J: Praha sice oficiálne neuvažuje o zavedení trolejbusov, ale zato tam každý ľutuje ich zrušenie v roku 1972. Každopádne Prahu ani nenapadla taká vec, akože plynofikácia. Dokonca na FD ČVUT leží jedna diplomová práca, ktorá dokladuje, že prevedenie pražskej dieselautobusovej dopravy na trolejbus je lacnejšie ako plynofikácia, a to aj v počiatočných nákladoch, tak aj na prevádzku. Kontrolný výpočet, ktorý pre mňa robil jeden vyštudovaný elektroenergetik, dáva náklady na prejdenie 55 mil. vzkm 58 mil. Kč u dieselu a 11 mil. Kč u trolejbusu. Takáto finančná úspora, nehovoriac o úspore ekologickej, sa s tvojimi plynovými busmi nedá dosiahnuť.
Je to aj o amaterizme a jasnych pravidlach hry, o ktorych som pred par dnami pisal v suvislosti s pripadom "Shorty" v Kefoore a na ktore si nereagoval.
Vladimír
Zdá sa však, že nad podnikom sa pomaly ale isto začína vznášať mrak fiškálnej decentralizácie. Napriek tomu, že január 2005 sa blíži, nikto nevie ako sa to na MHD prejaví, a tak sa všetky rozvojové aktivity (ktoré sa nestihnú do konca roka 2004) a rozhodnutie o nich odkladajú až na rok 2005.
Dúfam, že nás nečaká žiaden kolaps a MHD sa udrží v súčasnom stave aj s obcami a za prijateľnú cenu pre cestujúceho.