Zmeny v premávke MHD (od 1.9.2020)

Okrem cestovných poriadkov boli upravené aj názvy vybraných zastávok.

Od utorka 1. septembra 2020 vstupuje do platnosti nový cestovný poriadok. V pracovných dňoch sa bude premávka autobusov a trolejbusov riadiť cestovným poriadkom pre školský pracovný deň. Premávka MHD sa teda vracia do štandardného režimu, ktorý bol nastavený pred vyhlásením mimoriadnej situácie v súvislosti s ochorením Covid-19.


Úprava premávky z dôvodu rekonštrukcie Vranovskej ul.

  • trolejbusová linka 1 bude dočasne rozdelená na dve časti. Úsek Solivar – Dopravný podnik bude obsluhovaný trolejbusom, úsek Dopravný podnik – Nižná Šebastová bude obsluhovaný autobusom. Prestup cestujúcich bude zabezpečený na zastávke Dopravný podnik.
  • trasa školského spoja E sa upravuje nasledovne: Nižná Šebastová – Vranovská – Sibírska – Jurkovičova – Rusínska – Vajanského – Levočská – Centrum – Sídlisko III.
  • trasa školského spoja H sa upravuje nasledovne: Išľa – Nová – ZŠ Ľubotice – Sibírska.

Obnovenie premávky na Štefánikovej ul.

Od 1.9.2020 bude obnovená premávka na zrekonštruovanej Štefánikovej ulici. Linky 29 32 a 32A budú opäť premávať po pôvodných trasách cez Ul. Štefánikovu, Okružnú a Floriánovu.


Premenovanie vybraných zastávok

S cieľom zjednodušiť, príp. zjednotiť názvy zastávok, ktoré využíva spoločne MHD a prímestská doprava, boli premenované tieto zastávky:

Pôvodný názov zastávky

Nový názov zastávky

Hollého Fakultná nemocnica
Hydinárske závody Petrovianska
Nemocnica Detská nemocnica
Pod Sordokom Rázcestie Kanaš
Prameň Bohúňova
Skleník Šarišské Lúky
Staničná Andreja Sládkoviča
Šafárikova Šafárikova, cintorín
Štefánikova Staničná
Vysielač Logistické centrum
Vysokoškolský areál Prešovská univerzita
ZŠ Strážnická ZŠ Ľubotice
Železničné priecestie Za traťou

Z dôvodu zlepšenia prehľadnosti boli upravené aj názvy zastávok v mestskej časti Šalgovík tak, aby rešpektovali geografickú polohu nástupíšť.

Pôvodný názov zastávky Smer Nový názov zastávky
Hruny Sídlisko Sekčov Kamenná
Sekčovská Sídlisko Sekčov Hruny

Výmena označovacích tabúľ na označníkoch zastávok MHD sa uskutoční v priebehu mesiaca september.


Okrem týchto výrazných zmien dochádza k posunom, resp. zmenám odchodov jednotlivých spojov aj na iných linkách. Cestovné poriadky liniek MHD budú k dispozícii:

  • na označníkoch zastávok MHD (výmena CP sa uskutoční 31.8.2020),
  • v našej sekcii:
  • na oficiálnej stránke dopravcu dpmp.sk:
    • vo vyhľadávači spojenia,
    • vo formáte pdf na titulnej strane.

Knižný cestovný poriadok je neplatný

Nakoľko Dopravný podnik plánuje od 1.12.2020 ďalšie zmeny v premávke MHD, knižný cestovný poriadok liniek MHD bude vydaný až v závere novembra. Knižný cestovný poriadok, ktorý bol vydaný k 1.12.2019 je neplatný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #32:
Vyčkajme do začiatku roka, kým bude mať polovica obyvateľstva bezplatné cestovanie... 😂 dúfam, že zapoja na leteckú a lodnú dopravu, nech sa decká, ktoré ešte ničím spoločnosti neprispeli, vyvážajú. 😁
Reakcia na: lumbert #31:
To je skôr taká poslanecká optika - idúc večer z piva domov si všimnú prázdne autobusy a potom na zastupiteľstve kvákajú, ako to je neefektívne, že večer chodí malo ľudí a na tom ušetria balík. Potom to zoškrtajú ako v malých mestách, kde sa premáva len v špičke a aj to tam chodia len študenti a paličáci, pre ostatných to už nemá akúkoľvek použiteľnosť.
Začarovaný kruh
Mám málo cestujúcich, tak znížim počet spojov, čo znovu povedie k ďalšiemu zníženiu počtu cestujúcich, tak opäť znížim počet spojov, lebo veď málo cestujúcich... 😛 a strata je tak či tak.
Reakcia na: Viko #28:
S tým samozrejme súhlasím, akékoľvek škrty prinesú len väčší pokles cestujúcich a väčšiu dieru v pokladnici...
Reakcia na: autobusar357 #26:
Je to presne naopak. Nesmieš ísť pod istú hranicu dopravnej obslužnosti.
Reakcia na: Jur@j #27:
Obmedzovaním možností dostať sa do centra večer a cez víkend sa ale to centrum oživiť nedá...
Chápem, že teraz je situácia zvlášť ťažká kvôli neplánovanému výpadku príjmov, ale radšej by som videl sondovanie, či niekde nie sú nadbytočné súbehy alebo interné rezervy, než plošné škrtanie intervalov.
Reakcia na: autobusar357 #26:
Tak ono to súvisí hlavne s tým, že v posledných rokoch sa z mesta úplne stratil nočný život. Kedysi to malo koho voziť, teraz je mesto cez víkend vyslovene mŕtve. Všetci si isto pamätáte ešte na kĺbovú N3 v piatky a soboty, prípadne ešte staršie prevedenie nočákov.

Možno to trošku naštartuje OC Forum, ale obsadenosť niektorých liniek to samozrejme nespasí.
Reakcia na: rexino #25:
No dúfam, že tá optimalizácia bude aspoň taká, že obmedzia zbytočné spoje večer a cez víkend. To by som prijal. Hlavne linky 2, 5, 7, 15, 27, 41 večer chodia prázdne. A taktiež by som sa nebál obmedziť spoje aj na iných linkách, bavíme sa stále o večeroch a víkendoch.

Toť môj názor.
Reakcia na: Viko #23:
Tam vznikla situácia, kde mesto v zmene rozpočtu navrhovalo doplatiť celý dlh za služby pre DPMP (tuším cca 2,7 milióna), prešlo to všetkými komisiami, ale v zastupiteľstve sa zrazu vyskytol materiál, kde dávajú DPMP iba 1 milión eur. Tam sa ozvali proti poslanci, čo sú v dozornej rade a predstavenstve, že prečo je to tak. Následne sa ozval viceprimátor, ktorý pokiaľ viem má na starosť práve mestské firmy a tam poznamenal, že DPMP generuje veľkú stratu a takto to ďalej nemôže ísť a treba sa cez leto porozprávať o "optimalizácii". Čo tým myslel ja neviem, môžeme si akurát domyslieť.
Reakcia na: Viko #23:
V týchto "úradných" kruhoch panuje už roky taká zvláštna dogma, že o toľko čo znížim výkony, tak o toľko sa mi znížia náklady a ideálne mi o toľko ešte aj stúpnu tržby. Pôvod tohto spásonosného vzorca je pre mňa neznámy. Pojem fixné a variabilné náklady ešte nebol implementovaný do praxe.
Reakcia na: rexino #22:
Čím to zdôvodňoval? Chce šetriť na základných službách mesta?
Reakcia na: lumbert #19:
Pokiaľ si dobre pamätám, tak niektoré zastupiteľstvo tento rok viceprimátor spominal skôr opačné ambície.
Ja osobne si myslím, že aspoň interval 12 minút mimo špičky a 10 minút v špičke by mohol byť. Necháme sa prekvapiť.
Reakcia na: lumbert #19:
No to je náš vlhký sen. Otázne je, čo si objedná mesto...
Reakcia na: Jur@j #18:
No, to by sa mohol vrátiť na nosné linky 4+8 aj 10-/7,5-minútový interval v špičke, nie?
Reakcia na: lumbert #16:
SORky 30 a 31 Tr z opcie.
Reakcia na: Jur@j #11:
Aké trolejbusy by mali prísť?
Reakcia na: Pe Ha #10:
Tento rok sú v harmonograme výziev na NFP pre rok 2020 ešte 3 projekty. Na september je to projekt mesta na troleje medzi NAY/OBI. Tam vidim reálne realizáciu niekde v prvom polroku 2021. Na december ma prísť výzva pre DP na nákup 10 parcialov. Podľa mňa to bude až v 2021 a potom stará známa byrokracia - žiadosti, VO, kontroly atď. Takže so strojmi sa uvidíme tak 2022/2023. Taktiež pre mesto má prísť výzva na rekonštrukciu trolejov na Solivarskej v decembri, ale tam je to investícia závislá od rekonštrukcie tej cesty PSK a tam je optimisticky odhad začiatok stavby koncom 2021 a to len 1. etapy - rozšírenie mosta. Na 2. etapu, ktorá sa týka križovatky a rozšírenia cesty od mosta zatiaľ nie je známe financovanie a sám som zvedavý ako to dopadne, aj spolu s projektom na modernizáciu trolejov. Treba ale povedať, že počet žiadosti o eurofondy na verejnú dopravu prevyšuje alokáciu (DPB si len teraz podal žiadosti na električky a trolejbusy za 100 miliónov a napr pri eurofondoch na autobusy sme boli svedkami dosť nerovnomerneho rozdelenia zdrojov medzi mestá) a už bolo zo strany ministerstva povedané, že všetkým žiadostiam o peniaze na verejnú dopravu nemusí byť vyhovené a sám som zvedavý, koľko z našich 6 projektov, čo sme podali výjde. Za takmer istotu beriem projekt na troleje Nay/Obi, a je väčšia šanca že sa uskutočnia projekty s výzvami na tento rok s parcialmi a trolejmi na Solivarskej. Otázne su projekty na rekonštrukciu/výstavbu trati a modernizáciu depa. Takže si treba počkať.
Reakcia na: Jur@j #13:
Zdravim mozete kontaktovat dpmp.sk aby dali nove nazvy do linky cislo 14 v novom cestovnom poriadku linky 14 su stare nazvy splatnostov od 1.9.2020