Tak potom sa bude musieť aj mapka MHD a zoznam liniek pozmeniť. Resp. ak sa bude meniť, tak ešte upozorňujem na chybu v zozname liniek, konkrétne L10 a L100 - "Novomeského".
pri sledovaní nadbiehania a meškania na spojoch, kde meškanie je braté 4 minut a nadbiehanie nad 1 minútu som zistil že najväčší problém nastáva na link. 2, 20, 4 , budem musieť pri nasledujúcej zmene skúsiť upraviť časy
idem vytvoriť na webe prieskum, lebo sa mi kopia sťažnosti na 40tku že premávajú cez nemocnicu a TESCO. Predložím návrh na zrušenie zachádzky ale na všetkých spojoch
Návrh na rošádu. Na L3 odchádza 18:00 spoj a po ňom 18:10. Na tom druhom chodí permanentne na 90% prázdna kĺbová karosa. Na desine chodí 18.15 permanentne na 90% plná krátka karosa. Bolo by možné vymeniť vozidlá, aby dlhá išla na 10 a krátka na 3 ?
Sučasná legislatíva o výveskách nič nehovorí, hovorí len o cestovnom poriadku a to konkrétne toto:
Zákon o cestnej doprave - Zákon č. 168/1996 Z. z.
§ 8 Osobitné povinnosti dopravcu
(1) Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný:
h) zabezpečiť zverejnenie a prístupnosť prepravného poriadku, cestovného poriadku a tarify, ako aj ďalších prevádzkových údajov a informácií potrebných pre cestujúcich v priestoroch prístupných verejnosti a podľa možnosti aj na zastávkach a v autobusoch,
ch) zabezpečiť na všetkých zastávkach autobusovej linky jej označenie a názov zastávky, číslo alebo iné označenie autobusovej linky a uverejnenie údajov o príchode jednotlivých spojov na zastávku a ich odchode a trvale ich udržiavať; ak ide o mestskú autobusovú dopravu, uvádzajú sa len údaje o odchode jednotlivých spojov zo zastávky; v prípadoch, ak je interval odchodov v ucelených časových obdobiach stále rovnaký a kratší ako 10 minút, možno uviesť len prvý časový údaj odchodu v každej hodine a opakujúci sa interval,
§ 13
Cestovný poriadok
(2) Cestovný poriadok obsahuje údaje potrebné na informovanie verejnosti o jednotlivých autobusových linkách a o spojoch na nich, najmä zoznam zastávok a časy príchodov jednotlivých spojov na ne a odchodov z nich, prípadne o konkrétnych podmienkach prepravy cestujúcich, batožiny, domácich zvierat a autobusových zásielok na jednotlivých spojoch autobusovej linky, o cestovnom, príplatkoch a zľavách z neho a o iných úhradách a službách súvisiacich s prepravou cestujúcich.
(8) Podrobnosti o obsahu cestovného poriadku a o postupe jeho zostavovania ustanoví všeobecne záväzný právny predpis.
Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave - 311 / 1996 Z. z.
§ 10
(k § 13 ods. 2 zákona)
(1) Cestovný poriadok autobusovej linky v pravidelnej autobusovej doprave s výnimkou mestskej autobusovej dopravy obsahuje najmä tieto údaje:
a) záhlavie s číslom autobusovej linky a s názvami východiskovej a cieľovej zastávky, prípadne s najdôležitejšou nácestnou zastávkou a s dátumom začiatku a konca platnosti cestovného poriadku,
b) názov a adresu dopravcu a telefónne číslo dispečera alebo informátora,
c) zoznam všetkých zastávok na autobusovej linke s uvedením tarifného čísla a tarifnej vzdialenosti od východiskovej zastávky
a s vyznačením zastávok na znamenie alebo len na nastupovanie alebo len na vystupovanie,
d) zoznam všetkých riadnych spojov s uvedením čísla každého spoja na autobusovej linke,
e) čas odchodu každého spoja zo zastávky, a ak ide o prestupnú alebo cieľovú zastávku alebo o zastávku, na ktorej spoj stojí najmenej päť minút, aj čas príchodu na ňu,
f) údaj o tom, kedy spoj premáva, a či premáva každý deň alebo iba v niektoré dni v týždni,
g) údaj o tom, či spoj premáva počas celej platnosti cestovného poriadku alebo v niektoré dni nepremáva,
.....
(5) Na cestovný poriadok mestskej autobusovej dopravy sa použije odsek 1 s týmito odchýlkami:
a) cestovný poriadok zahŕňa všetky autobusové linky toho istého dopravcu,
b) údaje podľa písmen a) a b) sú spoločné pre všetky autobusové linky toho istého dopravcu,
c) pri názve zastávky sa nemusí uvádzať tarifné číslo ani tarifná vzdialenosť od východiskovej zastávky,
e) namiesto času odchodu spoja zo zastávky možno uviesť interval príchodu jednotlivých spojov na zastávku.
Teda, teoreticky podľa § 8 (1), písm. ch by to stačilo, ale ako ma chce dopravca informovať o odchode spojov, keď neviem kam tie spoje idú?
Ozaj, názvy zastávok a čísla liniek máte? ?
Rozumiem, čo si tým chcel povedať. A ten paradox tu veru nevyriešime, aj keď sme tí, čo MHD zásadne používajú, temer dennodenne...? na vytvorenie spoločenského tlaku sme malí páni ? ?
tou iniciatívu od občanov som myslel tiež "len" nás, ale na niektoré veci treba spoločenský tlak. poviem to lopatisticky: Keď mojej šéfke povieme, že by to malo byť zelené, tak povie, že je to drahé. Keď príde list zvonku, že je požiadavka, aby to bolo zelené, spraví to zelené.
Paradoxom v MHD PB je, že o nej rozhodujú ľudia, ktorí zásadne MHD nepoužívajú. ? ale to tu nevyriešime
Skutočnosť, že ľudia takto bezcharakterne berú tie vývesky zo zastávok, nikdy nepochopím. Šak keď cestujú často, nech si vytlačia poriadky z netu a hotovo. Ja si taktiež nosím vytlačené CP v taške + vývesky z AS, ČSA a Novomeského I☺ + CP v mobile, to je super vec ?
Je svätá pravda, že sa "s nami" "mds" nemusí baviť o tom, čo je alebo by malo byť. Nie sme zástupcovia občanov PB, sme tu zaregistrovaní z dôvodu, že máme určitý záujem o MHD, baví nás to, prípadne chceme prispieť nejakými nápadmi do praxe, pokiaľ to je možné. A nakoniec, nespochybňujem ani len troška fakt, že "mds" robí maximum. ?
osobne nemám problém s niektorými nápadmi z fór, lepšie odtiaľto, keď viem že to ľudí baví a zaujíma ako z niektorých iných stránok kde sa len ......
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.