V poslednej dobe sa na tomto fore objavilo niekolko "trolejbusovo negativne ladenych " prispevkov od niekolkych autorov, ale k tym sa vyjadrovat nebudem.
Styl jazdy trolejbusom, popisany v prispevku #1253 , je optimalny, ak ma SUCASNE zaujimaju parametre : cas dopravy a spotreba EE. ( obe chceme minimalizovat)
Kedze nevozime drevo , ale ludi, tak hodnoty parametrov druhej a tretej derivacie drahy podla casu maju zohladnovat to, aby cestujuci nepadali a proces zrychovania nevnimali negativne. A v istych pripadoch je limitujucim faktorom aj nadmerna hlucnost.
Ak ma zaujima len spotreba EE, tak zakladom je minimum brzdenia (len ked to vyzaduje cestna premavka). Prudke zrychlenie si vyzaduje velky prikon a teda aj vacsi prud. Ako vieme, Jouleove straty na vedeni a aj vo vinuti motora zavisia od prudu kvadraticky. (teda dvojnasobny vykon ale za cenu stvornasobnych strat) A teplo (hoci motor je na urcite hodnoty dimenzovany) sposobuje jeho tepelne starnutie. A este su tu trenie , odpor vzduchu ... . Na druhej strane je motor postaveny tak, ze najvacsiu ucinnost premeny EE na mechanicku energiu dosahuje pri prevadzke na menovitych parametroch. (moze pracovat aj s inym vykonom, ale uz pri mensej ucinnosti elektromechanickej premeny)
Tak tu si celkom jednoznacne netrufam povedat, aky styl jazdy je z tohto hladiska naj. Bolo by celkom zaujimave urobit nejake merania a na vysledky by som bol velmi zvedavy.
Styl jazdy trolejbusom, popisany v prispevku #1253 , je optimalny, ak ma SUCASNE zaujimaju parametre : cas dopravy a spotreba EE. ( obe chceme minimalizovat)
Kedze nevozime drevo , ale ludi, tak hodnoty parametrov druhej a tretej derivacie drahy podla casu maju zohladnovat to, aby cestujuci nepadali a proces zrychovania nevnimali negativne. A v istych pripadoch je limitujucim faktorom aj nadmerna hlucnost.
Ak ma zaujima len spotreba EE, tak zakladom je minimum brzdenia (len ked to vyzaduje cestna premavka). Prudke zrychlenie si vyzaduje velky prikon a teda aj vacsi prud. Ako vieme, Jouleove straty na vedeni a aj vo vinuti motora zavisia od prudu kvadraticky. (teda dvojnasobny vykon ale za cenu stvornasobnych strat) A teplo (hoci motor je na urcite hodnoty dimenzovany) sposobuje jeho tepelne starnutie. A este su tu trenie , odpor vzduchu ... . Na druhej strane je motor postaveny tak, ze najvacsiu ucinnost premeny EE na mechanicku energiu dosahuje pri prevadzke na menovitych parametroch. (moze pracovat aj s inym vykonom, ale uz pri mensej ucinnosti elektromechanickej premeny)
Tak tu si celkom jednoznacne netrufam povedat, aky styl jazdy je z tohto hladiska naj. Bolo by celkom zaujimave urobit nejake merania a na vysledky by som bol velmi zvedavy.