Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V poslednej dobe sa na tomto fore objavilo niekolko "trolejbusovo negativne ladenych " prispevkov od niekolkych autorov, ale k tym sa vyjadrovat nebudem.

Styl jazdy trolejbusom, popisany v prispevku #1253 , je optimalny, ak ma SUCASNE zaujimaju parametre : cas dopravy a spotreba EE. ( obe chceme minimalizovat)
Kedze nevozime drevo , ale ludi, tak hodnoty parametrov druhej a tretej derivacie drahy podla casu maju zohladnovat to, aby cestujuci nepadali a proces zrychovania nevnimali negativne. A v istych pripadoch je limitujucim faktorom aj nadmerna hlucnost.

Ak ma zaujima len spotreba EE, tak zakladom je minimum brzdenia (len ked to vyzaduje cestna premavka). Prudke zrychlenie si vyzaduje velky prikon a teda aj vacsi prud. Ako vieme, Jouleove straty na vedeni a aj vo vinuti motora zavisia od prudu kvadraticky. (teda dvojnasobny vykon ale za cenu stvornasobnych strat) A teplo (hoci motor je na urcite hodnoty dimenzovany) sposobuje jeho tepelne starnutie. A este su tu trenie , odpor vzduchu ... . Na druhej strane je motor postaveny tak, ze najvacsiu ucinnost premeny EE na mechanicku energiu dosahuje pri prevadzke na menovitych parametroch. (moze pracovat aj s inym vykonom, ale uz pri mensej ucinnosti elektromechanickej premeny)
Tak tu si celkom jednoznacne netrufam povedat, aky styl jazdy je z tohto hladiska naj. Bolo by celkom zaujimave urobit nejake merania a na vysledky by som bol velmi zvedavy.
Reakcia na: pitto32 #1257:
...o tom, že po sebe príspevky nečítaš.... 😉
Reakcia na: Vladimír #1256:
Ja neviem ?
Dočerta, musím sa donútiť začať čítať po sebe príspevky skôr ako ich pridám ?
Vladimír:Tak trkaciu,hej??No,len či v tom nebude dačo z nevedomia?...
Reakcia na: S499.1023 #1253:
Áno? Lebo ja som to pri prezentácii, ktorú nám spravili v DPMŽ v júli pochopil tak, že rozjazd by prudký byť nemal. Ale ak na tom nezáleží, tak je to ešte väčšia paráda. Milujem elektrickú trkaciu!
Reakcia na: Vladimír #1252:
Tak to pozor! Čiste z hľadiska hospodárnosti je najlepší čo najprudší rozjazd na maximálnu rýchlosť, resp. pri krátkej vzdialenosti rozjazd na cieľovú rýchlosť a potom plynulý výbeh až do zastavenia. Tak sa samozrejme jazdiť nedá ale žiadúci je čo najrýchlejší rozjazd a čřo najvyšší podiel jazdy výbehom.
Reakcia na: Papyr #1249:
Presne tak. Žiaden prudký odpich! Normálne položím nohu na jazdu a plynule zvyšujem rýchlosť. Ak dôjdem aj po 60 km/h, nie je problém. Počas jazdy sa yvstríham zbytočného brzdenia a ďalších rozbehov. V rozumnej vzdialnosti pred zastávkou, križovatkou a pod. pedál pustím a trasu dokončím výbehom.
Reakcia na: Vrah detí a kanibal #1242:
Nenechaj sa rozculovat ludmi a detami, lebo sa ti napr. moze stat, ze v amoku skocis pod vlak vedeny rusnom radu 240 🙂
Reakcia na: vasi #1247:
Uvidíme.

Re #1248 vasi: Som veľmi zvedavý. Súčasné linkové vedenie trolejbusovej dopravy považujem za takmer nespochybniteľné dlhými rokmi vyprofilované optimum. Pri súčasnom stave trolejbusovej siete si nedokážem predstaviť žiadnu zmenu trasy trolejbusovej linky.

Na návrh sa teším. Zvlášť ak prinesie výhody a pritom:
- sa počet vypravených vozidiel nezvýši
- linky budú logicky trasované s ohľadom na doby obratov vozidiel a pravidelnosť intervalov
- intervaly medzi spojmi sa s výnimkou odôvodnených prípadov nepredĺžia
- trolejbusové linky budú navrhované s celodenne rovnakými alebo podobnými intervalmi v záujme zachovania ekonomickosti ich prevádzky
- počet všetkých liniek zostane rovnaký alebo sa zníži
Reakcia na: vasi #1247:
Jazdit sa bude tak, ako to chronometraze prikazuju.

Okrem toho sa mylis. Najhospodarnejsia jazda nie je pomala. Najhospodarnejsia jazda je ta, kedy vykon motora sa blizi konstante. Teda laicky "ked sofer drzi nohu na plyne stale rovnako". Teda asi takto: plynuly rozjazd na 50 km/h a na volnobeh az k dalsej zastavke. Toto a nic ine bude najvyhodnejsie. Dufam, ze z toho je jasne, ze najnevyhodnejsie bude brzdenie a rozjazdy medzi zastavkami. Teda aj na vyhybkach.
Reakcia na: Vladimír #1220:
Na navrhu sa pracuje, ale urcite nebude vzychadzat z dnesneho tr. vedenia (napriklad l2/5 pokracujuca na Sidlovec, na Dubravu je zbytocna)
Reakcia na: Papyr #1234:
Bude sa jazdit technikou 30 po rovine, 15 cez obluky a 10 cez vyhybky (vratane rychloprejazdovych). Ako v sucasnosti cez vikendy.
Reakcia na: Vladimír #1244:
radšej som to nespiomínal, veď vieš, že ja viem ako sa volá.
Dobre mongol nie je NIKTO. ?
Re #1242 Mark Dutruox ( kanibal): v príspevku #1236 som myslel zimu. Nie leto!
O.K.- Som ticho ?
Reakcia na: pitto32 #1237:
jazdou z kopca na neutrale tiez vela neusetris. Pri brzdeni motorovou brzdou sa vypina privod paliva, t.j. spotreba = 0. Aj ked motorovka nie je tak ucinna ako retarder. Karosy s retarderom takmer nepouzivaju klasicke brzdy. Iba nudzovo.
Reakcia na: pitto32 #1236:
Už to na Teba zase ide?

- šetriť vypínaním kúrenia sa nebude, lebo to sa im istotne počítať nebude
- ako Ti už napísal LUK, jazdiť s autobusom na neutrál je zakázané, takže ak Ti záleží na osude vodiča 308, radšej by som tu žiadne čísla vozov neuvádzal
- dohodnime sa, že nebudeme ani celkom ani čiastočne menovať vodičov, OK? (platí všeobecne, nielen pre pitta)
- to, že niektorí vodiči vyrážajú z konečnej neskôr, nemá vplyv na spotrebu. A ak tak možno dokonca pozitívny, pretože sa nemusia po ceste "plaziť.

Re #1238 LUK: Ak sa nemýlim (ak áno, tak nech ma niekto opraví), sadzba za 1 liter je 10 Sk. To jest - ušetríš, máš 10 Sk navyše - neušetríš, nemáš 10 Sk navyše - minieš navyše, máš o 10 Sk menej.
Spotreba sa monitoruje na jedno vozidlo - úspora/nadspotreba sa vyčísľuje a vyhodnocuje každé tri mesiace a delí sa mezi všetkých vodičov osádky.

Re #1239 pitto32: Ja myslím, že ten "mogol" vedel veľmi dobre, prečo to takto do tej vyhlášky napísal.

A ako Ti niekto napísal v príspevku #1242, nevykrikuj na niekoho "mongol", ak tomu nerozumieš.
opravujem posledné slovo na: 'nehodil':-)
Reakcia na: pitto32 #1236:
Vodiči vytápajú voz? A načo? Povodne nestačia?
Re #1239 pitto 32: Mongol si ty. Nevyjadruj sa k veciam ktorým nerozumieš!
Reakcia na: pitto32 #1239:
Presnejšie ide o Pravidlá cestnej premávky a je to kvôli bezpečnosti. Ako by si zastavil taký kolos, keby ti ušiel vzduch z potrubia, nevieš??? Ani rýchlosť by si tam odhodil...
Reakcia na: pitto32 #1239:
To neviem, ale možno to má niečo do seba... Nedávno v obci Šuja pri Žiline havaroval autobus, podľa dostupných správ preto, že vodič si to pustil na neutrál a potom, keď ho prekvapila ostrá zákruta, už to neubrzdil ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.