Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pridavam sem preposlany prispevok z Facebooku (zdroj: https://www.facebook.com/groups/1583265345317980/?multi_permalinks=2276905512620623¬if_id=1566806051100676¬if_t=group_highlights ). Tu asi nieco nie je v poriadku, rexino dobre pisal.

Ako sa DPMP snaží dostať ľudí do MHD? Tak, že počas výluky posiela na jedno z najväčších sidlísk pravidelne krátke, 10,5m, neklimatizovane autobusy v 15m intervale.

Reakcia na: Solider #24249:
Patrím ku každodenným cestujúcim MHD a bývam práve na S3 v blízkosti liniek 4 a 8 a osobne nepociťujem zásadný "pretlak" v trolejbusoch. Aj cez špičku sa to dá zvládnuť. Problémy vidím hlavne v dvoch veciach.

1. Extra dlhá trasa, ak chcem ísť z S3 na Sibírsku. Tam by zhustenie liniek cez Rusínsku malo určite želaný efekt na skrátenie trasy + mohlo by to nalákať nových cestujúcich + zhustili by sa spoje aj na S3 aj na Sekčove v smere do mesta.

2. Pri letnej výluke veľmi zlý stav dieslov. X-ky sú pri svojom intervale v špičke "napraskané", extra horúce a nepohodlné a dôchodcovia často brzdia nastupovanie, lebo tie autobusy nie sú nizkopodlažné. Keď porovnám s 31Tr tak to je naozaj nesmierny rozdiel v komforte cestovania. Taktiež keď namiesto klbáku na X-ku posielajú Bratislavské 10m SORky, tak to je naozaj na zváženie, či v tomto chce človek cestovať. Toto 100% posadí ľudí do aut. Súčasný stav klbových dieslov je podľa mňa najväčšia demotivácia pre presadnutie do MHD a nie hustota trolejbusových liniek.

Tiež som sa chytal za hlavu, keď som čítal vyjadrenie ľudí z mesta, že treba "optimalizovať" verejnú dopravu. Nech skúsia prve trocha investovať do klbákov a pozrieť, čo odporúča Masterplan v ohľade na verejnú dopravu.

Reakcia na: rexino #24248:
Najprv si treba položiť otázku, prečo počet prepravených osôb každým rokom klesá? Ja osobne by som povedal, že to je kvôli tomu, že pri súčasných intervaloch nosných liniek je MHD už NEPOUŽITEĽNÁ. Samozrejme, najprv musia prísť trolejbusy a potom sa môže posilniť interval. S touto časťou opcie by nemal byť problém, ak mesto bude súhlasiť so zvýšením dotácie pre navýšenie výkonov, čo už môže byť problém, keďže nedávno mali vyjadrenie, že budú hľadať ďalšie možnosti, ako optimalizovať (utlmovať) MHD. Štyri kĺbové trolejbusy pokryjú zlepšenie intervalu na linkách 4 a 8 na 10 minút bez problémov.
Reakcia na: Solider #24247:
O tom som už tiež niekde čítal, že tie nové troleje sú podmienené navýšením výkonov. To by ale malo logiku zrejme iba pri výstavbe novej trate cez Rusínsku, keďže počet prepravených osôb posledné roky klesá. Alebo úplne zmeniť systém spojov. A nemalo by to fungovať tak, že prvé dostaneme trolejbusy, s ktorými budeme môcť posilniť interval? Pokiaľ viem, tak Žilina dostala peniaze na opciu z EU presne na účel obnovy vozidlového parku, čo sa pri vyradzovani naších 14Tr a 15Tr a (ne)spoľahlivosti 24Tr a 25Tr tiež pridá.
Reakcia na: rexino #24243:
Uplatnenie opcie na ďalších 10 trolejbusov je podmienené navýšením výkonov a rozširovaním trolejovej siete v meste. Keďže sa však žiadne posilnenie intervalov aspoň nosných liniek 4 a 8, na ktoré by bolo možné uplatniť opciu na zopár kĺbových trolejbusov, ani neplánuje, tak zrejme k nákupu trolejbusov skutočne nepríde.
Reakcia na: Martines88 #24245:
Ďakujeme veľmi pekne, že nezaháľaš a informuješ nás o každom šuchnutí lístia, ale dovoľujem si ťa upozorniť, že oznam o DOD visel na našom webe ešte skôr, než na webe Dopravného podniku.

Pekný zvyšok dňa. 🙂
DOD dopravnom podniku 7.9.2019 pri preziležitosti 70 rokov MHD v Prešove viac informácií na dpmp.sk
Reakcia na: rexino #24243:
Presne tak. len doplním, že v tom článku sa spomínal najskôr koniec budúceho roku na realizáciu projektu.
Reakcia na: Matus46 #24242:
Podľa mojich informácii tak skoro nie. Nedávno bol o tom tuším aj článok v korzári. Na stavbu je už vydané stavebné povolenie, ale mesto na to chce brať eurofondy z Operačného programu integrovaná infraštruktúra v ktorom sa už ale na verejnú dopravu pomaly ale isto míňajú zdroje. Nedávno bolo povedané, že požiadavky miest na projekty z tohto eurofondového programu 3x prevyšujú možnosti tohto programu na toto programové obdobie, ktoré končí v roku 2020 a mnohé projekty sa budú presúvať do programového obdobia na rok 2021+ (to ale väčšinou znamená ešte tak 2-3 roky čakanie, kým z neho začnú chodiť výzvy). Je teda otázne, či sa tento projekt zmestí do tohto obdobia (osobne som zvedavý, či sa vôbec nájdu do konca roka zdroje na opciu na 10 trolejbusov z rovnakého operačného programu... zatiaľ je o tom ticho).
Nevie niekto, na kedy je naplanovana vystavba vedenia medzi Skarou a Zel.st. popred OBI?
14.9.2019 bude uzavrete širšie centrum mesta z dôvodu športového podjatia
Reakcia na: Petto #24238:
Obstarávanie podlieha kvôli nákupu cez eurofondy 2 stupňovej kontrole.

Prvá je na ministerstve pôdohospodárstva, pod ktoré spadá eurofondový program, z ktorého sa autobusy kupujú. Druhá je na Úrade pre verejné obstarávanie. Poslednú dobu sa hovorí, že kontroly hlavne na ministerstve sú dosť zdržiavané, pretože sa nestíhajú (naposledy zdržali 3-4 mesiace autobusy v Košiciach a parciálne trolejbusy v Žiline, ale tentoraz to bude ešte dlhšie).

Pred pár týždňami sa už objavila zákazka v zozname kontrolovaných na úrade pre verejné obstarávanie, takže zrejme sa to už pohlo. Ale stále to tam môže byť zdržiavané aj niekoľko týždňov... čas ukáže. Z vedenia sa pred nedávnom už vyjadrili, že to vidia na príchod nových autobusov niekedy až začiatkom budúceho roka. Som zvedavý ako dlho to bude trvať z Turecka vyrobiť a doniesť.
Reakcia na: Petto #24238:
Pokiaľ viem, momentálne to stojí niekde na ministerstve, kde by mala prebiehať kontrola obstarávania. Ale moje informácie nemusia byť správne.
Reakcia na: Vladimír #24236:
Ja ďakujem.😉
Reakcia na: Pe Ha #24234:
Ďakujem a nech sa páči.
K dočasne vyradeným autobusom v posledných dňoch pribudla aj 332 a 351. Nepojazdná je taktiež aj 350. Či niektorý z týchto autobusov uvidíme v premávke, ukáže čas...
Poprosím o aktualizáciu Schémy siete k 5.8.2019 s výlukou Okružnej. V legende sa ešte k tomu nachádza zastávka a konečná expresnej linky, plus v schéme zostal nápis HM TESCO. Ďakujem.
Reakcia na: Pe Ha #24232:
Majko33 trošku podrástol a už je z neho autobusar357 🙂
Kam zmizol užívateľ majko33, ktorý tu kedysi každodenne písal výpravy? Už skôr som si všimol, že zrazu prestal prispievať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.