: Martines88 #12:
Áno, taký je plán.
Reakcia na: Jur@j #11:
Skolsky spoj E sa vrati potom po dokonceni vranovskej do povodnej trasi?
Reakcia na: Pe Ha #10:
Nepredpokladám revolúciu, ale možno príde nejaká mini evolúcia. Budeme mať nové trolejbusy a bude zrejme potrebné navýšiť výkony. Ale to je zatiaľ vo hviezdach.

Pre Fintičanov: úpravy sa spravili kvôli rekonštrukcii Vranovskej, keďže dennodenne musí meškania spojov vykrývať záloha. Naozaj nie sme v takej dobrej situácii, aby sme si mohli dovoliť odstaviť 4 autobusy v kolóne v rannej špičke.

CP do obcí schvaľuje obec, takže starostka informovaná bola. Nikoho neteší tento stav, ale je to najmenšie zlo, ktoré sa mohlo urobiť.
Reakcia na: Jur@j #8:
Díky za info, sú každopádne zaujímavé. A ešte otázka, ak môžeš niečo k tomu povedať. Čo sa bude meniť od decembra? Čakajú nás evolučné, či aj revolučné novinky?
A co sa tika skolskeho spoja E tak to nas Finticanov dostalo sme zvedavy ako sa vsetci podlacime do 21 o 7:05 ked ze obe spoje boli plne sme zvedavy ci sa vrati 1.12.2020 do povodnej trasi zme ochodny mi Finticania sa obratit priamo na starostku aby volala na dopravny podnik
Reakcia na: Pe Ha #3:
Práve Medulienku a Varoš bola snaha premenovať. Žiaľ, pre VŠ je to asi kultúrne dedičstvo, na ktoré sa siahať sa nesmie. 🙃 Namiesto toho sme dostali nezmyselnú Staničnú a Andreja Sládkoviča... Hurá.

A zastávky so SAD zjednotené budú. Len oni to zrejme prerobia až k zmene ich grafikonu.

Čo sa týka hlásenia - budú zmeny, dopravca o tom čoskoro poinformuje.
Odhliadnuc od všetkého, kto to vlastne bude hlásiť? Pochybujem, že bývalý riaditeľ by sa dal prehovoriť na natočenie nových názvov, po tých známych skutočnostiach. 😁
Reakcia na: Dispecer #4:
Potom si každý môže kedykoľvek hádzať akékoľvek názvy, aké si zmyslí. Aj debilné, ako to bude (má byť) po novom. Des a hrúza.
Reakcia na: Jur@j #2:
Podľa mňa je škoda robiť zastávky s pomlčkou alebo čiarkou, ak sa to dá bez - najmä tam, kde by to bola spoločná zastávka s PAD. V tomto sa mi páči viac "bratislavský prístup", t. j. napr. Cintorín Šafárikova (celý názov Prešov, Cintorín Šafárikova).
Reakcia na: Jur@j #2:
Veľký Šariš rozkazuje DPMP, ako pomenuje svoje zastávky? Zaujímavé. Ak už chceli niečo premenovať, tak radšej otrasnú Medulienku, ktorá ani neviem, čo znamená, okrem toho, že o nej spieva Hammel.

Žel. priecestie mohli pomenovať aj Bociania, vedľajšia ulica, ktorá je o niečo bližšie k zastávke (ale aj tak ďaleko). Ináč je to tragikomické, keďže namiesto dvoch podobných priecestí, budeme mať rovnakého Sládkoviča. 😃

Čo sa týka SAD tak napríklad tá Štefánikova, je aj u nich Štefánikova. Ale napríklad Rázcestie Kanaš, je u nich Rázcestie Veľký Šariš, takže aj tak to nebude zjednotené.
Reakcia na: Pe Ha #1:
Pre Veľký Šariš boli navrhované iné úpravy, ale ich úrad si to takto vydupal, s čím sa veľmi neochotne muselo súhlasiť.

Ul. Za traťou sa nachádza priamo pri priecestí. Starý názov bol zmenený kvôli tomu, že aj v Haniske je zastávka s podobným názvom.

Šalgovícke zmeny sa robili kvôli vzájomnej polohe rovnakých zastávok v oboch smeroch, keďže doteraz boli zastávky voči sebe ako keby posunuté o jednu. Teraz budú obe Hruny pri sebe, pri križovatke s Kamennou ul. bude Kamenná a dole na Sekčovskej bude Sekčovská

Šafárikova, cintorín je kompromis so SAD, keďže v hre bol aj názov Mestský cintorín. Tí, čo sú tunajší, vedia, že v meste máme už dva cintoríny, takže by to nemuselo byť jasné. Cezpoľní zas nevedia, kde je Šafárikova. Takto to bude hádam jasné všetkým.
No celkom zaujímavé zmeny po dlhšom čase. Ale z čoho som prekvapený, sú tie zmeny názvov zastávok, niektoré som nie celkom pochopil. Napríklad na čo dobré bolo prehodiť Štefánikovu na Staničnú a Staničnú na Andreja Sládkoviča, keď Sládkovičovu už máme v Prešove. A ich staré názvy presne sedeli na ulicu, na ktorej sa nachádzajú. Taktiež je pre mňa nepochopiteľná zmena zastávky Sekčovská na Hruny, keďže je to ulica Sekčovská a Hruny sú kilometer ďaleko. Podivná je aj zmena Žel. priecestie na Za traťou, nakoľko je asi 20 metrov za ním a na zastávku aj tak treba prejsť ďalších 150. A nakoniec ten dodatok cintorín za Šafárikovou. Mám problém s pomlčkovými názvami zastávok, aj tých, ktoré už teraz sú.