no, je to trochu zamotanejšie. Napríklad počas špičky a na niektoré iné spoje MDS nasadzuje zálohu, ktorá nie je zalízingovaná a v podstate je to čerep. Ale to tu nechcem rozoberať. Ten hlavný princíp je, že MDS je firma. Podiel mesta v nej slúži viacmenej na kontrolu. Ak mesto zadá MDS 1000km, tak bude MDS jazdiť tisíc. Ak zadá 5000000 km, tak bude jazdiť toľko. ( s nadsádzkou ) Momentálne je situáica taká, že MDS ako podnikateľký subjekt má chuť voziť čo najviac (logické), mesto zas má potrebu čo najviac ušetriť. MDS však ako subejkt nemá motiváciu racionalizovať svoje náklady, pretože má istotu, že mesto mu ich refunduje. Preto MDS nebude hľadať spôsoby ako napríklad znížiť 5% surových kilometrov, pretože ich tak či tak dostane preplatené. Lenže mesto toto nerieši, radšej siahne na výkony obsadené ľuďmi a zníži o 5 % obsadené výkony. Druhý zaujímavý moment je, že na MsÚ ľudia nerozumejú špeciálne mestskej doprave, pretože na to je MDS. MDS ale neprijíme žiadne opatrenia, ktoré by mali za následok racionalizáciu, (aj keď by bola plusová pre občanov), lebo by sa tým znížil počet obslúžených kilometrov. Tým by šla MDS proti sebe. Ja to MDS nevyčítam, len cítim, že sa mesto dostane do zátvoriek, ktoré budú ohraničené záujmami MDS a nie mesta.
Viem, že napríklad mesto preto založili MDS, lebo sa so SAD TN nedalo transparentne dohodnúť. Aj keď si už myslím, že doba je iná a aj SW na kontrolu je iný. Narážam na to, že mnohé oblasti v okolí PB by bolo lacnejšie prevádzkovať systéme integrovanej dopravy prostredníctvom práve SAD TN. Prímestské busy robia výkony takmer na totožných cestách ako najdlhšie mestské linky. Vrchteplá a L5, Papradno, Bytča L2, Sverepec L13, Púchov, Mariková L6, Rajec, Domaniža, Bodiná L40
Lenže za autobusy MDS sa platí lízing a bežia ti odpisy aj keď stoja nevyužité v garáži a ich výkony jazdí niekto iný - a ten niekto si do ceny výkonu premietne aj obstarávacie náklady na ten malý autobus. Takže možno ušetríš pár litrov nafty, ale v konečnom dôsledku si nič nevyhral, lebo platíš dva autobusy...
Z pohladu MDS je to hovadina, to je pravda. MDS je podnik a ide mu o to, aby prepravovali čo najviac. Na strane druhej je mesto. Ak mi niekto urobí spoj do Kunovca so stratou (trepnem) 20€ a niekto iný 10€, tak je to rozdiel.
som sa zasmial že vybraté linky obsluhovali živnostníci s malými busmi, to by si ich musela najať mds-ka resp. vzdať sa licencie a to neverím, to by nespravil nikto a na tie zľavy bolo načase siahnuť
dnes bolo zastupiteľstvo mesta. ?
Asi sa siahne na zľavy, zredukuje sa pár spojov....
Bol aj návrh, aby boli busy deponované vzadu na nástupišti kvôli jazdám prázdnych autobusov z Podhradia (významná položka prepravy), nikto sa toho nejako nechytal, bol aj návrh, aby boli použité menšie autobusy, kde zas bolo oponované, že veľké sú zalízingované, potom že aby vybrané linky obsluhovali živnostníci s malými autobusmi a tam zas bolo, že malé autobusy neexistujú. Prosto vám v 2010 niekto povie, že žiadn podnik nemá malý autobus na MHD. ? A bastafidli
Aj keď oficiálne vznikla MHD v P.Bystrici r. 1978, tak v 1966 mala PB už dve linky miestnej dopravy. Trať č.1: Žel.st.-materská škôlka-st.nemocnica-Považan-námestie-pri mlyne-ul. Slovenských partizánov-samoobsluha-nová nemocnica. Trať č.2: Žel.st.-Školská ul.-st.nemocnica-park-ul. Slov. partizánov/Považan-námestie-pri mlyne-samoobsluha-nová nemocnica/Jakubcová-Zaťko-kolónia Kvašov. ?
neuvažuje sa s osadením el. tabúľ podobne ako v TN? K tým historickým informáciám už niečo prišlo? Vedel by som dať trasy liniek cca 1997 (1-11,31,32). ?
inak pred tým vestibulom by to bolo lepšie (bližšie) ?
ak rozloženiu by som odporučil dať všetky nemocnice k sebe alebo vedľa seba. (2,3,4,40,310)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
desina